Rykten i V3

ica jerry

Member
Reaktionspoäng
0
Kattragg sa:
Hej kära vänner!
Här har vi upplevt många goda stunder och har minnen av tider då vi respekterade och hjälpte varandra till 110%. Den spelglädjen har ej kommit igen efter tider då vi haft bråkmakare i stammen.
Varje svek vi upplevt har lett till att vi tappat i stridsmoral.
Det är inte lätt att hitta tillbaka när så lång tid gått och vi lämnar nu för värld 16.
Vi tar sommarlov killar och tjejer!
Vi rekommenderar alla att stänga sina konton, så får de andra roa sig med att adla barbarer som små blå alternativt slå på varandra.

Vi ses i värld 16.
KattRag, King Joppen,Yocci och PimKing ledare i nya stammen.

Fegisar. Ni pallade inte trycket och försöker nu få det till att det skulle ha varit hedersvärdigt att göra en tjekan. Yeah right!
 

DeletedUser

Guest
Jo men du vet nyttan med rena underkläder..

Nejnej nej,riktiga krigare har ingen nytta av rena underkläder ,det är just därför vi i ST2 inte byt vår tag och inte heller byter underkläder...vi har haft samma underkländer sen startarten av v3 D:
Finender lägger benen på ryggen och fly så fort vi närmar oss deras byar .....vissa fiender lämnar v3 helt och flyr till andra världar tex v16 :p
 

Turnisse

Member
Reaktionspoäng
0
Nejnej nej,riktiga krigare har ingen nytta av rena underkläder ,det är just därför vi i ST2 inte byt vår tag och inte heller byter underkläder...vi har haft samma underkländer sen startarten av v3 D:
Finender lägger benen på ryggen och fly så fort vi närmar oss deras byar .....vissa fiender lämnar v3 helt och flyr till andra världar tex v16 :p


Lilla du! nu är detta ett dataspel vi spelar! Så du kan nog byta underkläder ibland;-) Men sitt du och kriga i dina gamla underkläder, men kom inte och gnäll när det börjar lukta och klia;-)
Men det är klart det måste det ju redan göra så länge som vi har hållit på;-) Mysigt...............

Sedan märker man ju ganska snart här vilka som har karaktären att vara lite ödmjuka och tacka för en god match och vilka som bara är otrevliga!!!
Det lustiga är att det oftast är spelare som knappt har adlat en fiende by eller haft en frontby som är dom som är de sämsta vinnarna!!!

Men jag måste tacka alla duktiga spelare i syd för en bra match och gratta till segern......
Tråkigt bara att vi inte riktigt kunde bjuda upp till match in i det sista!!! Men det beror nog inte på dom som slutar nu, utan på dom som hoppat av på vägen och tappat suget till spelet:-(

Men jag förstår att alla kanske inte vill sitta och lägga ner en massa timmar på detta, så inga sura miner från min sida för det!

Ibland finns det ju faktiskt roligare och viktigare saker att göra i riktiga livet istället för att spela dataspel;-)

Så grattis till segern och tack ännu en gång för en god match syd!
 

DeletedUser

Guest
Jag vet att du gjorde ditt bästa att få igång stammen ,har fått alla dina brev VB och även trådar men det gick inte så bra ,man kan inte väcka dom döda ;) NW hade gjort många misstag och det krävdes en supermirakel för att rädda stammen .

Men sedan tycker jag att det är riktigt fegt och rent av fusk att ta över konton och byta stam med dom!!! Och det är inte gnäll det är en sak jag tycker och står för.......... Och som jag skrev innan, jag skulle aldrig göra en sådan sak för då förlorar man der roliga med spelet!!!!!

Så fort man skriver sin uppfattning i den frågan så är man gnällig! Men det kanske är enklare att försvara sitt agerande i konto flyttar på det sättet än att inse att det är fel att göra på det sättet!!!

