Gamla v3 krigare

ica jerry

Member
Reaktionspoäng
0
Haha, lite kul att glorifiera sanningen är det allt :) Du har dock en eller två poänger i det du skriver. Alldeles för få för att det skall gå att tro på visserligen, men bra försökt ändå.

Corian var verkligen inte så bra. Kolla bara på ledningen med Danne69Power i spetsen. Var kan det sluta om inte i kaos? Sen så är det alltid lika roligt med tendensen att "nu har jag visst 1000 attacker mot tomma byar, aj aj aj, jag måste sluta då IRL är viktigare osv" spelar ingen roll när/var det är ALLTID samma bortförklaring. Du kan inte bara erkänna att du inte hade haft någon chans. Därmed inte sagt att du inte skulle bjuda upp till dans. But still meningslös läsning av en blåögd godtrogen stammis som inte kan se sanningen utan tror på allt ledningen säger.
 

DeletedUser

Guest
Nu var det ju så att tråden handlade om Goda minnen, inte glåpord från någon som "juppar" sig. Skriv något meningsfullt o sluta juppa dig.
 

ica jerry

Member
Reaktionspoäng
0
Jo, visserligen var den för goda minnen. Men inte för "Goda minnen du önskar att du hade, men aldrig fick". Sluta fara med osanning och göm dig.
 

DeletedUser

Guest
allt du kan göra är att förstöra en fin tråd. Tråkigt det finns såna pajkastare, tror tråden ska va ren.

Men som sagt Atno berör hela världen varit i så gott som hela världen o krigat med och mot de flesta, så om det är något personligt du vill kraxa ur dej skriv till mig i PM ska jag se var jag kan hitta gallan :))

Håll denna ren sedan, chill out!
 

DeletedUser

Guest
Kanske passar med en liten översättning från atno-språk:

4k-5k = 100-1000
Alla mot atno = Tompa och två till blev lite sura.
En sekund mellan anfallen = Ca en timma
Tappade några byar, men tog tillbaka en del med = Fick, av förklarliga skäl, mer eller mindre, stryk.

Så, inte för att förstöra din fina historia, som jag är övertygad om var väl genomtänkt och med spår av sanning i, så tycker jag ändå att det är mer eller mindre skitsnack. :)
 

DeletedUser

Guest
Var du där när det var en sekunders attacker? Tror inte det, så det är mer eller mindre skitsnack från de vindarna. Usch!
 

Fanax

Member
Reaktionspoäng
0
Ja, Jag tillhör ju dem gamla spelare på v3 liksom! I v3 så startade jag min framtid i v3 faktiskt och hade Nicket Fanax, Fick sätta min grund i Yggd (Yggdrasil) med 3 andra spelare runt omkring och vi växte oss till ungefär 1 miljon stampoäng (samtidigt som flera började joina) och jag växte från en vanlig medlem till En hertig av stammen pga jag var mest aktiv och Kunde mina grejer. Innan vi märkte att Kriget påbörjade mellan tjekan och Corian och corian hade allians då med nWCW och vi mergade med dem och det blev nWCW-K och Ni vet ju själva historien? Tjeckan vs nWCW-K för att nWCW var för långt bort, corian stack ifrån kriget och det blev en krig mellan en stampoäng på 150 milj vs 30 milj och vi vann kriget!
Yocci var ledare då och Efter kriget så var jag sugen på mer blod men skolan började så jag hade knappt tid och mina byar blev till slut 150st och slutade när jag hade 1.5 milj (det högsta hade då 12 milj) och Jag la av då, Det var nog början av 2009 då satte jag min fot på v6 och det blev inget heller där med eftersom jag slutade 3 månader efter jag hade varit där.
 

KattRag

Member
Reaktionspoäng
3
Nostalgi, låter som Atno det.
Du är en rolig flumprick du.
wcw lämnade du för att du försökte stjäla vår akademi och försöka vända den emot oss i dåvarande nWCW. En trogen spelare rapporterade och skickade pm till mig och efter att jag kontrollerat bland annat med dig..
fick ett flumpm som svar och vi lät nWCW-K och nWCWka gå till anfall mot dig..
 

