WH - Turtle

crille011

Member
Reaktionspoäng
4
Tänkte göra en liten tråd till det nyblivna kriget. Något som händer på världen åtminstone. :)

Dagen är kommen, då sköldpaddorna sätter punkt för konversationen och drar skarpt. Höjer utmaningen och hoppas på en fair fight.

Er ledning har sedan länge hånat oss med sina handlingar och det är nu dags att betala priset, "the iron price". Våra motiv är välkända och berättigade, att ta in flyktingar från sin allierades fiende x3 är inte okej.

"Sadla era hästar och befäst era slott.
Här kommer sköldpaddorna och vi vill äta gott.

Till ljudet av dunk, ska ni nu mot botten ta en lunk.
Det är inte lönt att fly, ty då får ni käka bly.

Era byar ska bli blå, era poäng ska bli få.
Våra adlar skall marschera, sköldpaddsriket ska florera.

Försök nu att ge oss en godtagbar mátch,
så detta inte bara blir ännu en lätt kartpatch."


(War)heads Will Roll

Krigsförklaringen skickades igår vid 21.00, efter att info om *WH*'s försök till fulspel uppdagats (De "försökte" rekrytera spelare ut vår stam).

Statistik
Sida 1:
Stammar: Turtle
Sida 2:
Stammar: *WH*

Timeframe: Senaste 24 timmarna

Antal erövringar mot fiendesidan:

Sida 1: 17
Sida 2: 1
Skillnad: 16

chart


Poängvärde av alla erövringar mot fiendesidan:

Sida 1: 163,188
Sida 2: 9,161
Skillnad: 154,027

chart


Turtle: OBA 2.352.858, OBF 406.277
*WH*: OBA 360.217, OBF 2.290.499


Vi hoppas nu på en mer spännande värld och en bra fight. :)
 

crille011

Member
Reaktionspoäng
4
UWS har nu även hoppat in. De kände sig lika förolämpade som oss av *WH*'s handlande i -SK- kriget. :)
 

DeletedUser

Guest
"försök till fulspel uppdagats (De "försökte" rekrytera spelare ut vår stam)."

Jaha, som ni gjorde med harry dotter förra veckan? :O
 

mesut29

Active Member
Reaktionspoäng
16
Låt min lilla gulle sweca vara ifred jag hoppas du blir adlad mythos som man bäddar får man ligga
 

Lawliet

<span style="color:#008080; font-weight: bold;">Vi
Reaktionspoäng
3
Rekrytera av fienden? Precis så som ni gjorde på Sir Hero då eller?

Hoppas *WH* piskar er gula och blåa, de må vara fega och barbadlare men de hycklar inte i alla fall. Bort med sweca.
 

DeletedUser

Guest
"Long story short"
Ang *WH* vs. Turtle, anledningen varför *WH* är "fula" i mina ögon

-SK- har anfallit oss två gånger, först gången kunde vi inget göra så jag och klixo stod själva i söder.

Andra gången (kriget då -SK- störta)
Så backstabbar -SK- oss, och när allting såg som sketnast ut så bad jag/vi *WH* om hjälp, men att adla rimstammar var *WH*'s mål istället.

-SK- faller
Och *WH*'s ledare helt timeat skriver i samma stund

xxxx den 28.05. kl 07:16
Hej!

Som förberedelse inför oundvikligt krig mot -SK- kommer vi att göra följande. Armfeldt kommer att adla upp Nordenskiölds byar. Därefter kommer de att co-spela på Armfeldst konto och byta stam till *WH* :)

På det sättet får vi en starkare front mot -SK-. Jag utgår från att varken ni eller vi anfaller Armfeldt eller Nordenskiöld under tiden, samt att de inte anfaller oss. Hör av er ifall ni märker något annat :)

Men det slutar inte där, nejnej
Dom bjuder du även in Gladiador, som tidigare har blivit nekad ansökning, och lite senare Brasil.
Som även adlar utav -SK-, vårat krigsbyte varav *WH* inte har offrat ett musclick för att förtjäna
Taskig attityd har ledarna, och på saker dom inte kan ge ett idiotiskt svar till så ignonerar dom bara.


Mr. Serious den 01.06. kl 13:30
Åå vilket sätt kan du NÅGONSIN jämnföra Sir Hero med -SK- spelarna ni tog in?

En flykting är en spelare som flyr från en stam till en annan. Detta gäller definitivt i ert fall där ni rekryterar en fiende till era allierade som därefter får en fristad. Om denna spelare istället rekryteras av stammen som anfaller flyr denne inte från någon. Så ja, det är en jävla skillnad mellan Sir Hero och Gladiador.

Riktigt jäkla uppenbart att han påstår sig ogilla stammens beslut att anfalla oss, när de förlorade. Inte heller ansökte han till er först, utan till oss. Varpå han fick avslag. Ovanpå detta ansökte spelaren först när -SK- började vackla. Gladiador kontot var ett av de första som erövrade byar av Turtle efter att -SK- backstabbat oss.

/T

Låter det okej i dina ögon ifall detta nu hände er Lawliet?
Seriöst svar, trolla inte
 

Alexex

Member
Reaktionspoäng
0
enligt turtle är alltid allting andras fel, så onödigt att ens försöka diskutera saken :p
 

DeletedUser

Guest
Nej men skulle gärna vilja höra *WH* åsikt på det hela då...? kan lova att den inte ändras mer än personlig åsikt ^^
 

Tasorrog

New Member
Reaktionspoäng
0
Lol -sk- föll pågrund av inaktivitet, sen kom *wh* och plockade på sig det dom kunde bära plus mer.