Du spelar i v3 och har all rätt i världen att skriva vad du tycker om andra spelare/stammars agerande och det respekterar jag MEN att skriva det femtioelvagånger och upprepa i varenda inlägg ...... då blir det gnäll :)

och spelare som slänger över kö till fienden är ju lika dåligt det.... Och vad det beror på kan man ju undra? Det finns nog lika många anledningar som spelare som gör det!
Men det får ju stå för dom spelarna som gör det...... Sedan kan ju vissa spelare som utnyttjat dessa lägen och tagit över konton tycka att det är bra, men samma sak där jag skulle tackat nej till sådana erbjudanden!!!

Stackaren som gav oss KÖ var under attack ...800ink och det ökade hela tiden ,han hade bara möjlighet att logga in via mobilen och det var jobbigt att sortera alla anfall , deffa osv ,han bad stammen om kö-hjälp i flera dagar utan att någon vänlig själ erbjud sig ta hand om kontot ...först när han hotar med att sluta /gråa kontot hör några få av sig ......men inte med en gång utan 20 tim senare då var det redan försent för timmar efter hans sista brev tröttnade han på hans superduktiga stam och skickade kö till fienden.


Och det ryktas att vi i ST2 ställer alltid upp så jag uppmanar alla FD fiender att skicka över KÖ asap :awsm:

Och uppdelningen norr mot söder har ju varit klar ganska länge, och inget fel i det! Det går ju ut på att vinna...... Men det hade varit roligar för spelet om caf hade haft viljan att hänga på oss i kriget så att ni hade fått lite tuffare motstånd!

Men så blev ju tyvärr inte fallet:-(

Och man kan ju inte klandra dom för det, dom får ju en betydligt enklare resa nu!

Enklare resa ? hoppas du skojar där ,NW har satsat allt på att knäcka lilla CAF2 .... hur gick det ? inte så bra va :p ni lyckades plocka många byar men får nu betala tillbacka +1000% ränta :awsm:

Hade NW behandlat sina allierade rätt ,respekterat dom och inte huggit dom i ryggen gång på gång så skulle vi haft en annan v3 idag men men nu är det försent.

CAF2 spelar inte samma fegspel som NW gjorde , ville CAF2 ta den lätta vägen så kunde dom joina DVH/corian ,ST2 och MASH i kriget med WCW ... ni skulle försvinna från v3 ännu snabbare .

Ryktas att jag hoppas på en regnig sommar så vi avslutar v3 snabbare :)
 
Senast redigerad av en moderator:

Turnisse

Member
Reaktionspoäng
0
Jag vet att du gjorde ditt bästa att få igång stammen ,har fått alla dina brev VB och även trådar men det gick inte så bra ,man kan inte väcka dom döda ;) NW hade gjort många misstag och det krävdes en supermirakel för att rädda stammen .



Du spelar i v3 och har all rätt i världen att skriva vad du tycker om andra spelare/stammars agerande och det respekterar jag MEN att skriva det femtioelvagånger och upprepa i varenda inlägg ...... då blir det gnäll :)



Stackaren som gav oss KÖ var under attack ...800ink och det ökade hela tiden ,han hade bara möjlighet att logga in via mobilen och det var jobbigt att sortera alla anfall , deffa osv ,han bad stammen om kö-hjälp i flera dagar utan att någon vänlig själ erbjud sig ta hand om kontot ...först när han hotar med att sluta /gråa kontot hör några få av sig ......men inte med en gång utan 20 tim senare då var det redan försent för timmar efter hans sista brev tröttnade han på hans superduktiga stam och skickade kö till fienden.


Och det ryktas att vi i ST2 ställer alltid upp så jag uppmanar alla FD fiender att skicka över KÖ asap :awsm:



Enklare resa ? hoppas du skojar där ,NW har satsat allt på att knäcka lilla CAF2 .... hur gick det ? inte så bra va :p ni lyckades plocka många byar men får nu betala tillbacka +1000% ränta :awsm:

Hade NW behandlat sina allierade rätt ,respekterat dom och inte huggit dom i ryggen gång på gång så skulle vi haft en annan v3 idag men men nu är det försent.