KattRag

Member
Reaktionspoäng
3
Ja, Jag tillhör ju dem gamla spelare på v3 liksom! I v3 så startade jag min framtid i v3 faktiskt och hade Nicket Fanax, Fick sätta min grund i Yggd (Yggdrasil) med 3 andra spelare runt omkring och vi växte oss till ungefär 1 miljon stampoäng (samtidigt som flera började joina) och jag växte från en vanlig medlem till En hertig av stammen pga jag var mest aktiv och Kunde mina grejer. Innan vi märkte att Kriget påbörjade mellan tjekan och Corian och corian hade allians då med nWCW och vi mergade med dem och det blev nWCW-K och Ni vet ju själva historien? Tjeckan vs nWCW-K för att nWCW var för långt bort, corian stack ifrån kriget och det blev en krig mellan en stampoäng på 150 milj vs 30 milj och vi vann kriget!
Yocci var ledare då och Efter kriget så var jag sugen på mer blod men skolan började så jag hade knappt tid och mina byar blev till slut 150st och slutade när jag hade 1.5 milj (det högsta hade då 12 milj) och Jag la av då, Det var nog början av 2009 då satte jag min fot på v6 och det blev inget heller där med eftersom jag slutade 3 månader efter jag hade varit där.

Bara en liten rättning, nWCW-K existerade långt innan den mergen
 

DeletedUser

Guest
Tjena på dig Spiderweb din gamle räv! Kul att se dig!

Jag loggade in i forumet eftersom jag fick mejl från Tribalwars att mina byar saknar mig, men kontot har tagits över av annan ägare och jag kommer inte tillbaks.

Min historia började med att jag och Acidhouse hittade varandra rätt tidigt och bestämde oss för att vi skulle hålla ihop. Vi började på K63, om jag minns rätt. Den som orkar och bryr sig kan kolla på TWstats var min första adling låg. Vi hamnade i en stam som hette The Dark Brootherhood som mergade med en annan Dark Brotherhood och bildade The Dark Brootherhood (DBH) :D. Vår ledare muckade med -KR- och hela stammen deffade upp honom. Där lärde vi oss vilka spelare som hjälpte till i stammen. En dag slutade ledaren helt tvärt att spela och hans byar blev uppadlade. Jag tror det var då som jag och Acidhouse beslöt oss för att bilda The Knights who formerly said Ni! med taggen [Ni!]. Namnet var för långt för Tribalwars så det fick bli The Knights Who Say Ni! istället. Vi hade alltså ingenting att göra med en stam vid samma namn som spelat på V1, utan namnet tog vi för att både jag och Acidhouse älskade Monty Pythons film om den helige graal. Vi tog med oss vapendragarna från DBH.

Vi fick ett relativt vänskapligt förhållande till våra forna fiender i -KR-. Speciellt Microblade förtjänar ett omnämnande. Stammen växte och ansökningarna började hagla. Ungefär vid den här tiden började FISK smida planer mot -ST2-, dit medlemmarna från -KR- hade "flytt" efter att FISK ställt ett ultimatum som lydde ungefär "Gå med oss eller gå under". Vi fick reda på detta från säker källa och vände oss en sista gång till FISK med förfrågan om allians. (Vi hade upprepade gånger fått avslag både från FISK och -ST2-). Den här gången gick de med på det. Vi "visste" naturligtvis ingenting om deras planer mot -ST2-, officiellt sett. :) Kriget började och Microblade hörde av sig till oss. Han visste att vi hade allians med FISK och föreslog att vi istället skulle liera oss med -ST2-. Då Anette drog från FISK och stammen föll samman meddelade vi Tompa att eftersom det var oklart med stammens ledarskap sade vi upp alliansen.

Vi fick förfrågningar om deff både från FISK och -ST2- och det var en skör balansgång att samtidigt vara trogna sina nya allierade som vi inte ville (läs: vågade) göra oss till ovänner med FISK. Vi hade ju ingen erfarenhet av krig. Istället riktade vi in oss på att värva spelare från FISK som inte deltagit i kriget och som verkade vara trevliga och bra spelare. De hade ju dragits in i ett krig på grund av Anette, som stack så fort det började brännas. Med tillåtelse från Cribba räddade vi några spelare som skulle visa sig vara värdefulla i framtiden, däribland Klemmpa.

