Läget på V3?

Turnisse

Member
Reaktionspoäng
0
Jadu turnisse, att du kan sitta och klaga på på att andra kör med ett klart överläge, när du lirar i en stam som kommer från det forna wcw, som typ aldrig har hoppat in i ett krig utan att vara överlägsna i poäng.

Sen så handlar inte skicklighet direkt om poäng, jag menar om man adlat ca 50% barbarbyar som du har gjort, och en hel del internadlingar. Då behöver man väl inte vara bra? Säger inte att du är dålig heller då jag aldrig har mött dig.

Men jag har mött en hel del i NW och en hel del från sydalliansen, och jag kan säga att i det stora hela så finns det mycket fler bra spelare i syd. Däremot finns det en del i NW också det går inte att sticka under stolen med.

Men herre gud finns det ingen som kan räkna?????? Jag klager inte det är ett konstaterande! Och det är klart att man har en jätte fördel av att vara typ dubbelt så stor...... Varför ska det vara så svårt att erkänna det? Är det något som ni inte är så stolta över kanske;-)

Nej föresten det är ju mycket lättare att vara mindre, vad dum jag är!!! Så ska det ju vara. Det klart lättaste är när man har hälften så många byar att tillgå i krigandet, det är ju självklart, att jag har missat det;-)

Och jag kommer från DC från början och har alltid slagit i underläge och gått + i alla krig!
Förutom det mot Elite med flera som mosade mig i k77!!!

Sedan är det klart att man adlade gråbyar när typ alla byar var gråa efter att Stribe gråat sig!

Men jag har aldrig sagt att jag har varit duktig!!! Och tycker inte det heller, är inget vidare på att tajma anfall mm mm Tycker bara att det är så jäkla pinsamt när man tycker att man är så super duktig när man klarar adla lite byar med ett gigantiskt övertag.....

Jag har krigat lite här och var nu också och mött olika spelare! men vad är en duktig spelare? En som går upp mitt i natten för att ducka anfall? en som kan tajma ett edelståg på 1sek eller en som har den bästa strategin på att fejka anfall och slå till på ett annat ställe?
Det kan man ju fråga sig........
 

DeletedUser

Guest
men vad är en duktig spelare? En som går upp mitt i natten för att ducka anfall? en som kan tajma ett edelståg på 1sek eller en som har den bästa strategin på att fejka anfall och slå till på ett annat ställe?
Det kan man ju fråga sig........[/QUOTE]

Där håller jag med dig:) ingen spelare är duktig, det kommer bara från erfaranhet, eller om man får framgång in en bra stam och lever vidare. Och det bästa är att man ska kunna samarbeta i stammen. Om inte det så blir det bara fail.:(
 

DeletedUser

Guest
Håller med till viss del.

1. Erfarenhet - gör att spelet blir enklare, man kommer snabbare igång och gör rätt beslut och färre misstag

2. Aktivitet - gör att du hinner med mer.

3. En bra stam - gör att du får en knuff i ryggen och ett skyddsnät att falla tillbaka i.

Alla sakerna tillsammans gör att man får övertag på en värld, dvs folk kallar en duktig.



De norra stammarna har haft alla tre delarna hos sig, dvs de har varit duktiga.
Vissa spelare är kvar, vissa nya har fått erfarenhet. 1:an består
Tyvärr så är aktiviteten inte lika hög längre som den en gång var.
Tyvärr så gör bristen på kompetent ledning att 3:an får sig en törn också.


I syd, vad jag känner till, så är det lite annorlunda.

1:an finns här med, spelarna har erfarenhet.
2:an finns också här, aktiviteten är högre, kanske inte på högsta nivå men det händer saker och många spelare är med i kriget.
Ledningarna i de olika stammarna samarbetar och håller ihop stammarna vilket gör att stammarna fungerar.


Varför tjafsa om detta längre? Det är uppenbart hur det ser ut i både norr och syd.
Vad jag däremot inte förstår är varför man inte biter ihop och gör allt man kan för att få tillbaka aktiviteten och få igång stammarna så att det hela börjar rulla igen. Den planerade offensiven mot *** kom ju av sig lite då stam X skickade en massa mot spelare XXX. Var fanns backupen? Det finns ju gott om spelare som kunde ta över och fortsätta?
Brist på ledning faller tyvärr stammen.

Däremot vill jag säga att du är stark som håller ut, som vägrar ge upp för det massiva anfallet du fick i höstas.
 
