I respons till kvällens skeden

crille011

Member
Reaktionspoäng
4
Godkväll på er, Externa!

Jag har lite villrådiga nyheter och ett tungt hjärta att lätta. Som de flesta säker vet pågår ett krig mellan Turtle och Delete - men tillåt mig att ge er min syn på det hela. Detta kommer troligen bli långt, dock lär det vara värt besväret - om ni intresserar er i världens politik och framtid.

Följande har jag skrivit som en opartisk åskådare någonstans ute i rimmen - helt utan stam. Med vänner och gamla fiender i båda parter. Det lilla jag funnit är det här "lockande" påståendet i "Premade" sektionen;

[..]Vi är några som tröttnat på .se-mentaliteten med massa merge och andra typer av fegspel. [..] På detta sätt tänker vi återvinna .se's forna glans och gentlemannamässiga stil. [..] V22 ska spelas fair och vinnas fair av den stam som förtjänar det och vi tänker göra allt för att personifiera det.

Detta är alltså skrivet av en spelare som styr i Delete, mer eller mindre. För att då sammanfatta Delete's historia lite kort;

1. Obiwan startas, bla. av medlemmar ur SOG, och hamnar snabbt på topplistan. Tanken tycks god och stämningen är hög. Tanken är att dessa ska "dela världen" med Turtle.

2. Två spelare hoppar av och skapar stammen LSFS.

3. LSFS rekryterar sedan flertalet nyckelspelare från Obiwan. Jag som tidigare spelare på v.18 kan se ett ytligt samband mellan detta och RageQ's skapande ur ArBa. Redan här börjar jag tappa (viss) smak för dessa spelare, men jag vet inte grunderna och väljer därför att inte döma ännu. Även om myteri och revolt i min ordbok har en negativ klang.

"Ja, det va myteri istortsett"
- Fd. ledare i Obiwan.

4. LSFS förklarar krig mot ZL. De kallar samtidigt in sina allierade - Turtle - som hjälp i kriget. Dessa svarar utan eftertanke ja, avtalet om att dela världen kvarstår ännu.

5. LSFS inser snabbt att kriget gentemot ZL blir svårvunnet. De bestämmer sig för att merga. Här vill jag åter lyfta upp citatet av deras ledare; "[..] merge och andra typer av fegspel."

"Efter en veckas krigande mergar LSFS & ZL (inte alls skumt när ******* sitter som ledare)."
- Anonym medlem i Turtle

"Delete är ju bara en ihopsatt stam av folk som fått höga poäng. Har ju inte något med talang att göra"

6. Den nya merge-stammen byter namn till Delete och växer sig stor på internadel, för att sedan ta rank 1 på världsrankingen. De hävdar sig nu ha frångått alla gamla förbindelser med tex. Turtle. Trots att det är samma ledning och stam, med ett tillskott av fiender. Nu ringer min varningsklocka för RageQ, som enligt min uppfattning inte gjorde annat än att merga, backstabba och fuska sig till seger - i tidigt skede.

7. Delete får, enligt versionen jag har hört, nys om att 3 individer i Turtle planerar ett anfall mot en av deras spelare. De bestämmer sig för att förklara krig. Man kan kalla detta kollektiv bestraffning, som i svensk lagstiftning är olagligt inom bla. skolan. Dock är detta inte skolan, utan ett krigsspel (och jag ska inte säga att jag hade agerat annorlunda som ledare). Sagt och gjort är stridandet igång. Flera orsaker kan ligga bakom detta men denna incident tycks vara v22's "Skottet i Sarajevo".

8. Delete bestämmer sig för att de inte gillar att ha jämna poäng med sin fiende. De kallar hjälp av stammen -=PR=-, som har en front på andra sidan av Turtle. Kriget fortgår härifrån trots allt relativt jämnt. Visserligen leder PR och Delete erövringar och Opponenter besegrade i försvar, sköldpaddorna tycks sega i försvaret och att göra sällan retakes.

Vissa tror här att man kan berättiga denna ohedersamma, men acceptabla, begäran om hjälp, då WSU står med i kriget för turtle. Men faktum lyder; "[..] dem vill bara synas bredvid turtle :)". De är alltså i min åsikt inte deltagare i kriget.

