Top 10 stammar

DeletedUser

Guest
Nu ponerar du under rimliga gränser, återstår att se vad som döljer sig i framtidens dunkla dimmor! ;)
 

DeletedUser

Guest
Slänger iväg en top 5 här.

Rank 1 - SuSa

-Oba: rank 3
-Obd: rank 3
-Obt: rank 3

- Nja, inge vidare köttat från er. Ser en del Caf spelare från v3, ni har ju inte bästa ryktet. Upp till bevis här kanske? På tok för högt medlemsantal, 80+ är inge vidare. Ligger rank 1 enbart pga antalet medlemmar. Ni försvinner snart. Mergade med INsane som var en slagen stam. Känns som ni blir kortvariga som rank 1.

Rank 2 - DSA

-Oba: rank 1
-Obd: rank 1
-Obt: rank 1

- Har ett bra snitt per spelare, lågt medlemsantal. Har slaktat sönder världen och är helt överlägsna i mina ögon. Har helt klart det bästa spelarmaterialet på världen. Ska bli spännande att se hur det går i fortsättningen. Tror dock det blir dessa som står som slutsegrare av v14. Eller jag hoppas iaf det, ingen är värda att vinna lika mycket som den stammen. Ingen har krigat för det lika mycket och ingen har vissat lika mycket skills.

Rank 3 - Optico

-Oba: rank 2
-Obd: rank 4
-Obt: rank 4

- Nja, kan kriga helt klart. Men har en väldigt dålig Oba, vet inte riktigt vart jag ska placera detta gäng. Trots rank 2 på oba så är ni 30 mio efter DSA vilket helt klart är på tok för mycket. Tror att enda anledningen ni går + är att DSA har så pass många fronter att det blir svårt att fokusera på en enskild stam. Skulle ni varit sjävla i kriget skulle ni blivit överkörda snabbt.

Rank 4 - Exc

-Oba: rank 8
-Obd: rank 23
-Obt: rank 11

- Dålig Oba är aldrig ett bra tecken. Vet inget om er. Ni har en del bra spelare (Darkmessenger). Men vet inte om det är orginal som sitter där, vet inte heller om spelaren ifråga är aktiv. Men har helt klart potential, spelar ni diplomatiska korten rätt tror jag ni kan gå långt. Men detta blir helt klart en Joker i slutkampen om världen. Skulle inte förvåna mig om denna stam är en av dom sista kvar.

Rank 5 - ICA

-Oba: rank 4
-Obd: rank 8
-Obt: rank 5

- Helt okej köttat, kan bättre. Har sett er en del på externa. Men vet inget om er ingame. Ser att en gammal titan finns där iaf, det är skoj och visar att det finns krigare även där. Men tror ni blir phail ändå, ni överlever så länge ni har era allierade med er i kriget. Fattar mig kortfattat om denna stam pga att jag inte vet någonting om den, spelarna osv.
 

DeletedUser

Guest
1 SuSa 11.499.871 15.063.433 86 175.156 1825 8.254
Inte många hade trott att ni skulle vara kvar så länge, men på trots av eran stora antal medlemmar har ni fått styrd upp stammen och expanderar bra.

2 DSA 9.558.447 9.558.447 20 477.922 1064 8.984
Ni är kvar, och kommer troligen att vara kvar när servern närmar sig sitt slut.
Inte som DSA, men som storspelare i andra stammar. Klart några av serverns bästa spelare ( de som inte ger upp).

3 ICA 6.616.973 6.616.973 21 315.094 754 8.776
Inga kommentarer.

4 OPTICO 6.442.367 6.442.367 27 238.606 720 8.948
Bra insats emot DSA. Kriget har stärkt er och ni visar hur bra ni är som stam.
Bästa stammen vinner servern, inte bästa spelaren.