Senast redigerad av en moderator:

andreas1001

Member
Reaktionspoäng
3
Under den tid jag spelat i V3 så har detta pajkastning och tjat om gangbanging osv. Men varför fortsätta. Jag förstår att vi är fler än er just nu. Och att ni tycker att det är orättvist att ni "just" ska bli underlägsna. V3 är känd för sitt gangbang. Speciellt forna WCW eller ska jag säga NW som aldrig vunnit ett krig utan att andra stammar ska vara med. Turnisse, du har själv valt din väg du valt och då kan du inte säga att det är överlägset för oss när ni alltid spelat på det sättet. Nu när ni inte får det ni vill så ska ni klaga. Jag bryr mig inte, stå upp som en man och kriga.

Jag har varit med i WCW, jag vet hur det känns att både gangbanga och bli gangbangad utav stammar. Men jag går inte ut till externa eller någonting och säger att det är orättvist att det ska vara på det sättet. Jag spelar spelet för jag tycker det är kul.
 

danelius

Member
Reaktionspoäng
0
Sorgligt. :crybaby:
Allt jag har lärt mig om spelet(i stort sett) kommer från WCW. Synd att dom ska gå ett sådant öde till mötes... :(

Jaja, vad kan man göra? Börja på värld3 och hoppas man överlever? O_O Njaa...

MÅ BÄSTE STAM VINNA! :)
 

henrik338

GuideGud
Reaktionspoäng
40
Men de absolut bästa är och se hur syd nu plötsligt kör Wcw stilen och Wcw kör syd stilen hehe.

De ja menar är, nu när syd är större så är de samma story som wcw körde med "suck it" medans Wcw kanske inte kör exakt kör samma ton som stribe etc körde, är väl turnisse här som tycker de är synd om sig själv (självklart är det sant de du säger, men du säger det till folk som skjuter mot dig - Dom bryr sig väl ändå inte? )

Så ja anser nog Wcw lärt sig mer, bara knip igen och ta smällarna, medans syd nu "äntligen" får kaxa sig lite (flest från syd som kaxar än försvarar) Finns många i syd som kör med o knipa igen o köra.

Ska vi göra de klart? en gång för alla?

De är synd om dem i underläge, de är sant. (hur fair är de 10 mot en på marken? ) Men sanningen är, att spelet går ut på att ta ner den andra sidan, och en sida kommer va i underläge en i överläge, frågan är då vilka som beter sig bäst. Right?

Så knip igen syd och låt turnisse gråta ut om han nu känner för det. Visa att ni vart där förut och visa att ni kan hantera överläget bättre än WCW gjorde. Men min personliga åsikt om syd är väl, ner med asen ;)
 

Turnisse

Member
Reaktionspoäng
0
Men de absolut bästa är och se hur syd nu plötsligt kör Wcw stilen och Wcw kör syd stilen hehe.

De ja menar är, nu när syd är större så är de samma story som wcw körde med "suck it" medans Wcw kanske inte kör exakt kör samma ton som stribe etc körde, är väl turnisse här som tycker de är synd om sig själv (självklart är det sant de du säger, men du säger det till folk som skjuter mot dig - Dom bryr sig väl ändå inte? )

Så ja anser nog Wcw lärt sig mer, bara knip igen och ta smällarna, medans syd nu "äntligen" får kaxa sig lite (flest från syd som kaxar än försvarar) Finns många i syd som kör med o knipa igen o köra.

Ska vi göra de klart? en gång för alla?

De är synd om dem i underläge, de är sant. (hur fair är de 10 mot en på marken? ) Men sanningen är, att spelet går ut på att ta ner den andra sidan, och en sida kommer va i underläge en i överläge, frågan är då vilka som beter sig bäst. Right?

Så knip igen syd och låt turnisse gråta ut om han nu känner för det. Visa att ni vart där förut och visa att ni kan hantera överläget bättre än WCW gjorde. Men min personliga åsikt om syd är väl, ner med asen ;)



Jag kan bara säga att jag gråter inte ut och gnäller inte!!

Fråga dom som mosade mig i söder, har jag gnällt en enda gång på dessa anfall eller adlingar?

För dom som kan läsa så det enda jag har svårt för är när folk skryter om hur duktiga dom är när dom klara adla lite byar med ett massivt övertag!

Sedan är det ju tråkigt att förlora byar men detta är ett spel för mig och jag bryr mig inte mer än när jag spelar risk och förlorar.....

