Asynja tackar för sig.

DeletedUser

Guest
Den 21 mars, 2010 skapades Asynja.

Vi var några stycken som hade spelat ihop i stammen SPQR i V10, som hade kommit överens om att spela ihop i V11.

Under vår sista tid i V10, så la vi upp basen, hur vi skulle spela och agera här i V11.
Många av oss var i stort sett helt nya i Tribal Wars, och hade V10 som vår första värld.
Så med facit i handen, kan vi meddela att ett bra samarbete inom gruppen, med hyfsad aktivitet, kommer man långt med.
Nästan alla av oss är vuxna människor, vår medelålder är väl runt 40.
Så vi har aldrig lagt 100% på TW, och har ofta tagit små pauser där andra ställt upp och hjälpt till.
Men vi har alltid ställt upp för varandra, och detta har gjort att vi har, utan större problem, kunnat manövrera ut spelare som på pappret varit mycket bättre än oss.

Men vad vi märkte i V10, var att det externa forumet var fullt av personer som la otroligt mycket energi på att sprida rena lögner, och att kasta skit på andra.
Ren mobbing i mångt och mycket.
Vi såg flera personer som startade upp en tråd, och som faktiskt kom med fakta, och ren sanning, bara för att bli totalt sågade och överröstade av andra, där den som skrek högst, var den som hade rätt.

Detta störde vi oss på, och vi kom överens om att en av våra stamregler skulle vara en total tystnad, här på det externa forumet.
Vi ville inte utsätta oss själva, eller våra medlemmar för den miljön.

Nu är det dags att bryta den, och flera av våra medlemmar kommer snart med sina egna inlägg.

Asynja avslutar nu V11.

Vi kommer att bryta upp vår stam, och de flesta av oss kommer att gråa oss.

Anledningen till detta, kommer ni förmodligen att kunna läsa om i de andras inlägg, men i grund och botten beror detta enbart på våra admins och deras uppförande och agerande.
Som ni kanske har läst i V15, så var det en spelare där vid namn Vätterröding, högt aktad tydligen med tanke på svaren som kom, som valde att sluta på exakt samma grunder som oss.

Nyligen beslöt en av våra egna medlemmar, att hacka sig in på en annan i vår stam, och skickade iväg alla defftrupper ifrån ett fåtal, utvalda byar som låg inne i ÄLG´s område, i samklang med att spelare ur ÄLG skickade adel mot dessa byar.
Detta blev påkommet, och bevisat, dels av oss, då vi gjorde egna efterforskningar, dels av admins själva, här på V11.

Straffet för att hacka en annan spelares konto, blev en dryg veckas ban, utan möjlighet för någon annan att attackera hans byar.
En semester helt enkelt.

Vi hade fått höra att han hade fått en global ban, och han var borta från TW i all framtid, och att vi snart skulle kunna attackera hans byar.
Till vår förvåning visade det sig istället att han nu är tillbaka, och får spela vidare.

Den enda förklaring vi har fått till detta, är:

2011-05-13 15:10:27
Hej ********

Alla måste få en andra chans, händer det igen kommer han dock inte komma undan lika lätt.

Med Vänliga Hälsningar
********
Assisterande CM
Tribal Wars Team



...Alla måste få en andra chans.

Att straffet, en veckas semester, för ett lagbrott understiger straffet för att av misstag bryta med TW regler. Felaktiga namn på sina byar osv, känns väldigt, väldigt fel.
Dessutom har redan denna spelare gjort samma sak tidigare sägs det, men fick då hjälp att prata sig ur det, och fick även då fortsätta spela.

Så han har redan fått en "andra chans"...


Detta är en av orsakerna till att Asynja väljer att avsluta V11.
Vi ser ingen mening att betala ut pengar, och ekonomiskt stödja en grupp admins, som har medlemmar som sätter sina vänner före, TW´s regler.
Att låta spelare komma undan med bevisade lagbrott, men att trycka ner och banna spelare som har felaktiga namn på byar, eller som skriver tråkiga saker om TW´s admins här på det externa, är inget vi accepterar.
Straffen bör ligga i linje med brottet, och följas konsekvent och inte påverkas av att man är bekant av den som utförde handlingen.
Det har gjort att de flesta av oss har helt tappat sugen på att spela TW.

Så jag avslutar mitt inlägg med några sista rader, samt med att citera Vätterröding ifrån V15´s forum, vars tankar stämmer överraskande bra överens med våra egna erfarenheter:

jag har spelat i några världar nu och på de sista när man blivet "bättre" ingame och lärt sig att närma sig toppen upptäcker man att alltmer strider inte längre utkämpas ingame utan genom TW teamet.