Sedan kom "Det stora kriget" med allas krig mot NoD. Vi hjälpte -ST2- med deff i fronten och skickade både fejkregn och bomber in i NoDs område. Vi såg hur MASH började närma sig oss strategiskt och vi anade att ett krig mot MASH inte låg långt bort. BimBim gjorde upp planer för hur vi skulle deffa fronten, men på grund av många inaktiva spelare drog det ut på tiden. Vi lyckades inte bli redo för krig, och vi anade att -ST2-s tålamod med oss höll på att ta slut. Det märktes att -ST2- inte visste om de kunde lita på oss. KONT, som låg i krig mot MASH gav upp innan vi han bli redo för krig, och jag fick massor med sura mejl om att vi hade svikit dem.

Sedan kom MASH-kriget. Det började lite smått med att någon spelare i MASH testade att bomba några byar i fronten, utan resultat. Jag hade en del trevliga brevväxlingar med MASH ledare (ursäkta att jag har glömt namnet, SirLancelot?) innan deras officiella krigsförklaring mot oss kom. Vi hade skitkul under kriget och lärde oss massvis, men tyvärr fick vi dålig draghjälp av våra akademier, som istället valde att bråka med sina grannar i väst. Vi var jätterädda för att de skulle starta ett krig på västfronten och Ni!-familjen skulle bli ansatt från båda riktningar.

Resten är, som man säger, historia. Det slöts fred med MASH och våra forna trätbröder blev allierade. Ni! mergade med -ST2-, men de ville bara ha de bästa spelarna så jag slussade de andra till våra båda akademier. Ni-A förklarade krig mot Ni!-A2 och det blev en konflikt med BimBim som ledde till att ledningen för -ST2- beslutade att hon skulle bort från spelet. Än en gång fick jag en massa sura mejl och anklagelser om svek. Jag tror inte att de förstod att jag inte låg bakom krigsförklaringen, och att jag försökt hindra ett krig. Men eftersom Ni!-A hade förklarat krig mot Ni!-A2 var redan inbördeskriget ett faktum.

Efter det var det en stam, som jag har glömt namnet på, ursäkta igen, som uteslöts ur Corian-familjen för att de inte fogade sig i ledningens beslut, utan smidde egna planer om allianser. Här var jag en bidragande faktor till att Fronk blev räddad och fick gå med i MASH. Jag och Fronk spelade i samma stam på V5 och jag visste att han var en duktig, lojal och aktiv spelare.

Kriget mot WC-stammarna var härnäst och under det kriget lade jag av på grund av personliga konflikter med admins. Jag behöver inte säga så mycket om det. Ni som var med vet min sida av historien och jag tänker inte gräva ned mig i det. Det som har varit är historia och kan inte ändras. Bättre att fokusera på framtiden.

Jag lade av på V3 och V5 samtidigt. Jag hade precis köpt 50 premiumpoäng som jag försökte få tillbaks enligt ångerrätten, men jag fick inget svar på min förfrågan till Innogames om att häva köpet. Därför vägrar jag premium och kommer aldrig att spela mer på tw.se.

Däremot skulle jag kunna tänka mig att hänga på om ett gäng gamla rävar bestämmer sig för att spela på .net. Det vore kul att bilda en verklig elitstam med de bästa svenska spelarna. När världen har blivit för stor och spelet tar för mycket tid skulle vi kunna göra en Tjekan. Ni som har mig addad på MSN har min mejladress.
 

DeletedUser

Guest
Numera spelar jag bara spel som man kan spela för stunden. Mest har det blivit Total War (Rome, Medieval II och Empires) men även en hel del AoE II, bland annat med Fronk. (Saknar dig på GameRanger, kompis). Jag har även spelat en del CoD och Far Cry 2 online. När nästa kampanj är avslutad i Empires total War ska jag ge mig i kast med Fallout 3.

Jag flyttade tillbaks till Uppsala efter 10 års "exil" nere i Skåne precis innan kriget mot MASH. Även det var en bidragande orsak till att vår inblandning i "Det stora kriget" drog ut på tiden. Synd att vi aldrig sågs IRL när vi båda bodde i Hbg, Acidhouse. Jag jobbar med kliniska prövningar. För ungefär 1 år sedan gick jag in i väggen och fick en depression. Det var *efter* att jag slutat med TW, men jag tror att alla sena nätter bidragit till depressionen.

