Krig - på riktigt

Status
Ej öppen för ytterligare svar.

DeletedUser

Guest
Ärade V22!

Detta är en krigsförklaring. Jag tänkte att det var bäst att vara extra tydlig med detta, för att liksom föregå med gott exempel inför det kommande stycket.

*WH* är en stam med många goda kvalitéer. De har till exempel många fina byar, de har starka allianser och de har ett förhållandevis luftigt forum. Vad de dock saknar är kommunikation - detta saknas helt, både inom stammen och utåt, verkar det som. Den 20e maj klockan 21:00 anföll nämligen *WH* oss i -=PR=-. Då -=PR=- och *WH* saknar diplomatiska relationer med varandra, och då anfall tidigare utväxlats (och tagits hand om) så skickades brev till *WH*s ledning, i hopp om att få saken förklarad och utredd - är det krig eller är det inte krig? Brevet lästes, ignorerades och svar har till denna dag uteblivit.

Vi i -=PR=- tolererar inte anfall, och efter att ha gett *WH* fyra dagar att förklara sina handlingar väljer vi därför att slå tillbaka. Detta är alltså en krigsförklaring och från och med denna tidpunkt anses *WH* vara våra fiender.

Kriga väl, för nu är det krig, på riktigt.

/06fredrikh
Diplomat
-=PR=-
 

mesut29

Active Member
Reaktionspoäng
16
många säger 06fredrikh är en köttar maskin nu är de se om han upp lever till det :)
Lycka till båda stammarna.

Hejar på fredrikh, för jag blev bort adlad av WH. haha ;)
 

DeletedUser

Guest
Med all respekt för hur ni/du tolkar diplomatiska förbindelser 06fredrikh, så anser jag ändå att man kan hålla sig till den korrekta versionen, samt fundera lite över hur man själv agerar.

Det har pratats mycket om moral och etik, och det var då vi kom in i bilden och frågade er hur ni kan se er inblandning i kriget mellan Delete och Turtle som moralisk. När ett antal stammar agerar som ni gör, så måste vi naturligtvis ställa oss frågan. Vem är nästa stam att bli inblandad i ert smutsiga krig.

Vi anser att man inte stillatigande kan sitta och se på hur ett antal stammar i en "ohelig" allians försöker ta över världen.
Detta känner du/ni också till, men avstår från att nämna i inlägget.

Vi berättade också att vi kommer att attackera er om ni inte lägger ner, men ni hann före med attacker mot våra medlemmar, och det tolkade vi som att ni ville ta strid för er åsikt, vilket vi respekterar.

Igår förklarade ni officiellt krig mot oss i *WH*.

Idag lämnade kim786 er för Delete, en flykting som mottogs med öppna armar. Ett agerande från den stammen som omkullkastar samtliga försvarsinlägg de haft om hur "snövita" deras samveten är. Alla vet vilket hederskodex som gäller i dylika omständigheter.

Rikio har också lämnat er idag.

Så frågan är; hur står det till med moralen?
Etiken? Ja, den behöver vi inte nämna. Har man missat vilken nivå den ligger på, så är det bara att läsa detta inlägget en gång till.

Vi är inga änglar, men vi står för vårt agerande, och det kanske fler skall ta efter :)
 
Senast redigerad av en moderator:

DeletedUser

Guest
Vill börja med att ursäkta längden på detta inlägg, men det finns vissa påståenden som kräver svar. För de som är intresserade av kontentan utan pladder finns en sammanfattning att skåda i botten av detta inlägg.

Det har pratats mycket om moral och etik, och det var då vi kom in i bilden och frågade er hur ni kan se er inblandning i kriget mellan Delete och Turtle som moralisk. När ett antal stammar agerar som ni gör, så måste vi naturligtvis ställa oss frågan. Vem är nästa stam att bli inblandad i ert smutsiga krig.

Vad gör vårat krig med Turtle till "smutsigt"? Vi anföll dem - efter att ha lämnat en krigsförklaring. Är det inte längre acceptabelt att anfalla en annan stam? Du får väldigt gärna upplysa mig om varför vi har ett så "smutsigt" krig med dem.

Vi anser att man inte stillatigande kan sitta och se på hur ett antal stammar i en "ohelig" allians försöker ta över världen.
Detta känner du/ni också till, men avstår från att nämna i inlägget.