9. Trots att Delete nu leder kriget, har mergat och övergivit sin ursprungliga ledare i Obiwan. Förklarat krig mot sina allierade och valt att köra två mot en, så är de ändå inte nöjda. De bestämmer sig för att kriget går för segt framåt, antar jag, och kallar in mer hjälp. TT och You? går med i kriget. Det förvandlas därmed till en så kallad "gangbang", som jag personligen motsätter mig skarpt. "Vi vill spela med goa spelare och ha roligt. Alla spelare i You? är sköna, och vi glädjer oss att dem ställer sig på våran sida." - Tror jag det!

ryktas att you valde feg sidan!
Ryktas vidare att Delete med redan ett poängövertag i kriget fortsätter värva in stammar i kriget mot Turtle.

Ryktas att Delete har även försökt få med *WH* i gangbang kriget men misslyckats.

Med detta sagt vill jag åter hänvisa till "[..] V22 ska spelas fair och vinnas fair av den stam som förtjänar det." Min fråga är då, förtjänar Delete denna vinst? Har de följt dessa motton som deras ledare så prompt har bemödat sig att skriva på externa forumet, eller är de hycklare?

"Hycklare, skulle jag säga"
- Arvid, medlem i v22's gemenskap.


Jag, som hedersfixerad, väljer att svara ett svart och vitt JA på den frågan. De kan kallas Hycklare, dessa "ledare". Min objektiva analys på det hela har inte annat än väckt minnen kring den värld där RageQ härjade fritt och moralen kom i sistahand. Där vinnarna använde sig av Backstabbs, Gangbang och övrigt Fegspel för att vinna. "Ingen gillade RageQ eller deras metoder, utom RageQ."

Så jag ställer frågan till er stammar som beslutat att sida med Delete, eller ännu inte valt en sida, kan ni vara säkra på att Delete inte bara använder er som sköldar? För att sedan adla er innan ni hunnit slicka era sår? Senast jag kollade hade de front mot er rygg, inte mot turtle. Så kan detta vara en av deras långdragna strategier för att lämna er sårbara? Jag uppmanar er att göra det rätta, vilket i mina ögon aldrig gått väl ihop med gangbangs. Följ moralen och frånsäg er denna skymf. Det är verkligen inte så att ni med detta uppmanas attackera RageQ.. Oj, jag menar Delete.. Inte så att någon med moral skulle hindra er, men denna konflikt ligger mellan Turtle och Delete. Låt de två giganterna vinna sina egna strider och må bäste stam vinna, utan fulspel.

I all ödmjukhet,
Crillex

*Samtliga personer som citeras med namn, inte tagg på externa, har givit sitt godkännande att få citeras.
 
Senast ändrad:

Alexex

Member
Reaktionspoäng
0
turtle + uws + att WH ska gå in mot PR på söndag + hoh/hls vs tt you? och delete

rättvist imo
 

crille011

Member
Reaktionspoäng
4
Bör tillägga att all denna info är bildad utifrån spelare ur rank 1-3 stammarna med drygt 2h's intervjuer. Har jag missat något vitalt får du mer än gärna upplysa mig.
 

DeletedUser

Guest
Hittar sakfel i varje punkt förutom nr2, fast vem bryr sig har alltid sett dig som ett skämt:D
 

crille011

Member
Reaktionspoäng
4
Ctrl Alt Delete Sweca95

Alexex 10+

Ctrl Alt Delete Sweca95

Mogen respons, grabbar! Vältaligt och orginellt, tyder bara på att ni saknar motstycke.

turtle + uws + att WH ska gå in mot PR på söndag + hoh/hls vs tt you? och delete

rättvist imo

Enligt mina uppgifter har/hade UWS inte bidragit i kriget när Delete's 3e hjälpstam skrev in sig i kriget. Men jag går endast på statistiken ur "krigsarkiv", jag kanske har fel. Vad som ännu inte skett kan jag inte heller tala för, men samtidigt är det ju inte det som är relevant. Utan ert val att förklara 4 vs 1.

Att HOH/HLS krigar med TT och You har ju ingenting med kriget mellan Turtle och er att göra. Ska du argumentera FÖR er sak får du allt ställa upp ett vettigare resonemang.

