Gnäll tråd !!

DeletedUser

Guest
Odin, 2010-08-06 18:09:15 <- Bak till det visar tw-stats banzai's by övertagningar och även förluster. Ända fram till 2010-10-27 17:46:27.
Länk: http://se.twstats.com/sv12/index.php?page=tribe&mode=conquers&id=1276&pn=-1&type=&enemy=-1&min=&max=

Glöm dock inte bort att räkna med de byarna som vi tog av spelare som lämnade/blev kickade. Nu har du något att göra Odin, för jag har ingen ork att leta upp alla dessa spelare som ni kickade/lämnade/gråade sig. Och räkna in ända fram tills ni la ner. Och kan du inte berätta varför ni la ner om det gick så bra för er? =)

Och kriget mellan Fed och oss i TYT startade: 08.10.10, 21:00
http://forum.tribalwars.se/showthread.php?t=21503

Eggeh, har du återigen inget att göra idag och letar efter att tjafsa med någon?

tack tack sparkz skall börja räkna ;)

baserat på den listan du gav mig där sparkz. och eftersom jag då sa att vi ledde under dom 2 första veckorna av kriget vilket du sa att vi inte gjorde så låg det till såhär:

från 2010-10-08 till: 2010-10-22 22:14:32 så tog banzai 51 byar av tyt medans tyt tog: 43 byar under den perioden.
så med andra ord så ledde banzai under dom 2 första veckorna med 7 byar +
med andra ord hade jag rätt.
det totala byövertagande från: 2010-10-08 till: 2010-10-27 17:46:27 så gick dock tyt plus 4 byar
så det totala blir allså 51 byar till banzai å 55 byar till tyt över hela den perioden som sparkz gav mig
 

DeletedUser

Guest
Det jag vill gnälla på är Mr.Black som springer runt och promtar om att TYT är störst bäst och vackrast.

Åh kolla, jag blev nämnd ;)

Jag promtar om att jag är störst bäst och vackrast, och försvarar stammen då vi överlägset har varit bäst sedan jag hoppade in på v12. Har inte mött något motstånd alls under den tiden jag spelat här.

Anyway, promtar inte alla ledande stammar/spelare om att dem är bäst? Eggeh från v9. Joakim från v5. Hela -SK- från v1. Nu är det endast de stammar som också skriver på andra ställen, men mycket väl finns det liknande trådar överallt på .se om just hur bra alla dessa stammar är osv osv osv... See my point? Jag är inte ensam och kommer aldrig vara ensam om att skryta om att just min stam är bäst, eller att jag själv är bäst.
 

DeletedUser

Guest
Åh kolla, jag blev nämnd ;)

Jag promtar om att jag är störst bäst och vackrast
, och försvarar stammen då vi överlägset har varit bäst sedan jag hoppade in på v12. Har inte mött något motstånd alls under den tiden jag spelat här.

Anyway, promtar inte alla ledande stammar/spelare om att dem är bäst? Eggeh från v9. Joakim från v5. Hela -SK- från v1. Nu är det endast de stammar som också skriver på andra ställen, men mycket väl finns det liknande trådar överallt på .se om just hur bra alla dessa stammar är osv osv osv... See my point? Jag är inte ensam och kommer aldrig vara ensam om att skryta om att just min stam är bäst, eller att jag själv är bäst.

Gör dig inte mer patetisk än vad du redan är.

Förstår att du försvarar stammen men ser inte riktigt vad du vinner på det då det är fakta att ni mergade till er vinsten och att vi försökte lite halvhjärtat samla ihop världen så att vi kunde fokusera på tyt vilket gick sådär.

Varken såg eller hörde att du gjorde något i kriget vilket var lite trist, vill gärna kriga emot dig någon gång när du inte flyr så fort någon backtrackar dig
 

DeletedUser

Guest
Black har varken OBA eller nån poäng, så kass han alltså :crybaby:
 

DeletedUser

Guest
tack tack sparkz skall börja räkna ;)

baserat på den listan du gav mig där sparkz. och eftersom jag då sa att vi ledde under dom 2 första veckorna av kriget vilket du sa att vi inte gjorde så låg det till såhär:

från 2010-10-08 till: 2010-10-22 22:14:32 så tog banzai 51 byar av tyt medans tyt tog: 43 byar under den perioden.
så med andra ord så ledde banzai under dom 2 första veckorna med 7 byar +
med andra ord hade jag rätt.
det totala byövertagande från: 2010-10-08 till: 2010-10-27 17:46:27 så gick dock tyt plus 4 byar
så det totala blir allså 51 byar till banzai å 55 byar till tyt över hela den perioden som sparkz gav mig

Se där, har du även räknat in de som lämnade/kickades/gråade sig?