5 Exc 5.158.520 5.241.183 44 119.118 678 7.730
Kom i håg att Barbar byarna inte är fienden!!!

6 TB 4.241.099 4.241.099 23 184.396 499 8.499
Inga kommentarer (fast vi är bäst ;)

7 STOR 3.265.730 3.265.730 18 181.429 418 7.813
Har vald rätt sida i storkriget.
Inte för att jag på något sätt är glada över att ni hjälper WEED, men set ifrån eran placering på kartan är det nu smart att jobba tillsammans (liknande samarbete finns på andra kontinenter).
Om DSA överlever, kommer ni att stanna kvar länge.

8 KH 2.916.892 2.916.892 37 78.835 389 7.498
Har faktisk ingen aning om vem ni är (call me ignorant).

9 DS 2.841.253 2.841.253 6 473.542 319 8.907
Tror ni kommer splittra stammen och gå till andra i toppen som passar eran individuella behov.

10 KNEKT 2.516.552 2.516.552 20 125.828 335 7.512
Bra kämpat, ni har i stort sett bara förlorat byar till er själva, intern adling.
Det kommer komma en dag där ni hamnar i ett riktigt krig, får se va ni går för då...
 

DeletedUser

Guest
Dax för en ny lista då i guess. Sry dålig meningsuppbyggnader osv, är trots allt bara 12 år .......

1. SuSa
Klarat sig kvar hittils vilket är imponerande vilket som många säger har de sköt diplomatin rätt. Mergen med iNS var enligt mig onödigt då det blir svårt med 87 (?!) medlemmar o kriga istället för 43-44 i 2 stammar. Kriget mot DSA/???/STOR/KH går väl bra. Ligger + mot DSA vilket är helt okej fast nu när DSA får hjälp kommer det nog börja gå ner.
Ska bli spännande o följa kriget.


2. DSA
Bästa stammen som Crille011 trodde skulle vinna lätt om jag inte har fel. Han hade iaf fel då DSA hamnat 6 mille poäng efter SuSa som är svårt att ta ikapp när man dessutom är ikrig mot 28 mille poäng med hela deras ally. Sån tur var har iaf Stor/???/KH gått in på deras sida vilket förmodligen räddade de. Får se hur länge trupperna räcker. Men förmodligen tar DSA tillbaka mark och kommer ikapp SuSa sakta. Om de nu skulle vinna kriget är frågan, kommer allyn med ???/STOR/KH vara kvar, blir det nån merg där emellan mellan nån av stammarna? Får se.

3. ICA
Plockat in några DS spelare och växer snart ikapp DSA. Utnyttjar kriget till att växa i poäng och trupper tsm med sin allians TB skulle jag tro för sen slå ner den vinnande stammen kanske. Har gjort många smarta drag och tagit en plats i ´´The Big four´´ som består av de 4:a första stammarna för de som inte vet det. Från WAWWAL/XYZ/WEED till DSA/SuSA/ICA/OPTICO. Vem kunde tro det? Ska bli roligt att följa dessa med.

4. OPTICO
Stark stam som tog in några DS spelare de med. Typiskt Midgame/lategame spelare som har sina ljusa stunder nu. Hade varit nära på besegra DSA tills KH kommer in och backstabbar vilket kan ha räddat DSA´s skin så nu hinner de bygga upp sig igen tror jag. Kan bli roligt att följa dessa med ( blir roligt att följa alla ) Får se hur DSA kriget går. Sista ´´The Big four´´ stammen.

5. Exc
Ingen vidare bra stam har jag hört. Fullt med spioner kvar trotts deras rensning. Har för mig att det var dessa som merga med ??? (inte säker) fast sen så lämnade ??? pga spioner elr nåt tror jag. Inte stabila stam och som The Law sa. En Joker, Verkar vara neutrala i kriget, fast gäller att inte vänta för länge med någon slutsats. Börjar få ont om ställen att växa upp då de ligger avlångt längs sydvänstra kanten. Inge ljus framtid tror jag dessa har tyvärr. Ingen bra stam :(

6. STOR
Bra stam som ligger bakom DSA och växer snabbt vilket är bra för de. Gått in i kriget mot DSA men har 0-0. Kanske deffar de DSA/???/KH men vetefan. Tegils Knektar ligger också där så kanske framtida krig. Fast tror dessa har övertaget i ett sånt krig.