Misstolka inte vad jag skriver. Jag är inte på Turtle's sida, snarare min egen moral. Jag är inte med i någon stam på denna värld och har lika många vänner i din stam som jag har i Turtle. Men för mig osar det dålig stil, och då kan jag inte hålla mig från att upplysa. Om det så bara berör ett fåtal - eller hela externa.

Hälsningar,
Christoffer
 

GrisSlaktaren

Member
Reaktionspoäng
0
Mycket stämmer!
Dock gick vi i You? med på eget initiativ och kontaktade delete själva.
Att vi strider på deras sida har inte att göra med att de bett oss utan att vi valde den:)

//GS
 

xeM xeT

Member
Reaktionspoäng
0
Oj, visste inte att lilla Janne Josefson satt och skrev på tribalwars forum.
Alltså herregud, varför sitter du och baserar din text på din personliga ilska och inte på ren fakta istället? Sitter du i ledningen eller har eran ledare pumpat i er fel information?
 

DeletedUser

Guest
Känner att jag behöver ge lite svar på en del av frågorna här, blir nog osammanhängande.

1. Det värderingarna du citerar i början sket sig redan då vissa senare kickade spelare i SOG inte alls kunde placeras in som gentlemän/kvinnor. Därefter övergavs det efter att jag lärt mig att man på dessa nya små världar inte kan spela som förr.

2. Här kan jag ge en tidsaxel med förklaring utan att avslöja för mycket.

==> SOG upplöstes då spelarna inom stammen hade helt olika filosofi inom spelet, de flesta slutade. Några upptäckte några gamla vänner (läs Obiwan)

==>Obiwan hade även de interna stridigheter med oroligheter, vissa skulle sluta pga. classic, vissa pga. personliga skäl. En viss spelare visste att ZL skulle gå på honom så han hoppade ur och tog tag i detta själv, bad därefter några vänner om hjälp varpå dessa ingick ett avtal mellan LSFS och Obiwan där dessa spelare skulle tillbaka till Obiwan. Men det visade sig sedan att dessa mycket inaktiva spelare som blev kvar i Obiwan slutade, bröt sig ut till Turtle eller kom efter till LSFS. Så i praktiken är Obiwan exakt samma stam som LSFS.

==>En viss spelare gav plötsligt och oförklarligt upp i kriget mellan LSFS och ZL. Planen var då att fortsätta köra på. Men det visade sig åter igen att vänner möttes och började prata med varandra medan kontakten med LSFS hade blivit sämre i och med att vissa spelare slutat. Medan "rätt" spelare slutat i ZL vilket gjorde att gamla delar av SOG kunde återförenas igen. Turtle hade då länge växt obehindrat och var största stammen varpå dessa var det enda naturliga och "värdiga" målet.

==> PR blev väl anfallna av SC som blev skickade av Turtle om jag inte minns fel, är dock inte insatt i den delen. Så att PR och Delete är på samma sida är föga oväntat då det snarare är så att vi hade gemensamma fiender än att vi var vänner från början.

==> För att kommentera You? och TT så har jag förstått att TT sen tidigare haft en grudge mot Turtle medan You? känns mer som ett wildcard. Känns mer som en kedjereaktion där You? antagligen följer TT med in i kriget än att de går med Delete som du vill få det att låta. Återigen är det tidigare problem som återkommer till Turtle.

----------------------------------------------------------------
----------------------------------------------------------------


""Med detta sagt vill jag åter hänvisa till "[..] V22 ska spelas fair och vinnas fair av den stam som förtjänar det." Min fråga är då, förtjänar Delete denna vinst? Har de följt dessa motton som deras ledare så prompt har bemödat sig att skriva på externa forumet, eller är de hycklare?

"Hycklare, skulle jag säga"
- Arvid, medlem i v22's gemenskap.""


Denna bit finner jag väldig intressant då det är just mig du citerar i början. Arvid har jag ingen aning om vem det är.

Det var en utopisk önskan som tydligen inte funkar i det formatet som TW har blivit. Att ha bytt stamnamn är inte något jag är speciellt stolt över. Det största problemet till detta är att många spelar flera världar och slutar i tid och otid till följd av detta och att det har blivit som det blivit är då inte konstigt. Jag råkar dock veta att den totala spelaromsättningen inte är så mycket mindre på andra sidan världen bara det att de har behållit fler orginalkonton som de tagit in nya spelare på.

