Textfel/Textförslag

DeletedUser

Guest
Här läggs upp det upp eventuella textfel samt förslag till nya texter, se till att ni har med följande information när ni postar inlägg.

*Var någonstans i Wikin textfelet är. (Ta med länken från den speciella delen!)
*Vad som ska ändras.
*Förslag på ersättningstext.

Exempel:
*I byggnadsmenyn om Högkvarter.
*Texten som beskriver högkvarter är fel.
*"Förslag på text"
 
Senast redigerad av en moderator:

DeletedUser

Guest
Då wikin är för just tw så är det ju självklart att vi refererar till byggnaderna som finns i spelet och därav barack. Nybörjarna skulle bli förvirrade om vi kallade barack för "kasern".
 

DeletedUser

Guest
http://help.tribalwars.se/wiki/Guld_mynt

Det är guldmynt systemet men det finns inte info om den. Förslag på bild är mynt och texten kan vara Detta är guldmynt systemet. Det är 1 av 2 sätt att få fram adelsmän. Du präglar guldmynt i akademin och för varje adelsman så behövs det ett guldmynt för den första adelsmanen och på andra adelsmannen så måste man prägla 2 nya guldmynt och sen så måste man prägla 3 guldmynt för den tredje adelsmanen osv.
 
Senast redigerad av en moderator:

DeletedUser

Guest
Tackar killar.:)

Fixade även paket systemet när jag var i farten.
 

DeletedUser

Guest
Här så fattas det en bygnad och det är kyrkan. Förslag på text: Kyrkan höjer lojaliteten i dina attacker inom trohetsräckvidden. Om Första Kyrkan förstörs så kan man bygga en ny.

Bara ett förslag om text. Kanske hjälper dig:confused: :)
 
Senast redigerad av en moderator:

DeletedUser

Guest
Har nu lagt in alla nya belöningar, tack för påminnelsen. =)
 

Thebie

Member
Reaktionspoäng
0
Vet inte om detta kommit upp förrut men lägger upp det ändå :)

Här så hittade jag ett litet fel.

"Skickar du iväg en adelsman själv utan några andra trupper, så kommer han pga grundförsvaret som finns i byn."
 
Senast redigerad av en moderator:

Thebie

Member
Reaktionspoäng
0
Den här delen bör kollas över, jag är urdålig på att skriva/skriva om texter men får göra ett försök!

"Eftersom stammar som lever av lagspel, är det mycket viktigt att söka upp en stam (den här delen visste jag inte riktigt hur jag skulle skriva om). Speciellt i början är det ofta bättre att leta efter en befintlig stam än att bilda en egen. Om man vill bilda en stam, är det oftast bättre att ha lite erfarenhet. För att förenkla ditt val av stam kommer här några tips:"
 
Senast redigerad av en moderator:

DeletedUser

Guest
2925g1t.png


1z65iqb.png


......
 
Senast redigerad av en moderator:

DeletedUser

Guest
När man masspräglar Guldmynt står det "Väljd Mängd", vilket givetvis bör vara 'Vald mängd'. Gör om, gör rätt.
 

DeletedUser

Guest
Hej Här står det fel i belöningen Krigsfältets mästare


Det står (Nivåer: 25 arméer förintade, 25 arméer förintade, 1 500 arméer förintade, 2 500 arméer förintade)


På dom 2 första nivåerna står det samma sak.

sfds.png
 
Senast redigerad av en moderator:

Nicovichen

Member
Reaktionspoäng
1
Du kan endast använda C ikonen om du har spejare i byn.

Det är inte korrekt, C fungerar oavsett.
 
Topp