Sedan hänvisas det alltid till mina brev och en massa historia som jag inte har varit delaktig i.... Jag kommer från DC och blev in mergad i Stribe som gråade sig. I det läget hade jag pratat lite med ledningen i wcw under vårat krig med dom i norr, jag tyckte dom var trevliga och hamnade där....

Sedan kan jag kanske inte hålla tyst när jag tycker att folk sitter och skryter en massa i forumet om hur duktiga dom är osv! När det kanske krävs lite mer än gangbanga i mina ögon för att vara i läge för att få göra det!

Sedan gillar jag inte spioner då dom förstör det roliga med att snacka ihop sig med sina stam vänner om offensiver mm!

Men nu kommer säkert någon spelare som ligger typ 100 timmar från fronten klanka ner en massa på att vi inte har offensiver mm mm

Men skit samma det är klart att alla tycker olika, men detta är vad jag står för..............
 

DeletedUser

Guest
Hallå Benzocaine!

Gamle vapendragare från Ni! :D

Hoppas allt är bra med dig. Jag har inte varit här på... ja över ett år men jag har faktiskt en liten by nu igen i V3. Mitt användarnamn var upptaget så jag fick ta ett annat.

Syd-väst om du skulle bli sugen igen. ;)
 

cribba55

Member
Reaktionspoäng
0
Kul att gamla vänner kommer in och gästspelar i forumet, hej på er och vi saknar er jättemycket:)

Som ni ser så går denna världen på som vanligt. Det har varit tyst i forumet nu i månader, även om Henke försökt att spamma igång det med sina inlägg. Annars är det som vanligt, pajkastning, vem är bäst, varför anfaller ni mig, orättvisor, gangbang eller inte, o.s.v i en jämn ström.

Sanningen ligger ju alltid i betraktarens ögon, men det är fortfarande ett krigsspel och spelet går ut på att vinna, tror jag, eller var det något annat:confused:

Sen hur man vinner, spelar det egentligen någon roll? Vem kommer ihåg våra spelnamn om något år? Inte ens i nya världar vet man vilka vi är eller vad vi gjort. Det kommer hela tiden in nya spelare och vi är bara en del av Historien som kommer att glömmas bort. Våran erfarenhet och hjältestatus från denna världen, bryr de sig inte om, utan skapar sin egen historia. De vet inte vad DöD eller Scan är för något och WCW eller Gow är helt okänt. Det är tyvärr sanningen att vi lever i denna värld, tillsammans, och när den är slut så är vi också det:(

Vi som spelat sen början, sommaren 2007, känner ju till hela historien och vad som hänt och varför det hände. Den sida som skött sin diplomati och spelstrategi bäst, genom åren, är de som är kvar och fortfarande kan påverka utgången. Det handlar inte om skickliga spelare eller att man slåss mot väderkvarnarna till sista spjut, då har man inte fattat något alls. Sen är det beklagligt att nya spelare på konton kommer in och har synpunkter på gangbang och feglir, när man inte har varit med om spelet under alla dessa år och känner till bakgrunden till nuvarande situation.

Det läge som råder har vi alla varit med och skapat. Lyckan och motgångar har skiftat flera gånger, och kan göra så igen. Men ingen kan komma och påstå att det är orättvisa eller otur, som har satt stammarna i den situation de befinner sig i. Ingen behöver slå sig för bröstet och påstå att den ena eller andra sidan är bättre än den andra. Det är de val man gjort genom åren som skapat denna situation och inget annat. Valde man fel diplomati och strategi och tog felaktiga beslut, så får man finna sig i det och inte försöka få de som kanske tog andra, och mer lyckosamma beslut, att känna sig skyldiga till den situation som man befinner sig i.

Glöm inte bort alla andra stora stammarna som inte längre finns, och deras historia i våran värld. Goth, VVV,WCW,Fisk,Scan,NoD,DöD,Tjekan och många fler. De gjorde sina avtryck och bidrog till den historia som vi nu lever i. Många beslut, diplomatiska och rena chansningar, gangbang, förräderi, listighet, taktiska snilledrag och rena dårbeslut har påverkat dagens läge.

Nu finns 2 stora block, Norr mot Syd, och inga andra göre sig besvär längre, det är för sent att påverka världen innan den tar slut på det ena eller andra sättet.