Intressant är också att Delete nu i princip åter är samma spelare som SOG en gång var. Många ledningar och spelare har kommit och gått. Många visioner och filosofier har bytts ut mot nya.

Min fråga är, vad ska vi nu göra åt detta? Det är ju inget gigantiskt övertag åt något håll och båda sidor kriga bra ingame så finns inget att klaga på. Den gamla räven Xray har säkerligen något på gång om jag känner honom rätt. Huvudsaken är att man har kul och köttar!

Jag ska väl lägga till att jag inte har en aning om vilka RageQ är då jag inte spelade tw vid det tillfället.


Frågor på det?
 

hogans

Member
Reaktionspoäng
12
Enligt mina uppgifter har/hade UWS inte bidragit i kriget när Delete's 3e hjälpstam skrev in sig i kriget. Men jag går endast på statistiken ur "krigsarkiv", jag kanske har fel. Vad som ännu inte skett kan jag inte heller tala för, men samtidigt är det ju inte det som är relevant. Utan ert val att förklara 4 vs 1.

Det är väl det som inte har hänt som är relevant, istället för att sitta o glutta i krigsarkiven o komma med hypotetiska gissningar, du erkänner t.o.m att du kan ha fel, så du får ursäkta men din krönika låter som en dålig historiebok med ytterst lite fakta.
 

Lawliet

<span style="color:#008080; font-weight: bold;">Vi
Reaktionspoäng
3
Som en av två huvudledare i Delete låter jag hälsa att jag är en spelare som spelar utan moral. För mig är alla medel till vinst tillåtna. Du kan se det som att jag fuskar genom sättet jag spelar på, men det ger jag blanka f*n i då det inte är emot regelboken.

Edit: Just det. Vill ni beskylla någon för fulspel så skyll på mig :awsm:!

Har de följt dessa motton som deras ledare så prompt har bemödat sig att skriva på externa forumet, eller är de hycklare?

Nu hänger jag inte riktigt med.

Om du dessutom vågar kalla din analys för objektiv, så kan jag inte mycket mer än att brista ut i skratt. Lär dig vad "objektiv" betyder, sen kan du återkomma.
 
Senast ändrad:

DeletedUser

Guest
Då tar jag info från ZLs sida då.

Sog skapas och alla inser ganska snabbt att denna stam är aningen för stark för att rymmas i en och samma kontinent samt att ledningen inte drog mot samma mål som många medlemmar.

Sog tappade då alla sina bättre spelare till ZL men några av dessa var rädda för obiwan så de flydde dit. Obiwan var redan från början det primära målet för både SOG samt ZL. ZL valde då att när läge gavs skulle Obiwan anfallas trts att vi visste att de var allierade med paddorna. och främst Mintcream.


när då obiwan föll samman var beslutet lätt det var dags att plocka LSFS som då valde att dra in turtle och SC för att lyckas plocka ZL men nu fick de när Tampara inte hade en chans nys om att ZL verkade vara en hygglig stam så de mergade med de som blev gangbangade.

Ajdå tänkte turtle som hade kasstat in alla utom sig själva i kriget och därmed förlorat sina allierade i SC som de hetsat på ZL.
Så nu är vi där att ZLs iap TT samt allierade PR är kvar på den sidan som de varit från början. och turtle har bränt sina kort.

Over n out /SALLE
 

DeletedUser

Guest
Då tar jag info från ZLs sida då.

Sog skapas och alla inser ganska snabbt att denna stam är aningen för stark för att rymmas i en och samma kontinent samt att ledningen inte drog mot samma mål som många medlemmar.

Sog tappade då alla sina bättre spelare till ZL men några av dessa var rädda för obiwan så de flydde dit. Obiwan var redan från början det primära målet för både SOG samt ZL. ZL valde då att när läge gavs skulle Obiwan anfallas trts att vi visste att de var allierade med paddorna. och främst Mintcream.


när då obiwan föll samman var beslutet lätt det var dags att plocka LSFS som då valde att dra in turtle och SC för att lyckas plocka ZL men nu fick de när Tampara inte hade en chans nys om att ZL verkade vara en hygglig stam så de mergade med de som blev gangbangade.