Go Turtle! Go go :)
 

DeletedUser

Guest
Även om det är off topic och att tråden skall handla om kriget mellan *WH* och Turtle så har ni redan tagit upp lite om fallet för -SK- (eller ja, FettoStar har iaf).

Jag vill påstå att det var stor vikt på *WH* i det kriget. Då Turtle och *WH* vart allierade så hade Turtle inget emot att *WH* försvagade oss i -SK-. Då passade *WH* på att snacka med spelarna som höll i våran stam, dvs dem som var aktiva eller inte i fronten. Då även UWS gått in i kriget, blev vår front väldigt stor och plötsligt fanns bara tre intressanta spelarnamn kvar i vår stam:
Brasil, Gladiador, Armfeldt.

Armfeldt skötte sig fin fint och gjorde det jävligt bra (för övrigt ser jag nu upp till honom som en bra och ärlig spelare). Gladiador vet jag inte vad jag ska säga, han skickade deff, men mycket av hans off stod stilla tror jag för som han sa hade han omätbara summor av off byar.

BRASIL däremot nästintill helt inaktiv i detta kriget. Han skickade en del deff till Lalamums kontot (som för övrigt hade kö av Mesut då han är iväg på en långresa) men när jag vart bara en droppe ifrån att sluta så hade han fortfarande inte rört ett finger från sina off trupper. Är man då den näst största spelaren i stammen och håller på att adla spelare i rimmen är det något som pågår bakom ryggen på hans nuvarande stam, vilket då var -SK-.

Vad jag tror är att när -SK- och Turtle började slängde *WH* iväg ett brev till Brasil och frågade hur han stod till att gå till deras stam. Då gick det bra för oss, vi hade en relativt stor ledning men sedan kom deff från övriga Turtle till Klixo och Mr. Serious kontona.

Nu har Brasil börjat fundera på om det inte vore bättre att gå över till *WH* och bestämmer sig därför för att inte röra ett finger för att hjälpa övriga -SK-.
Det går sämre och sämre, *WH* kontaktar även Gladiador och Armfeldt, för det är dem som fortfarande håller sin poäng.

UWS går nu in i kriget, vips så är -SK- poäng halverad pga påtryckningar från en stor front och att Brasil, Gladiador och Armfeldt lämnat. Armfeldt direkt till *WH* medan Brasil och Gladiador först lämnade och vart utan stam någon dag och gick sedan med i *WH*.

Som jag skrev tidigare, så vet jag att denna tråden inte alls är tillägnad mig för att skriva om vårt fall. Jag ville bara konstatera två saker:
1. Dålig aktivitet. Plötsligt var där spelare som lämnade tw, flickvänner blev sura, vissa utan anledning och sen vart där ett par dumma j*vlar.
2. Ingen riktig ledare. Tassorg är en duktig ledare men vi hann inte planera tillräckligt inför kriget.
3. Svikande spelare. Ja, som jag nämnde ovan.
4. Svikande relationer. UWS skrev i ett brev att dem om två dagar skulle säga upp alla relationer med oss, vilket vi inte var beredda på, speciellt inte sedan Tussen lämnat dem. Delete gjorde inte så mycket väsen av sig heller när det gick dåligt för oss, hade hoppats mer från er, men jag beskyller er inte speciellt då vi säkerligen fallit ändå.

I min mening har *WH* ful spelat en hel del för att överleva så här långt på världen, och nu får vi se om dem räcker till i ett krig. Jag önskar dem, trots att jag anser att dem ful spelat, all lycka till.
¨

Jag önskar båda sidor lycka till i kriget.
Blir kul att följa, även från skadebänken så man inte längre finns på världen (men det kan vara skönt speciellt nu på sommaren). Jag personligen hoppas att det blir ett jämt och tätt krig som varar en längre period med dalar och toppar för båda sidorna.
Nu har jag halv död (lite trött efter midsommar är man ju) skrivit denna texten mitt i natten, jag hoppas innehållet läses och uppskattas men även kritiseras om det behövs! :) Det sistnämnda kan man göra i PM om man så vill då detta egentligen inte hör hemma här.
/Väl mött alla tw spelare, vart ni än befinner er. Godnatt önskar Hololoco :)
 

crille011

Member
Reaktionspoäng
4
Fint inlägg hololoco! Trevligt med "neutrala" åskådare. :)

Håller med om de mesta tror jag, dock skulle jag inte anse det offtopic. Det är trots allt en av de grundläggande orsakerna till kriget. :)
 

crille011

Member
Reaktionspoäng
4
Direkt kopierat ur stamkriget;

1 Flying Ninja Turtle Squad 46 1 5.639.601 4.623.150
2 United we stand 22 0 1.660.727 0
3 WarHeads 1 68 3.057.869 6.906.070

Alltså 46 - 1 Turtle och 22-0 till UWS i erövringar. :)

Det vill sägs 68 - 1 i totalstatistik.
 
Senast ändrad:

DeletedUser

Guest
jag trodde det räckte med två stammar och en ledning på 116-1 men tydligen inte...
 
Topp