CAF2 spelar inte samma fegspel som NW gjorde , ville CAF2 ta den lätta vägen så kunde dom joina DVH/corian ,ST2 och MASH i kriget med WCW ... ni skulle försvinna från v3 ännu snabbare .

Ryktas att jag hoppas på en regnig sommar så vi avslutar v3 snabbare :)

Det ryktas ju om att det kommer regna en del så det kan nog gå fort;-)

Sedan kan det hända att jag har tjatat om vissa saker, men det beror på att jag tycker att det är riktigt
dåligt att göra på det sättet, så då blir det kanske så!

Och även om man har 10000 anfall mot sig och ingen kö så lämnar man inte kontot till en fiende!

Men det kanske bara är jag som tänker så?

Och vad det gäller kriget med caf så har jag alltid varit emot det, men har tyvärr inte haft så mycket att säga till om i de frågan!
caf kanske alltid har stått närmare syd, vad vet jag! Men jag personligen tycker inte att man skall anfalla en allierad på det sättet! Och gjorde allt för att få fred med dom!
Men när det väl är krig så anfaller jag dom som anfaller mig och är närmast för det är ju det krig går ut på, växa sig större....


Men detta är ju historia nu, så man får ju bryta ihop och gå vidare;-)

Men jag hoppas på en solig sommar så jag kan vara ute och ha det gott, så får ni sitta och adla gråbyar;-P
 

KattRag

Member
Reaktionspoäng
3
Orikano skitsnack om er snällhet att Köa våra krigare och hjälpa dem med anfall från er..
Den orginalspelaren slutade för länge sedan, efter ett par veckors kö loggade någon in på kontot och vi trodde ju på att rätt ägare var där.
Fick IRL kontakt med orginalägaren till kontot för ett par dagar sedan och kontot har ej spelats av honom sista året..
Undrar var lojaliteten varit hos den nye spelaren på kontot.
 

DeletedUser

Guest
Och även om man har 10000 anfall mot sig och ingen kö så lämnar man inte kontot till en fiende!

Men det kanske bara är jag som tänker så?

Nej du är inte ensam ,jag skulle aldrig göra så men folk är olika .

Men jag hoppas på en solig sommar så jag kan vara ute och ha det gott, så får ni sitta och adla gråbyar;-P

Ryktas att vi har tid att sola och bada när solen tittar fram trots kriget med dom elaka barbarena :)
 

DeletedUser

Guest
Frågan är hur många gråbyar det blir då 1/6 av fd NW1 är med i nystartade stamar, frågan är hur många som vekligen slutade.
 

DeletedUser

Guest
eftersom denna fråga inte ens togs upp med medlemmarna kan jag bara säga att jag är besviken ... de var långt ifrån över -.- jag kommer tåga på tills jag tappar lusten eller blir adlad för gott over and out
 

DeletedUser

Guest
Trevligt att se att mina vänner i -ST2- till slut tagit hem segern, precis som väntat. Den som hade info om världen och inte såg detta kom sen minst ett år tillbaka var trångsynt eller blind.

Grattis -ST2-!
 

cribba55

Member
Reaktionspoäng
0
Dags för lite rykten, igen:)

Det ryktas att inte världen är över, ännu, så vi krigar på.

Det ryktas att någon tidigare sagt att man vinner världarna med diplomati i första hand och med krig i andra hand, undrar vem det var:confused:

Det ryktas att en trevlig person gratulerar -ST2- till seger men det är inte -ST2- som har vunnit, ännu. Dagens -ST2- består av lika delar -ST2- + MASH + ELIT och LCN samt några andra goa vänner som gillar att leka tillsammans med de stora katterna.

Det ryktas att -ST2- har haft och har, många spioner från andra stammar under flera år , men lärt sig att hantera det problemet, till den grad att det inte längre är något problem. Vi har lärt oss leva med detta faktum och bryr oss inte om det.