Jag bryr mig inte om den första dagen, eller första veckan eller de två första veckorna, jag bryr mig som jag skrev om helheten av kriget. Och där hade jag rätt, ni gick minus mot oss. Och det var även när det gick som värst för er som ni valde att gråa er (ni tappade byar efter byar när ni valde att lägga ner världen). Så jag tycker verkligen det är roligt att du försökte få det till att ni var så jäkla bra och hade allt under kontroll. ^^

Citerar mig själv där jag säger att du ska räkna ut över hela kriget:

Haha, lägg fram stats som bevisar att ni gick + mot oss och hade allt under kontroll, över hela kriget tills ni försvann. Handlar inte om man har + under en dag eller en vecka =)

Glöm dock inte bort att räkna med de byarna som vi tog av spelare som lämnade/blev kickade. Nu har du något att göra Odin, för jag har ingen ork att leta upp alla dessa spelare som ni kickade/lämnade/gråade sig. Och räkna in ända fram tills ni la ner. Och kan du inte berätta varför ni la ner om det gick så bra för er? =)

Citerar även dig för att bevisa vad det är som jag försöker få fram:

Sparkz tyvärr går det inte att få fram all den statestig jag vill få fram eftersom jag ej sparar sånt på datorn, tw-stats visar bara en viss tid bakåt å det är nämligen till 2010-09-30 men kriget mellan the fed å tyt startade 2010-08-08 så min statestik är tyvärr borta, men jag lixsom super boltz vet att banzai låg plus mot tyt under dom första 2 veckorna, tror det stog 8 byar + till banzai dom första 24 timmarna å när vi la ner å lämnade federationen och gråade oss så stpg det 68 byar + till banzai eller nått som sagt tack vare att tw stats inte visar längre bak än till 20100930 så kan jag tyvärr inte plocka fram dom
Det som är mest intressant är väl att den stats som du faktiskt fick fram via Tw-stats visade att det var vi i TYT som hade + emot er istället när ni gråade er.

Då jag som f.d ledare över Druid som hade delat forum med Banzai och hade kontakt med Banzai's ledare över en längre tid kan bekräfta att dem låg + tills dem en dag la ner stammen, vill du motbevisa så lägg fram statsen på bordet, tills det kan du hålla tyst om du inte vet vad du snackar om.
Synd för Odin och även SB att jag motbevisade och visste vad jag pratade om. Fast sen vet jag om att Odin ofta kan överdriva för att få det att låta så bra för hans egna del.

Gillar fortfarande hur du (Odin) har sagt här i externa om man ska göra en tolkning på allt:
"Det gick så bra för oss i Banzai och vi är så bäst och därför gråade vi oss"

För att tolka ditt skriveri är det enda jag kan göra eftersom du inte verka vilja förklara för alla varför ni la ner på v12. Eller missade du enbart min fråga?

Och kan du inte berätta varför ni la ner om det gick så bra för er? =)

Nog även bäst att förklara lite om hur Banzai försvann från världen, så ingen utomstående som inte har koll på världen får för sig att skriva en massa skitsnack ^^ Odin (SinZerius <- ett acc han fick ta över i v10, han är alltså inte den äkta SinZerius) som spelade under g0zi valde att ta bort stammen, senare gav några från banzai kö till andra personer i Fed, några från banzai valde att spela vidare, de flesta gick över till PaRa, sen blev några av dessa kickade när de tappade byar. För att inte PaRa ville ha massa - i kriget. (Och det är inte mina egna ord, det kommer från en av de som blev kickade). Sen har vi några som gråade sig/stod utan stam.
 
Senast redigerad av en moderator:

DeletedUser

Guest
jag sa sparkz att vi gick plus mot er under dom första 2 veckorna, det var det jag hävdade å där hade jag rätt sen att vi fick 4 byar minus under hela perioden är ju inte mkt å skryta av i mina ögon för eran del iallafall. det måste ju betyda att banzai faktiskt inte var så dåliga som du/ni vill påstå.

varför vi gråade oss på v12 har inget med varken tyt eller federationen att göra.
dom som ingick i banzai vet varför vi gråade oss, men eftersom du är så nyfiken så skall jag ge dig en förklaring till varför.
så vi får väl börja redan när banzai startades.