Just hemkommen efter 2 veckor i Tanzania med safari i Serengeti, dyk och bad i Zanzibar och massor med sol har jag fått tillbaks energin igen och känner att mitt riktiga jag är tillbaks.

På fritiden coachar jag ett basketlag med killar som slutar 7:an nu till våren.

Vet inte om det finns så mycket mer att säga.
 

DeletedUser

Guest
Alla är inte skapta för konspiratoriska tankar och teorier, alla paranoida vanföreställningar kan tyckas förfärligt orättvist. Speciellt när man ser det från en sida och inte har helhetsperpektivet i objektivets smala lins. Man missar lätt helheten när man zoomar in delikateserna.

Medans några tryckte citat i stor text med rödfärg och tjäna en hacka på det :)

Så blev ordet frihetsberövat och tuktades till det som tycktes passa de enbitna bäst för stundom. Det är så somdet alltid varit i samhällen utav paranoidadrag och strukturellt oformbara samhällen. Där fokus lagts på individ istället för samhällets tämligen outnyttjade resurser. Där de kreativa har hållits tillbaks i sin kreativititet i sin iver för att framföra samhället i en gynnsamrikning.

Det har varit så för alla stora tänkare och stora kreativa konstnärer genom årtusenden och än idag, finns det inte plats för de mest kreativa. För de anses udda,oetiska,ologiska, extroverta i sitt före och sinnelag.


Allways love in tha air!

Love u all :)
 

DeletedUser

Guest
Tjo Hanske Här:)



Ja Min tid började i v1 men var väll inge spec. satsade mer i v3 och där spelade jag i wcw vilken av dom kommer jag inte ihåg:p

men lyckades komma in i -ST2- med hjälp av en vän:)

men jag spelade där ett bra tag innan jag hamnade på v8 och den världen tog över min tid för v3 så v3 fick läggas på hyllan, Men efter v8 så vart det v10. Men ingen värld har varit så skoj som v3, så jag kom tillbaka till dom gamla goa folken på v3:) Så Jag är ju tillbaka i v3 å köttar å har skoj med dom goa:) hehe:p


Ber om ursäkt om ni tycker jag skriver konstigt. /Mvh Hanske
 

DeletedUser

Guest
Zhoan här då... Tror ingen kommer ihåg mig. Men jag var med i Marauders ett tag, som sedan blev nWCWMa, härligt gäng det där. Jag var väl Nooben i gänget om vi säger så. Gick sedan till nWCWb(något sånt hette stammen) och hade en rolig tid där med Miffo och några andra.
Kvillemarauder(stor respekt till honom) satt som min kö under någon vecka och när jag kom tillbaka så såg jag att de hade blivit tjafs inom wcw-stammarna. Något sånt var det. Och märkte då att flera av vännerna jag hade slutade och då bestämde jag mig för att sluta jag också.

Peace out
 
Senast redigerad av en moderator:

cribba55

Member
Reaktionspoäng
0
Ursprungligen postat av LemonLime Visa inlägg
Började min TW-karriär på v3 jag med under nicket Spruck. Skapade min egen stam som från början hette ORDEN3, med lite småspelare såsom pontus f1, wonzip, nicovichen, cromeaholic och morganeklund


där spelade jag också i början tillsammans med Geronimo, eller så hette vi Orden4. Vill minnas att det blev väldigt mycket bråk, tidigt i stammen och att ledaren, Jesper? , stack till fienden. Därifrån gick jag till TW4U-Akademi, men blev ganska snabbt värvad över till -ST2-.
 

andreas1001

Member
Reaktionspoäng
3
Zhoan här då... Tror ingen kommer ihåg mig. Men jag var med i Marauders ett tag, som sedan blev nWCWMa, härligt gäng det där. Jag var väl Nooben i gänget om vi säger så. Gick sedan till nWCWb(något sånt hette stammen) och hade en rolig tid där med Miffo och några andra.
Kvillemarauder(stor respekt till honom) satt som min kö under någon vecka och när jag kom tillbaka så såg jag att de hade blivit tjafs inom wcw-stammarna. Något sånt var det. Och märkte då att flera av vännerna jag hade slutade och då bestämde jag mig för att sluta jag också.

Peace out

kul att se dig min vän ;)
 
Topp