DISKUSSION: InnoGames TV

DeletedUser

Guest
Dunno känns som dom andra "Tribalwars liknande spelen" Skillnaden med Tribalwars (1) är att det är ganska simpelt att hålla reda på allt och man kan komma ifrån mobilen eller ta det lugnt till skillnad på dessa över avancerade spelen då föredrar jag 100ggr riktiga RTS spel Som Age of empires eller Total war.
 

Lawliet

<span style="color:#008080; font-weight: bold;">Vi
Reaktionspoäng
3
"Du kommer kunna spela både Tribal Wars och Tribal Wars 2 samtidigt."

Skeptisk till detta, jag tror att det ena spelet kommer att utkonkurrera det andra och därefter blir det ekonomin som avgör vilket det är som gäller... jag hoppas personligen spelen är ganska lika varandra.
 

DeletedUser

Guest
Liknar mobil spelet som handlar om Sagan om Ringen typ, dock är jag lite taggad på hur det ska se ut, därför har jag reggat mig för betan :).
 

sirred

New Member
Reaktionspoäng
0
som jokern säger, tribalwars1 är mycket simpelt att hålla koll på alla grejor och saker ;) men ska inte döma ut tw2 innan jag testat :) men har svårt att tänka mig att det kan slå 1an :)

men vi får se ;)
 

xeM xeT

Member
Reaktionspoäng
0
"Du kommer kunna spela både Tribal Wars och Tribal Wars 2 samtidigt."

Skeptisk till detta, jag tror att det ena spelet kommer att utkonkurrera det andra och därefter blir det ekonomin som avgör vilket det är som gäller... jag hoppas personligen spelen är ganska lika varandra.

Är också rädd för detta.. Den svenska tribalwars 1 har i dagsläget för få aktiva användare och det kommer bara bli värre när kanske 25-50% väljer att sluta med tw1 för att börja tw2. Det kommer bli riktigt små världar är min känsla.
 

diavolo.II

Active Member
Reaktionspoäng
36
Bra då kan ni sprida ut premiumfunktionerna istället för att ha en premiumbomb här på tw1! :)
 

GrisSlaktaren

Member
Reaktionspoäng
0
Vet inte, själv kommer jag att hålla mig till tw1, men som vissa reda nämnt tror jag världarna här kommer att bli mindre och mindre tyvärr.
Det nya spelet är säkert roligt men kommer inte spela det.

//GS
 

KattRag

Member
Reaktionspoäng
3
En svensk server behövs ju inte om man kan välja språk ingame. Så jag hoppas på en sådan funktion
 

DeletedUser

Guest
Kommer det att finnas en svensk server? :)

Hej Ice Climbers.

InnoGames brukar öppna upp sina spel i stort alla språk de har, så att det kommer en svensk version till TW2 är mycket möjligt.:)

En svensk server behövs ju inte om man kan välja språk ingame. Så jag hoppas på en sådan funktion

Hej KattRag.

Språk In-Game är inte den största anledningen till varför företag som InnoGames väljer att starta upp många versioner utan det är för att spelare ska kunna kommunicera på sitt modersspråk.
 

KattRag

Member
Reaktionspoäng
3
Hej KattRag.

Språk In-Game är inte den största anledningen till varför företag som InnoGames väljer att starta upp många versioner utan det är för att spelare ska kunna kommunicera på sitt modersspråk.

Det finns översättare för det, om man kan välja spel ingame så är det lättare att skriva i en översättare och prata den vägen..
men ditt svar gör att jag tror att jag inte får ingame översätter. Väldigt synd, för de som har språkhandikap, som jag, har svårare att spela var de vill..
då talar jag om tex dyslexi.
 

KattRag

Member
Reaktionspoäng
3
Ja då har jag varit inne på betan och tittat, tröttnade på 10 minuter, avskyr när grafiken tar kraften istället för spelet. Bara plottrigt med gulliga världar, avskalad karta och by som textlista, så är jag nöjd!
 

DeletedUser

Guest
Såå det kommer inte gå att fejka längre? Är det här spiken i kistan för .se? En sak som är säkert är att nu skjuter man sig i alla fall rejält i foten. Eftersom man är så värdelösa på att värva nya spelare så borde man ju i alla fall anstränga sig för att behålla de få man har kvar. Otroligt tråkigt att ha sett hur fort TW har dött ut de senaste åren. Jag tror inte att jag kommer starta någon mer TW-värld nu, än mindre .se-värld. Jag är en snäll människa och försöker alltid vara trevlig mot mina med och motspelare (undantag bekräftar regeln), men nu hoppas jag faktiskt att ni med inflytande skäms, och jag hoppas att den förbannade "tysken" som det alltid skylls på också skäms.

Over and out, Bulldog
 

DeletedUser

Guest
Det finns, med all rätt, många synpunkter på det här och de är inte överlag positiva. Men eftersom det ännu inte är aktiverat på mer än ett fåtal marknader och lär dröja till v36 innan det dyker upp här är det svårt att bilda sig en riktig uppfattning om hur Vakttornet kommer att påverka spelet.

Om du med "ni med inflytande" syftar på mig eller teamet, så tror jag inte det är någon av oss som kan skämmas över det här, det inflytande vi har är möjligheten att förmedla spelarnas synpunkter. Jag och mina personliga åsikter väger lätt, det är massiva protester och konstruktiv kritik från spelare som är avgörande. Det är därför vi alltid ber om era synpukter, och de förmedlas alltid till de som har makten att fatta de här besluten.

Så bara ös på med synpunkter, ju mer vi får, desto mer vikt har vi att lägga bakom både positiva och negativa uppfattningar.

Kanske ska vi göra en speciell tråd för diskussion om detta Vakttorn? Kommer någon faktiskt att skriva i den, eller kommer man fortsätta gnälla i stamchatterna bara, utan möjlighet att påverka? Hjälp mig här, utan spelarna är det svårt för oss i teamet att lägga tyngd bakom åsikterna.
 

DeletedUser

Guest
Håller med Bulldog i de att vakttornet troligtvis bara kommer att sabba tyvärr :( Hälsa gärna de till de som har makten att dom helst får tänka om o att vakttornet bara kommer sabba för oss som spelar
 
Topp