från början som sagt så ingick vi i banzai i en annan stam, men då denna stam som senare döpte om sig till ewwa inte hade gehör för sina medlemmar så valde vi att göra revolt, vi var ett geng som gjorde uppror å startade banzai som jag fick äran av att leda.
meningen med banzai från start var att plocka ut ewwa varken mer eller mindre, och det gjorde vi galant ewwa splittrades.
TNW var en lite annan historia dom kom in i vårt område å då straffade vi dom.
När vi sedan fick en förfrågan från super boltz så funderade vi ett tag då fler av oss var på väg att lägga skorna på hyllan eftersom vi endå hade lyckats med det vi hade planerat, men vi tackde ja till att joina federationen, under dom första 2 veckorna av kriget såg vi dock att 80 procent av fed adlade barbarer istället för att adla tyt byar, å som jag sa så hade flertal av oss redan bestämmt oss för at lägga ner när vi var klara med ewwa, så valde vi att lämna barbaradlarna å gråa oss istället.
att vi gråade oss har inget att göra med tyt eller kriget utan att vi var klar med det vi skulle genomeföra.
så att påstå nått annat sparkz är ren å skär lögn å sånna kan du hålla för dom som tror dig.
 

DeletedUser

Guest
då det är fakta att ni mergade till er vinsten


hej hallå!, nån som har koll på allt som hände INNAN mergen kom?.
Eller trodde ni alla andra att nybörjar skyddet gällde fram till jul?.

Oavsett om mergen dödade världen, så enligt mitt tycke satte vi upp en käpp i röven på alla andra på v12, och gav er en tankeställare att det kanske var dax att försöka göra nåt på v12 istället för att döda små spelare och adla barbarer.

Vi var 2 stammar, som krigat ner/demolerat stammar in ifrån,(är en taktik att gå). Samarbetet mellan oss startade i princip samma vecka som v12 startade.
Jag är nöjd hur det hela slutade, Vi fick ner alla de andra stammarna på fall och har nu vunnit världen i stora drag.


Gjorde vi rätt eller fel? ....Och vem är du att bestämma vad som är rätt eller fel?.


ne, nu kom jag av mig lite! glömde bort att detta var en gnäll tråd!. :)

forsätt gnälla ni! :sneaky:
 

DeletedUser

Guest
hej hallå!, nån som har koll på allt som hände INNAN mergen kom?.
Eller trodde ni alla andra att nybörjar skyddet gällde fram till jul?.

Eller så fort ni ansåg att världen kunde sluta med krig och ha roligt istället för att merga, klappa varandra på axeln och säga "Jävlar vad bra merg vi gjorde, tror vi satsar på det till nästa värld också, verkar vara ett vinnande koncept"

Oavsett om mergen dödade världen, så enligt mitt tycke satte vi upp en käpp i röven på alla andra på v12, och gav er en tankeställare att det kanske var dax att försöka göra nåt på v12 istället för att döda små spelare och adla barbarer.

Vi var 2 stammar, som krigat ner/demolerat stammar in ifrån,(är en taktik att gå). Samarbetet mellan oss startade i princip samma vecka som v12 startade.
Jag är nöjd hur det hela slutade, Vi fick ner alla de andra stammarna på fall och har nu vunnit världen i stora drag.

Må gratulera er till mergen då det inte är många som klarar att bjuda in 80 pers i stammen och hoppas att det inte ska bli kaos i stammen (vilket det även blev, men det är en annan historia), hoppas ni lever ett bra liv och vet hur man krigar då jag inte fick se dig aktiv i kriget mer än att ligga en bit ovanför mig och inte mycket mer, nice job.

Gjorde vi rätt eller fel? ....Och vem är du att bestämma vad som är rätt eller fel?.


ne, nu kom jag av mig lite! glömde bort att detta var en gnäll tråd!. :)

forsätt gnälla ni! :sneaky:



Och vem är du att bestämma vad som är rätt eller fel?