Åter igen med "smuts" och "ohelighet". Vår allians bygger på en lång tids gemensamt arbete mot ett gemensamt mål. Är det nuförtiden inte acceptabelt att bilda sig allianser? Vill ni ha prov på en "ohelig" allians så behöver ni inte göra annat än att blicka mot den ni själva har. För att förtydliga vad jag menar:

Medlem ur *WH*s ledning apr 22,2013 18:41
Hej!

Har ni fått inks från någon annan i *WH* än *****?

Det hinner hända mycket medan man är på jobbet ;)

Mvh
*****

PRs diplomat apr 22,2013 18:45
så det aer krig alltså.. så vi inte missfoerstår varandra hehe

Medlem ur *WH*s ledning apr 22,2013 18:57
Vi har en ally med turtle. De kallade på hjälp mot er. Det är inte konstigt om man hjälper en allierad. Men de tycks inte vilja kriga själva utan bara utnyttja oss. Vi funderar därför på att ändra planerna.

Jag har beordrat stopp för vidare anfall tills vi vet vad som händer. Kriga ska vi, frågan är bara mot vem, hehe

PRs diplomat apr 22,2013 22:05
Oki men varför skickar houdini anfall utan att ni fastställt hur ni ska göra.. Nej Turtle värkar inte göra så mycket nu för tiden faktiskt.. Och ja angående att de utnyttjar er kan framtiden till att visa men ska säga er att de lämnade SC helt ensamma i kriget som SC gick för deras skull och kolla på SC nu

Detta är alltså hur *WH* för diplomati, och också hur de för krig verkar det som. Är fienden redo, om fienden deffar, då avbryter man och återvänder en annan dag. Ursäkten? Vad som nu faller en i mun.

Vi berättade också att vi kommer att attackera er om ni inte lägger ner, men ni hann före med attacker mot våra medlemmar, och det tolkade vi som att ni ville ta strid för er åsikt, vilket vi respekterar.

Jag vill väldigt gärna se bevis på detta då jag inte är medveten om något av det. Rapporter eller brev, är det något som finns tillgängligt?

Igår förklarade ni officiellt krig mot oss i *WH*.

Idag lämnade kim786 er för Delete, en flykting som mottogs med öppna armar. Ett agerande från den stammen som omkullkastar samtliga försvarsinlägg de haft om hur "snövita" deras samveten är. Alla vet vilket hederskodex som gäller i dylika omständigheter.

Rikio har också lämnat er idag.
Det är väl inget fel i att ta in flyktingar, så länge man står för konsekvenserna? Utöver detta så förklarade ni aldrig krig mot oss utan tvärt om, om några av våra medlemmar avstår från att delta i den offensiven så är det väl deras rätt.

Rickio*

Vi är inga änglar, men vi står för vårt agerande, och det kanske fler skall ta efter :)

Vårt agerande: Vi förklarar er krig varefter vi krigar mot er. Några av våra medlemmar har bytt stam. Vi har inte haft tid att kommentera det faktum förrens nu, varvid det faktum kommenteras. Kommentaren finns att läsa ovan.

Rykten cirkulerar om att vi skulle ha inlett anfallen innan er, underlag för dessa påståenden saknas. Mejlkonversationer har här presenterats som vittnar om motsatsen (allt handlar om perspektiv och om hur långt tillbaka man vill gå, så klart).
 

crille011

Member
Reaktionspoäng
4
Jag läste inte allt då jag sitter i solen och har svårt att läsa i motljus. Dock noterade jag datumet på denna konversation och kan inte mer än ifrågasätta hur du finner en sådan källa relevant i denna diskussion. Inte bara är meddelandet över 1 månad gammal, vilket mycket väl innebär att den kan ha skickats från en av de spelare som hoppade ur *WH*. Du kan inte heller på något vis bekräfta detta då du censurerar namnet, kan lika gärna vara hopkok. Men iofs kan du alltid vidarefordra till WH's ledare. :)
 

DeletedUser

Guest
Skribenten av ovan brev sitter fortfarande i *WH*s ledning och kan själv ta ansvar för sina handlingar genom att berätta vem han är.
 

crille011

Member
Reaktionspoäng
4
Ännu en spelare som försöker lägga fram en snedvriden syn på hur fula vår sida av krigsparticipanterna är.

Återupprepar vad som sagts de senaste veckorna; "Skaffa lite självinsikt".