7. TB
Uppe igen efter kriget mot WEED. Växer på som bara den tsm med ICA i k44 och knappar in på övriga stammar. Alliansen med ICA har nog ingen missat fast får se hur det går. Sugna på revanch mot DSA kanske eller går de in på deras sida eller skiter de i kriget? Det är frågan.

8. KH
Backstabba OPTICO men 2 dagar in i kriget ligger de under med 14-5! Ingen vidare trotts poängskillnaden enligt mig. Får se hur kriget forsätter men hjälpte DSA en hel del med att ta åt sig OPTICOS uppmärksamhet. Tror inte på nån framtid hoss dessa men kan bli överaskad :)

9. iNS
Hmmmm, resterna som finns kvar är för de inte ville ha en merg? För lite plats kvar? Vetefan. Kanske spion läger där de tränar upp nya spioner för gå in i stammar haha. Får se. 0-0 i kriget mot DSA det senaste veckan så verkar inte gå för att adla de. Åker ner om inte psykopaten & Co väljer att gå tillbaka till iNS för de anser det är för många spelare i SuSa.

10. RR
Vilken värld har dessa inte varit med på? :)
 

DeletedUser

Guest
Intressant läsning där, vill ge dig två rättelser dock.

1:
nu du listar the big four hur den var tidigare och hur den är nu nämner du WEED och DSA, dock vill jag minnas att dessa är samma då WEED tvingades att byta namn av admins(rätta min rättelse om jag har fel)

2:
exc mergade inte och sedan "unmergade" med ???.
??? är ett mindre gäng utbrytare från EXC då de tröttnade på att EXC aldrig gick med i kriget som de lovade.
(åter igen, rätta mig om jag har fel)
 

DeletedUser

Guest
Exc mergade med ??? för några veckor sen. ??? spelare bröt sig sen ut från Exc för att Exc valde att vara neutrala
 

DeletedUser

Guest
1. SuperSpammarna Insane
Lever på sin stora mängd spelare, där de oerfarna helt sonika bara deffar upp och skickar fakes. Har en del duktiga spelare som Ej Anaflabet, men är i stora hela ett korthus. Om någon av de mer framstående spelarna försvinner kan det få en dominoeffekt utan dess like. Mycket hänger på hur de lyckas fungera som en enhet, för 1vs1 kan de likagärna gå och lägga sig. Ledord - kvantitet före kvalité.

2. De Sammansvurna
No comment.

3. ICA-Lagret
Lite av en outsider ute i semi-rimm. Klarade sig mot WAAWAL tack vare gangbangen, och frågan är hur de agerar i det nuvarande kriget. Troligtvis kommer de antingen avstå helt eller gå in på Alliansen's sida, mycket på grund av TB. Har duktiga spelare, vet hur man spelar spelet, kan gå långt.

4. Panopticon
Stammen som visat mest bortsett från DSA. Krigat på förjäkla bra, lågt medlemsantal och vissa som verkligen kan spelet. Men nu är Povel's byar slut och de tre senaste dagarna leder DSA med 19-12. Tror ni blir de första att falla i kriget, tyvärr.

5- Excidium
Underskattad stam, får man reda på alla medlemmar kan man vända detta till en brutal krigsmaskin. Ni som är nära - tag er i akt. Finns spelare här som definitivt vet vad de gör, kommer förmodligen vara kvar i lategame om de sköter sina kort rätt. Briljant ledning som verkligen kan ta detta steget längre.
 

TheGodOfWar

Member
Reaktionspoäng
2
Intressant läsning där, vill ge dig två rättelser dock.

1:
nu du listar the big four hur den var tidigare och hur den är nu nämner du WEED och DSA, dock vill jag minnas att dessa är samma då WEED tvingades att byta namn av admins(rätta min rättelse om jag har fel)

Läs vad han skrev igen. Han nämner inget om nya stammar eller något.

