Gamla rävar

DeletedUser

Guest
SuperNova kan du unbanna mitt riktiga acc? Jag har blivit snällare nu <3
 

DeletedUser

Guest
Tycker det är så in i bomben trist att läsa om alla legender som slutat. Det hugger liksom till i hjärtat. Faller tillbaka till minnen där man gick runt i tw-tankar under skoltiden för att lista ut någon strategi för att överleva. Eller alla föredömen och personer man sett upp till.
Jag kommer själv ihåg när man började tw-lirandet på v7 och såg upp mot stora grannar och stammar som NiC. Att man nu läser om "gamla rävar" som Mannel har slutat gör bara ont i själen. Tänker även på andra legender som Pilis, Jäger eller Eggeh.

Drömmer om en värld där alla gamla och nya legender återförenas! *snyft*
 

DeletedUser

Guest
Tycker det är så in i bomben trist att läsa om alla legender som slutat. Det hugger liksom till i hjärtat. Faller tillbaka till minnen där man gick runt i tw-tankar under skoltiden för att lista ut någon strategi för att överleva. Eller alla föredömen och personer man sett upp till.
Jag kommer själv ihåg när man började tw-lirandet på v7 och såg upp mot stora grannar och stammar som NiC. Att man nu läser om "gamla rävar" som Mannel har slutat gör bara ont i själen. Tänker även på andra legender som Pilis, Jäger eller Eggeh.

Drömmer om en värld där alla gamla och nya legender återförenas! *snyft*



TW är inte som det brukar att vara, det har förändrats för mycket. För att alla gamla spelare ska komma tbx. Har försökt få tbx t.ex Milka! men dom lagt av allihop. Alla har tappat intresset för TW, antar att det har att göra med att InnoGames lägger mer tid på sina nya spel än TW :/
 

DeletedUser

Guest
TW är inte som det brukar att vara, det har förändrats för mycket. För att alla gamla spelare ska komma tbx. Har försökt få tbx t.ex Milka! men dom lagt av allihop. Alla har tappat intresset för TW, antar att det har att göra med att InnoGames lägger mer tid på sina nya spel än TW :/

Jag vet inte, men jag tror inte det är så. Snarare att många duktiga spelare redan gjort allting med TW. De har spelat med dom flesta duktiga, de har vunnit världar och haft intensiva krig som de tillslut vunnit. När man gjort det mesta kanske det inte finns lika mycket motivation kvar. Sedan vet jag också att många duktiga spelare lagt ner väldigt mycket under ett par år, sedan orkar de inte mer. Exempelvis Jäger och Rubin gjorde så. Lyckades bli toppspelare på ett år, sedan lade de ner spelet.
 

DeletedUser

Guest
Jag vet inte, men jag tror inte det är så. Snarare att många duktiga spelare redan gjort allting med TW. De har spelat med dom flesta duktiga, de har vunnit världar och haft intensiva krig som de tillslut vunnit. När man gjort det mesta kanske det inte finns lika mycket motivation kvar. Sedan vet jag också att många duktiga spelare lagt ner väldigt mycket under ett par år, sedan orkar de inte mer. Exempelvis Jäger och Rubin gjorde så. Lyckades bli toppspelare på ett år, sedan lade de ner spelet.

Det som drog mig till TW från första början var de diplomatiska utspelen och munhuggandet på forumet. Det skapade spänning, förväntningar och någon form av vikt hos de krig som utkämpades. På något sätt kändes spelet lite mer mänskligt och baserat på en annan typ av skicklighet än den som jag så ofta ser i andra spel, till exempel StarCraft. TW var intressant för att skicklighet och framgång baserades på kunskaper i att hantera relationer, diplomati, tålamod och långsiktig planering.
 

DeletedUser

Guest
Om du menar Jokern du tror jag menar så är han det :)
Vet dock inte om vi syftar på samma person :)
 

Gugroj

Member
Reaktionspoäng
2
ssch, sitt ner i båten.

Edit: "Tänker även på andra legender som Pilis, Jäger eller Eggeh. "

Okej Pilis kan jag köpa, men varför vanhedra honom med Jäger och Eggeh?

Urrskogen, Dantte, Elohim... Listan kan göras lång av riktiga legender.. Och såklart Zorzes <3
 
Senast ändrad:

eggeh

Active Member
Reaktionspoäng
26
Jag bestämde mig visst för att titta in igen. Vilka är det som är bäst på tribal numera? Några man känner igen från förr, eller är alla toppspelare nya tomtar?
 
Topp