Ni vet alla att jag verkligen går in för spelet, lägger många timmar på det varje dag, men som det fungerar på svenska servern så känner jag mig inte trygg av TWteamet utan det känns som om dom kan rycka undan mattan på en när helst det faller dom in. och jag känner då inte att jag vill offra min tid och pengar på denna servern längre.


Tack Asynja, för att jag har fått lära känna er.
Tack ni andra i V11 för er tid med oss.
Många av er har tyckt illa om oss, vilket är er rätt att göra, men jag tror att de som har brytt sig om att försöka lära känna oss, har en annan uppfattning.

Nanna.
 

DeletedUser

Guest
lol wut!!
Säg som det är, ni vågar inte möta BooYaa på slagfältet :awsm:

Nej, men seriöst.
Detta var verkligen trist, vissa av er gillar jag som fan.
Förstår dock ert beslut, det är mycket här som är korrupt.

Men BooYaa kämpar vidare, vi skall med nöje avrätta alla som fuskar/fuskat ingame på V11, vilket jag tycker även ni borde göra.
Avrätta dem, istället för å låta dem glida vidare nu^^

Men vill ni statuera exempel & gråa er så skall jag inte klaga, jag stödjer ert beslut.

Bye bro' <3
 

DeletedUser

Guest
Tack och Hej,

Jag saknar Vätterröding, come back to me! :(
 

DeletedUser

Guest
Mycket tråkigt.

Jag har under en tid spelat TW och träffat på en massa fantastiska människor. Jag har också köpt premiumpoäng och varit hyfsat givmild med dessa. Stammen Asynja har redan bevisat sin storhet, men vad gäller TW som spel är det nu helt ointressant. Admin har beslutat att lagbrott är ovidkommande, dom har också tydligt visat att regler är mycket töjbara. Jag känner mig lite lurad. Asynja var och kommer alltid att förbli, en fantastisk stam! Vi ser oss själva som segrare på denna värld. Jag kommer inte använda ord som avsky och fusk, utan önskar istället spelare och stammar på värld 11 lycka till. Och till admin, det är bara ett spel, men dataintrång kan polisanmälas och resultera i avsked, men 1 veckas semester ser jag som belöning. Mycket, mycket dåligt!
 

DeletedUser

Guest
Det var bara en tidsfråga. Ni har inget att hämta mot Älgarna
 

DeletedUser

Guest
Tack alla för den tid som varit!

Synd att det skulle sluta så här, det var illa att den spelare som omtalas ovan inte förstod gränsen mellan lek och lagbrott (läs gärna http://www.dn.se/nyheter/sverige/atal-for-facebook-kapning om var gränsen går), men vad värre var att TW's ledning inte heller förstår den gränsen. Sorgligt.

Men hoppas ni som väljer att vara kvar har fortsatt roligt i kampen om andraplatsen! :p

Eitre
 

DeletedUser

Guest
Tack alla för den tid som varit!

Synd att det skulle sluta så här, det var illa att den spelare som omtalas ovan inte förstod gränsen mellan lek och lagbrott (läs gärna http://www.dn.se/nyheter/sverige/atal-for-facebook-kapning om var gränsen går), men vad värre var att TW's ledning inte heller förstår den gränsen. Sorgligt.

Men hoppas ni som väljer att vara kvar har fortsatt roligt i kampen om andraplatsen! :p

Eitre

Snygga tåg. Dem kommer dö
Ha det bra
 

gugget

Member
Reaktionspoäng
0
Verkligen tråkigt att höra.
Jag har själv på en tidigare värld upplevt samma typ av koruption och det är inget jag önskar någon.
Illa att man ska stå maktlös endast för att man inte "känner rätt personer".

Hade varit kul om ni hade varit kvar så vi hade kunnat gå en kamp mot er om segern på v11.
Att ni redan nu ser er som segrare kan jag däremot inte stödja.
Det skulle kunna liknas vid att säga: Om jag skulle varit med i VM så skulle jag minsann vinna.
Det går inte att vinna elitserien om man bara spelar grundserien.
Jag hade hoppats på att ni även skulle delta i slutspelet. ;)


Återigen tråkigt att ni slutar på dessa grunder, men jag förstår er helt och fullt.
 

DeletedUser

Guest
Jag kommer gotta mig i vår seger i varje tråd jag kan hitta.
 