Det ryktas att -ST2- inte har uppmuntrat spelare att "stjäla" konton eller annat skitspelande, utan vi har varit tydliga med ärlighet och respekt mot andra stammar, vänner som fiender och att uppföra sig i forumen.

Det ryktas också, om att det är tack vare alla spelare, nuvarande och de som slutat eller latar sig i solen, som har lyckats få sin största motståndare ner på knä, där får inte CAF med akademier glömmas bort som duktiga spelare och trevliga kamrater. Vem har glömt allt tjat från Stribe och andra hur dåliga de och elite var på att kriga;) Frågan är vem som sitter med "trumfen" och vem som drog Svarte Petter:confused:

Det ryktas att -ST2- tappat två spelare ( som var ett par) till Stribe under tidigt krig mot WCW/NWC-K (eller vad de hette tidigare) ,thats it, på över 4 år. Sen får man ju fundera på vad detta beror, men Orkino´s skitiga underkläder är det i alla fall inte.

Det ryktas också om att krigandet består av både Strategi (långsiktig) och Taktik (kortsiktig). Strategi kan vara att -ST2- bestämde sig för mer än 1-2 år sen, att först slå ut WCW och sen DVH (när de gick med GoW) för att slutligen slå ut NW, i den ordningen, oavsett hur många byar vi skulle tappa till NW. Detta gjordes givetvis, tillsammans med alla vänner i SydStaterna och den planen har vi följt hela tiden.

Taktik kan vara att deffa frontbyarna, samarbeta flera spelare mot samma mål och att skicka rensen , långt nerifrån och sen adla flera byar samtidigt. TeamWork och sammanhållning är nyckelorden.

//Cribba
 

KattRag

Member
Reaktionspoäng
3
Ryktet säger att man kan ha bra strategi och taktik och råka ta in Svarte Petter istället för Hjärter Kung så stjälper lasset..
 

KattRag

Member
Reaktionspoäng
3
eftersom denna fråga inte ens togs upp med medlemmarna kan jag bara säga att jag är besviken ... de var långt ifrån över -.- jag kommer tåga på tills jag tappar lusten eller blir adlad för gott over and out

Ledsen Timtimtimmy, men en sådan här sak görs inte genom medlemsomröstning utan mellan de ledare so försöker värdera hela situationen. Jag var bara en av byggstenarna.
 

DeletedUser

Guest
Det ryktas att vissa redan ser ST2 som segrare på världen. Men så lätt fungerar det inte. I dagsläget har ST2 667 miljoner poäng de övriga 19 på topp 20-listan har 641 miljoner poäng. Jag orkade inte räkna ut antalet byar(ST2 har högre poängantal på sina byar än de flesta så byantalet kanske är 50-50), men det jag vill säga är att det är inte många procent över 50% och det krävs 80% procent ungefär för att ta hem en värld.
Det finns 191 000 spelarbyar på v3 och om världen ser ut som den gör i skrivande stund så skulle ST2 behöva minst 50 000 byar till för att vinna världen. Och då måste man börja plocka byar från sina allierade. Det är den grundläggande matematiken i detta spel. Man vinner som stam inte som allierad.
Fast de allierade kanske gör grått för att ST2 ska få vinna? För jag tror inte det kommer bli så enormt mycket grått även om NW har lagt ner. Massa spelare vill stanna kvar till slutet då de spelat länge. Så det är nog bara för ST2s 80 medlemmar att spotta i nävarna och börja adla dessa 50 000 byar. Med tanke på att ni har skrapat ihop 96 000 byar hittills på 3,5 år så är det en bit kvar innan portarna stängs här. ;)
 

cribba55

Member
Reaktionspoäng
0
Det finns 191 000 spelarbyar på v3 och om världen ser ut som den gör i skrivande stund så skulle ST2 behöva minst 50 000 byar till för att vinna världen. Och då måste man börja plocka byar från sina allierade. Det är den grundläggande matematiken i detta spel.