Vill även gärna ha en förklaring hur ni i Delete kan adla upp era allierade, TT, i ryggen. Bara för att de vacklar? Hur rättfärdigar du ett sådant agerande? I mina ögon är det en typ av backstabb.

välkomna in turtle! (491|463) K44 6,653 Eman den coola [TT] qwertasdfg [Delete] 2013-05-25 14:42:01
hahaha delete är ni seriösa? xD (489|466) K44 9,902 Rocky Balboa96 [TT] qwertasdfg [Delete] 2013-05-25 06:02:27
SI30 (491|472) K44 9,665 Gandhi [TT] spankyouverymuch [Delete] 2013-05-24 07:59:17
Spankoholic 069 (496|473) K44 9,921 Gandhi [TT] spankyouverymuch [Delete] 2013-05-23 19:14:18
Spankoholic 067 (488|470) K44 9,724 Rocky Balboa96 [TT] spankyouverymuch [Delete] 2013-05-23 15:05:35
SI27 (490|471) K44 9,665 Gandhi [TT] spankyouverymuch [Delete] 2013-05-23 12:49:46
Spankoholic 060 (494|412) K44 5,268 Gandhi [TT] spankyouverymuch [Delete] 2013-05-21 11:29:43

Tycker namnet på byn tagen av "Rocky Balboa96" säger allt.

För att hålla mig någorlunda på topic så hoppas jag det blir roliga stridigheter, jag ligger ju lagom nära för att hjälpa till. :)
 

Alexex

Member
Reaktionspoäng
0
1. TT var inte våra allierade
2. Vad skulle ni gjort då? TT var redan nere, fanns inget vi kunde göra för att rädda dom
 

xeM xeT

Member
Reaktionspoäng
0
Återupprepar vad som sagts de senaste veckorna; "Skaffa lite självinsikt".

Vill även gärna ha en förklaring hur ni i Delete kan adla upp era allierade, TT, i ryggen. Bara för att de vacklar? Hur rättfärdigar du ett sådant agerande? I mina ögon är det en typ av backstabb.

välkomna in turtle! (491|463) K44 6,653 Eman den coola [TT] qwertasdfg [Delete] 2013-05-25 14:42:01
hahaha delete är ni seriösa? xD (489|466) K44 9,902 Rocky Balboa96 [TT] qwertasdfg [Delete] 2013-05-25 06:02:27
SI30 (491|472) K44 9,665 Gandhi [TT] spankyouverymuch [Delete] 2013-05-24 07:59:17
Spankoholic 069 (496|473) K44 9,921 Gandhi [TT] spankyouverymuch [Delete] 2013-05-23 19:14:18
Spankoholic 067 (488|470) K44 9,724 Rocky Balboa96 [TT] spankyouverymuch [Delete] 2013-05-23 15:05:35
SI27 (490|471) K44 9,665 Gandhi [TT] spankyouverymuch [Delete] 2013-05-23 12:49:46
Spankoholic 060 (494|412) K44 5,268 Gandhi [TT] spankyouverymuch [Delete] 2013-05-21 11:29:43

Tycker namnet på byn tagen av "Rocky Balboa96" säger allt.

För att hålla mig någorlunda på topic så hoppas jag det blir roliga stridigheter, jag ligger ju lagom nära för att hjälpa till. :)

Tyvärr attackerade TT oss först vilket vi ej accepterade.
 

mesut29

Active Member
Reaktionspoäng
16
Trådet handlar om *WH* och -=PR=- så komigen va snälla och pajkasta inte ner trådet :)

förstår ni är arga på varandra, men det kan ni ta på PM!

jag hoppas alla har det en trevlig lördag :)
 

crille011

Member
Reaktionspoäng
4
1. TT var inte våra allierade
2. Vad skulle ni gjort då? TT var redan nere, fanns inget vi kunde göra för att rädda dom

1. Säg vad ni vill, de har slagits på er sida i snart 2 månader. Och det där är hur ni tackar dem?

2. VI är ju deras FIENDER, klart vi hade adlat dem. Vilket vi också gör, det rättfärdigar inte ert betéende. "[..]fanns inget vi kunde göra för att rädda dom". Precis så det lät när jag tyckte det var omoraliskt av er att bara skita i HiHo för att han var "körd". Samma inställning visade ni i Dexters fall. Usch och fy, om jag ogillade er förmåga att bara bry er om er själva tidigare så är det inget mot hur jag känner nu.