Ajdå tänkte turtle som hade kasstat in alla utom sig själva i kriget och därmed förlorat sina allierade i SC som de hetsat på ZL.
Så nu är vi där att ZLs iap TT samt allierade PR är kvar på den sidan som de varit från början. och turtle har bränt sina kort.

Over n out /SALLE

Vill bara kommentera dom två styckena i fet stil.

Ja, vi tappade bra spelare till ZL men det var 50/50 ungefär då spelarna som gick till Obiwan var minst lika bra.

SOG hade inga planer mot Obiwan, möjligen några spelare som inte hade mandat i SOG att säga något.

Obiwan föll efter att Orginal SOG gick med Mintan för att hjälpa honom så vi slapp ha ZL på tröskeln.

Va aldrig något gangbang någonstans i nordväst vad jag vet.



Men i stora drag är du rätt ute salle. ;)
 

DeletedUser

Guest
Vill bara kommentera dom två styckena i fet stil.

Då dementerar jag allt du skrev

Ja, vi tappade bra spelare till ZL men det var 50/50 ungefär då spelarna som gick till Obiwan var minst lika bra. Nästan Alla var in i ZL en sväng

SOG hade inga planer mot Obiwan, möjligen några spelare som inte hade mandat i SOG att säga något. Medlemarna hade ledningen som saknade därav rasade de samman

Obiwan föll efter att Orginal SOG gick med Mintan för att hjälpa honom så vi slapp ha ZL på tröskeln. Orginal SOG var vid det laget 50/50 i Obiwan(LSFS) och ZL

Va aldrig något gangbang någonstans i nordväst vad jag vet. Den var från nordost alltså med SC turtle och obiwan(LSFS) rank 1, 2, 4 mot oss på tredje plats blir en gangbang



Men i stora drag är du rätt ute salle. ;)

Av dessa anledningar dementerar jag dina uppgifter ;)
 
Senast redigerad av en moderator:

crille011

Member
Reaktionspoäng
4
Känner att jag behöver ge lite svar på en del av frågorna här, blir nog osammanhängande.

1. Det värderingarna du citerar i början sket sig redan då vissa senare kickade spelare i SOG inte alls kunde placeras in som gentlemän/kvinnor. Därefter övergavs det efter att jag lärt mig att man på dessa nya små världar inte kan spela som förr.

2. Här kan jag ge en tidsaxel med förklaring utan att avslöja för mycket.

==> SOG upplöstes då spelarna inom stammen hade helt olika filosofi inom spelet, de flesta slutade. Några upptäckte några gamla vänner (läs Obiwan)

==>Obiwan hade även de interna stridigheter med oroligheter, vissa skulle sluta pga. classic, vissa pga. personliga skäl. En viss spelare visste att ZL skulle gå på honom så han hoppade ur och tog tag i detta själv, bad därefter några vänner om hjälp varpå dessa ingick ett avtal mellan LSFS och Obiwan där dessa spelare skulle tillbaka till Obiwan. Men det visade sig sedan att dessa mycket inaktiva spelare som blev kvar i Obiwan slutade, bröt sig ut till Turtle eller kom efter till LSFS. Så i praktiken är Obiwan exakt samma stam som LSFS.

==>En viss spelare gav plötsligt och oförklarligt upp i kriget mellan LSFS och ZL. Planen var då att fortsätta köra på. Men det visade sig åter igen att vänner möttes och började prata med varandra medan kontakten med LSFS hade blivit sämre i och med att vissa spelare slutat. Medan "rätt" spelare slutat i ZL vilket gjorde att gamla delar av SOG kunde återförenas igen. Turtle hade då länge växt obehindrat och var största stammen varpå dessa var det enda naturliga och "värdiga" målet.

==> PR blev väl anfallna av SC som blev skickade av Turtle om jag inte minns fel, är dock inte insatt i den delen. Så att PR och Delete är på samma sida är föga oväntat då det snarare är så att vi hade gemensamma fiender än att vi var vänner från början.

==> För att kommentera You? och TT så har jag förstått att TT sen tidigare haft en grudge mot Turtle medan You? känns mer som ett wildcard. Känns mer som en kedjereaktion där You? antagligen följer TT med in i kriget än att de går med Delete som du vill få det att låta. Återigen är det tidigare problem som återkommer till Turtle.