Hast1

New Member
Reaktionspoäng
17
Efter en lång tid med tw som roligt tidsfördriv så mötte jag Asynja här i värld 11.

Det har varit en upplevelse, mest för den otroliga sammanhållningen och sättet att ställa upp för varandra.

Många spelare som jag mött i tidigare världar har varit betydligt mer skillade och mer aktiva, men ingen stam som jag varit med i kommer i närheten av asynja.

Spelet har efter den här händelsen tappat en hel del av sin dragningskraft.

Om inte tw-teamet begriper att de måste ställa upp klara regler om vad som gäller för regelbrott så kommer knappast spelarflykten att sluta.

Det är med sorg i hjärtat som jag idag ser slutet för asynja och vår gemenskap, vi har bevisat att sammanhållning och att spela för varandra ofta räcker långt, i detta fall så räckte det till första platsen, och det är väl inte helt fel att sluta på topp.

Men det är med en fruktansvärd avsmak för tw-teamet som jag nu måste avgöra om tw spelandet slutar nu, men det finns ju alltid .net som vill ha mer premium poäng......
 

DeletedUser

Guest
Ja det hade varit skoj att kriga lite, men om inte spelledningen kan se till att det görs på ett sjyst sätt och att fusk hindras, så har krigen inte något med TW skicklighet eller stamsammanhållning att göra. Så för mig och många andra i Asynja så har TW tappat sin poäng och spelglädje när ren brottslighet inte beivras mer än några felaktiga skripts eller otillåtna bynamn.

Det är ett lagbrott enligt svensk lag att använda sig av någon annans uppgifter, tex logga in med dennas uppgifter i TW utan dennes medgivande:
9 c § Den som i annat fall än som sägs i 8 och 9 §§ olovligen bereder sig tillgång till en uppgift som är avsedd för automatiserad behandling eller olovligen ändrar, utplånar, blockerar eller i register för in en sådan uppgift döms för dataintrång till böter eller fängelse i högst två år. Detsamma gäller den som olovligen genom någon annan liknande åtgärd allvarligt stör eller hindrar användningen av en sådan uppgift.
Lag (2007:213).https://lagen.nu/1962:700#K4P9c.

Det har varit en rolig resa hittills och de flesta jag stött på här i TW har varit trevliga och med distans till spelandet. Tyvärr finns det ju (uppenbarligen) undantag, och om spelledningen tycker det är viktigt att sådana spelare är kvar så är det dags för mig att säga hejdå. Man kan hoppas att spelledningen nu får sig en tankeställare när de flesta i Asynja nu slutar, så låt oss hoppas att de skärper till sig så att ni som spelar vidare får göra det under rättvisa förhållanden.

/wigendra
 

Dr. Weezy

Member
Reaktionspoäng
0
Ja det hade varit skoj att kriga lite, men om inte spelledningen kan se till att det görs på ett sjyst sätt och att fusk hindras, så har krigen inte något med TW skicklighet eller stamsammanhållning att göra. Så för mig och många andra i Asynja så har TW tappat sin poäng och spelglädje när ren brottslighet inte beivras mer än några felaktiga skripts eller otillåtna bynamn.

Det är ett lagbrott enligt svensk lag att använda sig av någon annans uppgifter, tex logga in med dennas uppgifter i TW utan dennes medgivande:
Lag (2007:213).https://lagen.nu/1962:700#K4P9c.

Det har varit en rolig resa hittills och de flesta jag stött på här i TW har varit trevliga och med distans till spelandet. Tyvärr finns det ju (uppenbarligen) undantag, och om spelledningen tycker det är viktigt att sådana spelare är kvar så är det dags för mig att säga hejdå. Man kan hoppas att spelledningen nu får sig en tankeställare när de flesta i Asynja nu slutar, så låt oss hoppas att de skärper till sig så att ni som spelar vidare får göra det under rättvisa förhållanden.

/wigendra

Vad säger tysk lagstiftning om det då?

Servrarna bör väl ligga där...

Inte för jag bryr mig egentligen. Blir man hackad så måste man på något sätt varit ett jävla kålhuvud.
 

DeletedUser

Guest
Alltså. Ni sitter och jämrar er över att B******* har "hackat" ett av era konton, precis som att han suttit och plöjt kod och druckit jolt i 2månader för att komma in.
Idioten hade samma användarnamn som lösenord?!!! (!!!!)
Någonstans måste man dra en gräns mellan när det är lämpligt med 2 års fängelse och när det bara är den drabbade som behöver en lavett och lite sunt förnuft.
Vakna upp, paragrafryttare
 
Topp