Det jag ville säga är att vi nu skall avsluta denna världen på det ena eller andra sättet och låt oss göra det med våran heder och moral, i behåll. Hur det än går så har det varit intressanta och roliga tider framför datorn och en stor gemenskap med vänner och fiender. Det är fortfarande roligt att spela tillsammans med er, och jag önskar att det får vara så till slutet//Cribba
 

DeletedUser

Guest
Tänkte kika in och säga lycka till ST2!
och säga hej Benzo!
 

DeletedUser

Guest
Tycker det är lite bullshit det med att alla i Syd ska vara så erfarna och mycket bättre.
Båda sidor har bra spelare, syd har möjligtsvis fler. Men det finns faktiskt duktiga spelare i norr också. Dra inte alla över en kam.
 

DeletedUser

Guest
Hallå Benzocaine!

Gamle vapendragare från Ni! :D

Hoppas allt är bra med dig. Jag har inte varit här på... ja över ett år men jag har faktiskt en liten by nu igen i V3. Mitt användarnamn var upptaget så jag fick ta ett annat.

Syd-väst om du skulle bli sugen igen. ;)


Vart fasen sugen själv att göra mig en by i Syd-Väst^^ kommer inte ihåg ett dugg hur man lirar hehe.
Pm:a mig ingame vet ja :)
 

cribba55

Member
Reaktionspoäng
0
Khanez, är det för att det gick så bra för MoDo som du nu har tid över igen:)

Sen håller jag fullständigt med dig "Billo" , duktiga och mindre duktiga spelare finns överallt, på båda sidor och i alla stammar, kanske bara preemade i nya världar, men där tvingas de också ta in nya, oerfarna spelare, för att överleva..
 

DeletedUser

Guest
Khanez, är det för att det gick så bra för MoDo som du nu har tid över igen:)

Sen håller jag fullständigt med dig "Billo" , duktiga och mindre duktiga spelare finns överallt, på båda sidor och i alla stammar, kanske bara preemade i nya världar, men där tvingas de också ta in nya, oerfarna spelare, för att överleva..


Tid har man alltid, men viljan det är en annan fråga^^
Sitter som ett jäkla fråge tecken och försöker minnas, hur man lirar.
Sen när det gäller MoDo ja vad ska man säga? blir att heja på dem som fasen nu!

Ps: Det är skoj att se att det går bra för er :)
 

DeletedUser

Guest
Sorterade lite på kartan. Åh maj GÅDD så enfärgat det är på kartan! Krigas det nåt öht eller vad händer? :D
 

DeletedUser

Guest
Lite händer iaf... :p


Side 1:
Tribes: -ST2-, LCN, Elite
Side 2:
Tribes: NW 1, NW2, NW3

Timeframe: Senaste 48 timmarna

Antal erövringar mot fiendesidan:

Sida 1: 107
Sida 2: 68
Skillnad: 39

chart


Poängvärde av alla erövringar mot fiendesidan:

Sida 1: 1,014,042
Sida 2: 652,049
Skillnad: 361,993

chart
 

Ninja Leffe

New Member
Reaktionspoäng
0
NW faller som en fura, bara att inse. Katten? Ni kämpar förgäves. Se till att adla upp dom inaktiva kontona ist. Så får ni lite + iaf ;)
Själv tröttnade jag och gjorde en Stribe :D

Lycka till alla på V3. Sätter mina pengar på alla utom NW.
 

DeletedUser

Guest
Kul att höra från dig Acidhouse! Min gamle vapendragare!!!

Jag ledsnade på spelet och på Admins. Till saken hör säkert att jag inte fick någon sömn på över ett år, vilket gjorde att tålamodet inte var på topp. Det kostar att vara aktiv. Jag vill av princip inte betala för premium, och med fler än en handfull byar är premium ett måste. Jag har råd, men det är en principfråga på grund av konflikten jag hade med admins.

Det är nu ingenting jag går runt och gruvar mig om, ifall någon trodde det. Jag bara konstaterar fakta att så var det och så är det.

Hoppas att alla har kul med spelet fortfarande! För mig blev det snarare ett lidande och då är det ju inte värt att vara kvar.

Jag skulle gärna hoppa in som internadlare i -ST2- för att hålla inaktiva byar så att krigarna kan kriga och slipper syssla med internadling, men det går ju inte utan premium. Försök själv att mynta i en myriad byar utan skript...

Varma hälsningar till alla mina forna fiender och vänner, även admins! :D
 
Topp