Ja du Spider, kul att se dig igen:)

Det har ju inte gått så bra på de andra världarna där ni prövat lyckan, den senaste tiden, men i denna känner ni er säkert som hemma, igen, även om ni har fått andra konton att leka med.

När det gäller matematik, så är vi kanske lika bra som dig på att räkna, och att ta byar av allierade har aldrig varit våran melodi, även om ni i Stribe har tidigare har visat att detta inte är några problem, så vi får väl kanske göra ett försök, om det skulle behövas. Annars hade vi tänkt fortsätta och anfalla det som en gång var NW/GoW oavsett vem som äger byarna nu. Vi har ju så att säga, vanan inne och vet var vi ska. Det gör ju heller ingen skillnad mot tidigare och barbarbyarna gör ju att vi kommer närmare er och ni ödslar adlar på gråa byar istället för på oss:)

Som på V12 försöker du få världen på eran sida mot det stora hotet från Söder, vi får väl se om du lyckas bättre denna gång, men för din upplysning så har södern slagits mot norr, sen ni försvann, så skillnaden blir lika med 0.

CAF som ni totalsågade, men som överlevde er, är väl knappast villiga och MASH skulle jag inte ens fråga om jag var i dina kläder, men vem vet, konstigare saker har ju inträffat:confused:

Hur som helst, välkommen tillbaka igen, Spindlar:)

//Cribba//VD Anticimex

P.s Tack Persifal för dina ord.
 

DeletedUser

Guest
Det ryktas att vissa redan ser ST2 som segrare på världen. Men så lätt fungerar det inte. I dagsläget har ST2 667 miljoner poäng de övriga 19 på topp 20-listan har 641 miljoner poäng. Jag orkade inte räkna ut antalet byar(ST2 har högre poängantal på sina byar än de flesta så byantalet kanske är 50-50), men det jag vill säga är att det är inte många procent över 50% och det krävs 80% procent ungefär för att ta hem en värld.

Matte var inte din starkaste sida va? :)

Ryktas att ST2 har 950 miljoner poäng ch inte 667m som du skrev ....men ST2 har kontroll över 108miljoner poäng :p
Ryktas att ST2 kontrollerar minst 110000 byar :awsm:
Ryktas att ST2 kontrollerar nästan 70% av V3 :)

Ryktas att det räcker om ST2 adlar bort resterna av NW för att kontrollera över 80% av V3.

Med tanke på att ni har skrapat ihop 96 000 byar hittills på 3,5 år så är det en bit kvar innan portarna stängs här. ;)
Ryktas att spelare som inte gråat sig och spelat till slutet av ett värld vet att det går myyyycket snabbare att adla byar i slutet ...speciellt när adlarna blir billigare ;)

Ryktas att ST2 har minst 35000 offbyar redo idag och om vi för skoj skull skicka all vår off på stribe så kommer våra kata sänka er från rank 9 till 15 utan att vi slösar en enda adel på er O_O
 

DeletedUser

Guest
Ryktet säger att man kan ha bra strategi och taktik och råka ta in Svarte Petter istället för Hjärter Kung så stjälper lasset..

Sorry katten ,under den tid jag köat i nwcwka,gow,nw har jag inte märkt/sett skymten av vore sig taktik eller strategi ,varken kortsiktig eller långsiktig ...allt ni brydde er om var OB och er rank :rolleyes:

Rytas att om spelarna är nöjda och trivs och om stamkänslan är stark och ledningen stabil så spelar det ingen roll om man får in en och annan spion ^_^
 

DeletedUser

Guest
Det ryktas så mycket i denna tråd. Det bästa är att Orkino och Cribba ens orkar besvara en spelare på 1500 poäng, med så långa utlägg. Hur kommer det sig? :cool:

Det ryktas också att Orkino inte kan läsa statistik. Man kontrollerar inget på v3 om det inte är i ens ägo, det borde en gammal v3 spelare ha lärt sig vid det här laget. V3 är och förblir kontrasternas värld. Allt har hänt här och det kan hända mycket än. :p
 
Topp