Tyvärr attackerade TT oss först vilket vi ej accepterade.

Tror jag inte ett skvatt på. Varför skulle en stam som slagits för er så länge, och förresten höll på att adlas upp av oss, oprovocerat anfalla er?
 

DeletedUser

Guest
Så istället för att ta kontakt med dem och hjälpa dem så säger ni upp er relation med dem och börjar adla? Vi hade en liknande situation med UWS, som hade 0.5 i byratio. Vi valde att inte göra det senare, resultatet blev att de nu bara ligger 4 byar back. Inte för att vi i Turtle ska ta cred, men vi högg dem åtminstone inte i ryggen när de var svaga.

Nej men skillnaden är att ni har inte krig 360 grader runt er. Vi hade inte resurser nog att rädda dem. Sen att vi stabbade dem, njae. De var körda redan. Du vet det jag vet det alla vet det. Det var inte längre en fråga om vi stabbade dem. Det var en fråga som gällde hurvida vi skulle låta er ta fler gratis byar eller om vi skulle försöka ta några och hindra erat intrång i k44.
 

crille011

Member
Reaktionspoäng
4
Nej men skillnaden är att ni har inte krig 360 grader runt er. Vi hade inte resurser nog att rädda dem. Sen att vi stabbade dem, njae. De var körda redan. Du vet det jag vet det alla vet det. Det var inte längre en fråga om vi stabbade dem. Det var en fråga som gällde hurvida vi skulle låta er ta fler gratis byar eller om vi skulle försöka ta några och hindra erat intrång i k44.

Nej, vi har bara 280 grader. Det hade dock varit 360 grader om WH hade svarat "ja" på ert förslag att backstabba oss.

En stabb är en stabb, oavsett om de är körda eller ej. Hela konceptet med en "backstabb" är att man anfaller en vänligt inställt stam/spelare i ryggen, inte sällan hand i hand med att de riktar sin uppmärksamhet i annan riktning.

Inte för att på något sätt kritisera er spelstil. Men en effektiv metod att hindra en expanderande stam är att anfalla de som expanderar, inte äta reservbyarna till kanonmaten. Men det är ju snällt av er att adla allierade-, små- och gråbyar för att bygga upp dem åt "oss". :)
 

DeletedUser

Guest
Senast jag kollade var det Delete som skickade krigsförklaringen, så att få dess olämpliga timing att gå ihop med att HiHo saknade off får du nog ta med Delete's ledning. Då jag antar att du är en av spelarna på HiHo. Personliga IAP's kan jag inte tala för, det är inget jag vet något om.

"I dexters fall måste jag gratulera er i turtle som lyckades adla någon som inte kunde komma in på sitt acc i 6 dagar...."

Det brukar låta så. Men det var väl därför kontot snipade, skickade retakes, deffade ut tåg och plockade byar av Sir Hero? :)

Det var den ena av de som kunde komma in, och han hade ca 1h om dan att köra bara. Ni måste väll ändå märkt att deff inte flyttades runt och inget snipades -.-. Du vet nog själv hur mycket man kan göra om man sitter från 16-17 (ENDAST) varje dag
Och krigsförklaringen skickades EFTER att han hade haft 1000 incs i ett par dagar konstant.
 
Senast redigerad av en moderator:

HiHo

New Member
Reaktionspoäng
0
Du måste skämta, vet du ens vad som hände mellan oss och Turtle? Snacka inte om du inte vet något.
 

RoyalNobility

Member
Reaktionspoäng
0
Hejsan, denna tråd handlar om WH och PR!

Alltså detta handlar endast om WH och PR inte om några andra stammar!!

Håll er till ämnet med andra ord..

// Royal
 

extremhatt

Member
Reaktionspoäng
0
Hejsan, denna tråd handlar om WH och PR!

Alltså detta handlar endast om WH och PR inte om några andra stammar!!

Håll er till ämnet med andra ord..

// Royal


Lagom klipsk som tar bort min kommentar. detta handlar inte det minsta om PR , eftersom PR gått över till Delete. Detta är världskrig, fråga mig inte varför topicen heter det den gör. Ta inte bort inlägg utan anledning ....
 
Status
Ej öppen för ytterligare svar.
Topp