PewPew
 

DeletedUser

Guest
jag sa sparkz att vi gick plus mot er under dom första 2 veckorna, det var det jag hävdade å där hade jag rätt sen att vi fick 4 byar minus under hela perioden är ju inte mkt å skryta av i mina ögon för eran del iallafall. det måste ju betyda att banzai faktiskt inte var så dåliga som du/ni vill påstå.

varför vi gråade oss på v12 har inget med varken tyt eller federationen att göra.
dom som ingick i banzai vet varför vi gråade oss, men eftersom du är så nyfiken så skall jag ge dig en förklaring till varför.
så vi får väl börja redan när banzai startades.

från början som sagt så ingick vi i banzai i en annan stam, men då denna stam som senare döpte om sig till ewwa inte hade gehör för sina medlemmar så valde vi att göra revolt, vi var ett geng som gjorde uppror å startade banzai som jag fick äran av att leda.
meningen med banzai från start var att plocka ut ewwa varken mer eller mindre, och det gjorde vi galant ewwa splittrades.
TNW var en lite annan historia dom kom in i vårt område å då straffade vi dom.
När vi sedan fick en förfrågan från super boltz så funderade vi ett tag då fler av oss var på väg att lägga skorna på hyllan eftersom vi endå hade lyckats med det vi hade planerat, men vi tackde ja till att joina federationen, under dom första 2 veckorna av kriget såg vi dock att 80 procent av fed adlade barbarer istället för att adla tyt byar, å som jag sa så hade flertal av oss redan bestämmt oss för at lägga ner när vi var klara med ewwa, så valde vi att lämna barbaradlarna å gråa oss istället.
att vi gråade oss har inget att göra med tyt eller kriget utan att vi var klar med det vi skulle genomeföra.
så att påstå nått annat sparkz är ren å skär lögn å sånna kan du hålla för dom som tror dig.

Jag har faktiskt redan talat om för dig att jag inte bryr mig om 1 dag, eller 1 vecka, eller 2 veckor. Det gjorde jag redan från första början när du började snacka om att ni kunde hålla ifrån första 2 veckorna. Helheten av kriget är något jag bryr mig om. Och att få dig att faktiskt se sanningen med att ni inte låg 60+ byar mot oss när Du tog bort stammen är något jag anser behövligt. För att sitta och försöka tala om hur bra ni är när ni inte var det.. det är ett skämt. Sen att vi inte valde att lägga all fokus på er, kan det bero på att vi hade fokus på flertalet stammar, att vi sen stabiliserade läget efter cirka 2 veckor med den fronten emot er och började vända på steken och började gå + visar helt enkelt på att ni var på väg neråt. Vilket även vidare stats ifrån PaRa och gamla medlemmar från Banzai visar. Var inte alla som slutade spela på v12 bara för att du tog bort stammen, Odin.

Och du har dragit den där historian förr, vet inte riktigt vilken sida jag ska tro på, har hört båda versionerna. Och nog lutar det åt att jag tror på den andra sidan, då du har en vana att sitta och ljuga i externa(har vi redan fått se i den här tråden). Och sen om ni nu skulle lägga ner efter det, då kom det allt lägligt att ni gjorde det när det börja gå back för er i v12. Roliga är väl att en hel del av era medlemmar inte la ner, utan du och några få till gjorde det. Men som sagt, om du skriver "Jag la ner för jag kände att mitt mål var uppnått" då kan jag köpa det. Men hela banzai la inte ner.

Fast Du tog bort stammen för att du kände att målet var klart. Och några få till, men inte ALLA.

Sitter jag och ljuger eller? Vi har statsen som talar om vem som gjorde vad, sen frågade jag dig ovan, räknade du med alla som blev kickade/lämnade eller de som gråade sig innan du valde att ta bort stammen? Måste man skriva saker och ting flertalet gånger för att du ska förstå, och även ställa frågor flera gånger för att du ska se dom?

Eller så fort ni ansåg att världen kunde sluta med krig och ha roligt istället för att merga, klappa varandra på axeln och säga "Jävlar vad bra merg vi gjorde, tror vi satsar på det till nästa värld också, verkar vara ett vinnande koncept"

Det hade varit samma klagande även om vi inte hade mergat.

Fanns två saker som vi funderade på:
* Antingen ta bort stam efter stam, ända tills Yawn och Träd fanns kvar på världen och ingen annan.
Och då bestämma om vi ska kriga mot varandra eller avsluta världen gemensamt som en stam.

* Merga och få igång ett ordentligt krig och även väcka folket som är i de mindre stammarna.

1a valet, att ta små stammar en efter en. Enklare än att möta nästan alla samtidigt.
2a valet, gå ihop och antagligen få hela världen emot oss.

I det här fallet valde vi den andra delen, och det beroende på en hel del orsaker.
Tex, stammarnas kemi gemensamt. Hur bra vi har samarbetat genom hela världen.