----------------------------------------------------------------
----------------------------------------------------------------


""Med detta sagt vill jag åter hänvisa till "[..] V22 ska spelas fair och vinnas fair av den stam som förtjänar det." Min fråga är då, förtjänar Delete denna vinst? Har de följt dessa motton som deras ledare så prompt har bemödat sig att skriva på externa forumet, eller är de hycklare?

"Hycklare, skulle jag säga"
- Arvid, medlem i v22's gemenskap.""


Denna bit finner jag väldig intressant då det är just mig du citerar i början. Arvid har jag ingen aning om vem det är.

Det var en utopisk önskan som tydligen inte funkar i det formatet som TW har blivit. Att ha bytt stamnamn är inte något jag är speciellt stolt över. Det största problemet till detta är att många spelar flera världar och slutar i tid och otid till följd av detta och att det har blivit som det blivit är då inte konstigt. Jag råkar dock veta att den totala spelaromsättningen inte är så mycket mindre på andra sidan världen bara det att de har behållit fler orginalkonton som de tagit in nya spelare på.

Intressant är också att Delete nu i princip åter är samma spelare som SOG en gång var. Många ledningar och spelare har kommit och gått. Många visioner och filosofier har bytts ut mot nya.

Min fråga är, vad ska vi nu göra åt detta? Det är ju inget gigantiskt övertag åt något håll och båda sidor kriga bra ingame så finns inget att klaga på. Den gamla räven Xray har säkerligen något på gång om jag känner honom rätt. Huvudsaken är att man har kul och köttar!

Jag ska väl lägga till att jag inte har en aning om vilka RageQ är då jag inte spelade tw vid det tillfället.


Frågor på det?

Först och främst vill jag tacka för en fin och välformulerad respons. Det märks att vi är av samma åsikt när det gäller hur spelet ska spelas, snarare med väl valda ord och planering än med tjuriga kommentarer och pp spenderade på halvering.

Sen vill jag be om ursäkt för att detta kommer bli kort, och möjligen svårtolkad. Då jag både börjar bli trött och snart ska röra mig mot sängen.

Dina korrigeringar i "tidslinjen" ska tas i högsta beaktning i fortsättningen även om jag, med all respekt, måste förbli källkritisk och inte kan följa det blint utan bekräftelse från andra källor. Det som dessvärre fångar all min uppmärksamhet i ditt svar är din inledning; "Det värderingarna du citerar i början sket sig redan då vissa senare kickade spelare i SOG inte alls kunde placeras in som gentlemän/kvinnor. Därefter övergavs det efter att jag lärt mig att man på dessa nya små världar inte kan spela som förr." Jag kan inte alls hålla med, även om jag förstår det resonemang. Det är oerhört svårt att hålla sig till "gamla" rutiner, men någon måste ju föregå med gott exempel. Framför allt ledaren för rank 1 stammen(?). För att citera Gandalf i Hobbiten; " Saruman believes it is only great power that can hold evil in check, but that is not what I have found. I found it is the small everyday deeds of ordinary folk that keep the darkness at bay. Small acts of kindness and love." På samma vis tror jag att moral etablerar sig i hjärtan hos medspelare, någon måste ta kommando. Så ge inte upp på dina ideal, utan inför dem igen nu när du samlat ihop "SOG" igen. Och menar du att det inte går att göra pga. dess medlemmar erkänner du ju själv att era medlemmar är just av denna "fega" kaliber som föredrar gangbangs (och kanske även backstabbs), vem vill spela i samma stam som en utan moral egentligen?

Det är ingen som har tvingat Delete att ta emot hjälp från andra stammar. Trots att det finns goda skäl (och kanske inte så teatraliska bön på hjälp som jag till viss del målat upp) att ta emot hjälpen så är detta något ni ska kunna klara själva, eller åtminstone med bara -PR- på er sida. Att ta emot 2 stammar till i kriget är, enligt min åsikt, att ta det steget för långt och sätta en "gangbang" i rörelse. Och att man inte gangbangar är en lika oskriven regel som att den som sänker lojen från 100 har rätten till byn.

Vem Arvid är får jag inte säga och är egentligen inte vidare relevant heller. RageQ är kort och gott som de verkar, om du frågar mig, feglirare. Det var endast en jämförelse.

Hälsningar,
Christoffer
 
Topp