Från WAWWAL/XYZ/WEED till DSA/SuSA/ICA/OPTICO.

Sedan stämmer det du säger om namnbytet, vi fick påbackning utav adminteamet om att vårt stamnamn inte var lämpligt. Därav att vi tvingades byta och bytte från WEED till DSA.

//Ledningsperson i WEED/DSA sedan starten
 

TheGodOfWar

Member
Reaktionspoäng
2
Miffot din lille orm:)

Kan det vara Povel som du döljer dig bakom:confused:

Spelar du ens kvar på v14 Cribba? Eller är du numera nyfiken forumsåskådare? Det har noterats vid flertalet tillfällen på forumet var jag spelar numera. Jag spelade Povel kontot förut, när kriget emot er i iNS drog igång men bytte halvvägs konto då jag inte ville co-spela ett konto utan spela ensam. Var jag spelar nu är dock lite mindre intressant tror jag, eller är du också sugen på att leka med mig som övriga tomtarna i sydväst:confused:

PS, det var en ledtråd det sista till var jag spelar :)
 

cribba55

Member
Reaktionspoäng
0
Jag finns ju kvar men liret på V3 och V12 tar det mesta av mitt spelande, som du vet. Tomtarna får leka ensammen ett tag för denna världen har sugit fett sen första dagen, hoppas att en liknande V3 öppnar efter V16. // Cribba
 

DeletedUser

Guest
1. SuSa: För många spelare+ en merg=Fail

2. DSA: De bästa spelarna på hela världen. Osäker om stammn finn kvar men spelarna kommer i alla fall finnas kvar

3. ICA: Ohotade uppe i norr så fort de slagit ut TB

4. OPTICO: De finns kvar beroende på vem som vinner kriget.

5. Exc: De enda utom ICA och TB bland top 10 stammarna som är neutrala . Får se vad som händer

6. STOR: Noobs som snart kommer slås ut.

7. TB: Kommer för eller senare bli adlade av ICA

8. KH: Backstabbare som kommer bli rimmade snart.

9. iNS: Kommer försvinna när alla gått över till SuSa

10. UED Nykomlingen i kriget. Får se hur det går för dem.
 

DeletedUser

Guest
Ända tills det inte finns några mindre hot kvar däruppe. Då kommer TB bli ICAs nya mål
 

DeletedUser

Guest
1. SuSa - Har bevisat att dom trots sitt höga medlemsantal fungerar som en enhet och kan bli ett starkt kort att räkna med i framtiden. Finns en del dökött dock, men så länge de krigare som just nu bär upp stammen orkar så ska det hända mycket för att jag ser att dom ska kunna blir speciellt hotatade om sin del av världen. Nu har dom desutom stora möjligheter att expandera iom att DSA splitras.

2. ICA - Är en stam man inte sätt så mycket av. Är nog den enda stammen på v14 som kan hota SuSa från att plocka hem denna värld. Har inte varit delaktiga i något stor krig än, men det kanske kommer. Finns helt klart en hel del skills i stammen, men jag vet inte om dom kommer fungera bra i krig. Om dom har samanhållningen som krävs. Min gissning är dock att dom har det.

3. Optico - En stam där jag är lite kluven, enda medlemmen som jag har sett haft lite skills är Tottas. Många av deras topspelare har annars problem med att skicka bra adelståg, samt dölja sina rens(vet att jag failade lite med duckning inatt) men det är sånt som händer. Ni kommer absolut lite kunna hota varken SuSa eller ICA. Ni är helt enkelt för dåliga.

4. Exc - Inga kommentarer på dessa. Har aldrig varit med i krig och adlar till 90% barbarer.

5. Stor - En stam som mycket väl kan ha en framtid på v14. Har säkrat upp sin rygg och växer obehindrat i sitt område. Frågan är bara vad som händer när dom får en bredare front mot SuSa, orkar dom då eller faller dom till slut av DSA. Den som lever får se...
 
Topp