Sen att ni satt och hoppades på att vi skulle börja kriga emot varandra, skiter väl vi i. Vi hade redan bestämt från början av världen att vi ska göra det här tillsammans. Sen att andra failar med sin diplomati.. gör väl inte mig eller någon annan i TYT ledsna. Inte heller vårt problem att inga gjorde något åt oss i Yawn och Träd innan det var försent. :p

Sen är även v12 en fail värld, vi såg redan från början hur få som började spela på den... en "snabb" värld.. med få spelare.. Fast återigen, Tw.se har tappat medlemmar i en rasande takt i flera år. Och det går inte direkt uppåt, så världar som är stora som tex, v3, det lär inte bli så stora världar på länge, kanske aldrig igen inom tw.se.

Ju fler spelare = Desto fler stammar = Desto mer konflikter = Desto mer krig

Om de ska få världar att bli i ett syfte för att få mer krig med tanke på hur få som spelar så borde de som många andra redan har försökt att förklara för teamet, sänka medlemsantalet för stammarna, möjligen 30 som max.
 
Senast redigerad av en moderator:

DeletedUser

Guest
Jag har faktiskt redan talat om för dig att jag inte bryr mig om 1 dag, eller 1 vecka, eller 2 veckor. Det gjorde jag redan från första början när du började snacka om att ni kunde hålla ifrån första 2 veckorna. Helheten av kriget är något jag bryr mig om. Och att få dig att faktiskt se sanningen med att ni inte låg 60+ byar mot oss när Du tog bort stammen är något jag anser behövligt. För att sitta och försöka tala om hur bra ni är när ni inte var det.. det är ett skämt. Sen att vi inte valde att lägga all fokus på er, kan det bero på att vi hade fokus på flertalet stammar, att vi sen stabiliserade läget efter cirka 2 veckor med den fronten emot er och började vända på steken och började gå + visar helt enkelt på att ni var på väg neråt. Vilket även vidare stats ifrån PaRa och gamla medlemmar från Banzai visar. Var inte alla som slutade spela på v12 bara för att du tog bort stammen, Odin.

Och du har dragit den där historian förr, vet inte riktigt vilken sida jag ska tro på, har hört båda versionerna. Och nog lutar det åt att jag tror på den andra sidan, då du har en vana att sitta och ljuga i externa(har vi redan fått se i den här tråden). Och sen om ni nu skulle lägga ner efter det, då kom det allt lägligt att ni gjorde det när det börja gå back för er i v12. Roliga är väl att en hel del av era medlemmar inte la ner, utan du och några få till gjorde det. Men som sagt, om du skriver "Jag la ner för jag kände att mitt mål var uppnått" då kan jag köpa det. Men hela banzai la inte ner.

Fast Du tog bort stammen för att du kände att målet var klart. Och några få till, men inte ALLA.

Sitter jag och ljuger eller? Vi har statsen som talar om vem som gjorde vad, sen frågade jag dig ovan, räknade du med alla som blev kickade/lämnade eller de som gråade sig innan du valde att ta bort stammen? Måste man skriva saker och ting flertalet gånger för att du ska förstå, och även ställa frågor flera gånger för att du ska se dom?

sparkz:

att du inte bryr dig om statsen för dom första 2 veckorna är inte min huvudvärk utan det var vad jag sa att vi gjorde och där hade jag rätt.
att du sitter å påstår att jag ljuger det får stå för dig men skall sanningen fram så är du väldigt duktig på att ljuga å förvrida sanningen till din egen fördel.
dom få som spelade kvar efter att banzai upplöstes var inte många spelare men vad jag minns så var det över 50 procent av stammen som antingen gråade sig eller drog kö till nån å la ner, men det har du ingen koll på¨eftersom du inte såg medlems listan lilla sparkiboy.
att påstå att banzai la ner för att ni började gå plus ja du sparkz bara sånna där kommentarer jag stör mig på när det kommer till dig, du tror du vet allt om alla fasten du egentligen inte har nån koll på nått förutom dom snevridna sakerna som kommer upp i ditt huvud, faktum är att så fort nån börjar motbevisa dig så börjar du spela herren på täppan å tror att du är bäst.
men jag orkar inte sitta å diskutera med en som inte ser sina egna begränsingar.
och ja sparkz jag räknade med dom som vart kickade innan banzai försvann men du kanske inte är kapabel att räkna???
jag har sätt alla dina frågor men har valt att inte svara på dom, då du förutsatt att du inte är blind eller analfabet eller helt enkelt har vakum i huvudet kan kika lite själv.
men som sagt lycka till med ditt mergande ¨på både v10 å v12 å så hoppas jag att vi ses som fiender på v16 eller nån senare värld så jag kan få täppa till käften på dig
 
Topp