Stribe/Snakes lägger ner.

Status
Ej öppen för ytterligare svar.

DeletedUser

Guest
Så var det då dags för ännu en stam att förkorta lidandet på V12. På lördag har vi stor avskedsfest i våra byar. Festen kommer kulminera med att all off kommer gå på den spelare som gjort sig mest förtjänt av den de sista dagarna.

Vill tacka alla stammedlemmar för denna tid, både ni som varit med och som är med. Tackar även TYT för en god match. Ni gjorde detta smart. Tyvärr på bekostnad av att världen dog fort, vilket har fått åtminstone mig att tappa lusten på allt vidare spel på TW. Får också gratulera TYT till den kommande världsvinsten.

Lycka till nu alla på V12 och övriga TW-världar. Både vänner och fiender. :D
 

DeletedUser

Guest
Ärade spider, jag ser inte detta som en vinst, Ni lämnar ju WO (Walk Over) !

kan säga att jag har haft detta på känn den senaste tiden o mycket kunde vatt annorlunda om du haft en annan strategi.

Ni har ju inte krigat på mycket länge egentligen, utan bara gått i försvar o sett på när by efter by gått förlorad.

Det är oxå lite märkligt att de 2 senaste spelarna som du tog in i Snakes står för en tredjedel av stammens OB.
Tror inte de gillar at de fick bli kanonmat medans resten av er bara satt o tittade på.

För mycket snack o lite verkstad tror ja blev ditt fall.
Ni hade kunnat bita ifrån betydligt mer än va ni gjort men kan tänka mej att inaktivitet och dåligt ledarskap varit en faktor.
Du får ta illa upp om du vill men jag har pratat med många snake spelare under tidens gång o alla har gnällt på dåligt ledarskap.

Stor applåd till Anakin som dödat så många adel för oss, han har fått många svordommar från mej, haha !

Även om ja nu känner att detta eller nått liknande var väntat så känner ja bara besvikelse över ditt val men önskar dej lycka till på nästa värld du dyker upp på !

/ S //
 

DeletedUser

Guest
spiderweb idag kl 01:29
Hej på er!

Då stammen nu har cirka 15% av TYT och TNWs kapacitet och anfallsviljan är under all kritik så har jag och AnakinS beslutat att avsluta detta lidande. V12 är över för vår del. Snakes kan inte förändra världen. Vi har gjort ett sista försök att få in folk i TYT, bara för att inte noobsen i TNW ska få vinna världen. Detta gick inte.

Nu ska vi inte hänga läpp för detta. Vi har kämpat mer än någon annan stam på V12. Vi var från början en stor federation som slogs mot TYT. Den blev mindre och mindre ju fler stammar som försvann. Vi är den sista stammen som är kvar och vi har på senare tid även haft TNW på oss.

De som drivit skutan de sista månaderna är jag och AnakinS. Vi är båda väldigt lika i spelsättet och tänker lika. Vi har ju spelat några år och vet när det är kört. Man kan spela vidare och förlänga lidandet ytterligare, men varken jag eller Anakins kommer göra det. Ni som väljer att fortsätta kommer givetvis få chansen till detta. Antingen snackar ni ihop er och bildar en ny stam eller så söker ni er till andra stammar. Ni kan öppet diskutera era planer i forumet. Bara bra om ni gör det så andra ser att det finns andra alternativ.

Det har varit en kul tid och en härlig stam att få styra. Ni är många som vi spelat med tidigare och vet eran kapacitet. Ni har alla en speciell plats. Men även nya goa spelare som visat vad ni går för.

Ett råd dock vill jag ge till alla. För att vinna detta spel så måste man våga saker och ting. Även om man ligger under massiva anfall så ska man kunna anfalla tillbaka. Det är då man kan skörda stora framgångar.

Vi kommer byta namn på stammen till originalnamnet som stammen hette när den skapades på V12. Alltså de sista dagarna kommer vi heta Stribe(SpidersTribe) igen. De förklädda ormarna tar sin rätta skepnad. :)

Vi kommer avsluta stammen klockan 12.00 på lördag. Jag och AnakinS kommer därefter göra våra byar gråa.

Kanske vi syns på någon annan värld någon gång i framtiden, vem vet?

Både jag och AnakinS kommer hålla igång i forumet och kriga på som vanligt fram till sista minuten. Inget kommer ges bort gratis till fienden.

Ha det gott och ta hand om er.

MvH

Spiderweb & AnakinS

Detta fick man ju reda på rätt snabbt, och som söder här över skriver så hade man detta på känn.
Samma sak med dom 3 senaste intagna som står för över 1/3 av all er ob. kanonmat och ingen deff fick dom heller, tyson fick som max 17 byar? hotti 2 av stammen... lite fel tänkande det där va?

Dålig ledning= stammen bomma igen så det var å andra sidan inget nytt från din sida spider;)
 

DeletedUser

Guest
Kära Söderåsen.

Kommer inte överhuvudtaget inte sjunka ner till din nivå. Vi lägger av och så är det.

Sen har beslutet tagits av mig och AnakinS och inte av mig ensamt. :p
 

DeletedUser

Guest
Kan folk försöka att inte snacka skit här och bara önska dom lycka till istället? Onödigt o sparka någon när dom är nere.
 

DeletedUser

Guest
Detta fick man ju reda på rätt snabbt, och som söder här över skriver så hade man detta på känn.
Samma sak med dom 3 senaste intagna som står för över 1/3 av all er ob. kanonmat och ingen deff fick dom heller, tyson fick som max 17 byar? hotti 2 av stammen... lite fel tänkande det där va?

Dålig ledning= stammen bomma igen så det var å andra sidan inget nytt från din sida spider;)

Var det innan du bad oss i Snakes att anfalla Söderåsen eller efter du hade det på känn?
 

Fymig

Member
Reaktionspoäng
0
Söderåsen har rätt...med en annan strategi ifrån början och Snakes hade kunnat vara riktigt farliga. Snakes blev täta men fick ingen mark utåt.

Önskar alla spelare i Snakes lycka till och även ledningen :)
 

DeletedUser

Guest
Söderåsen har rätt...med en annan strategi ifrån början och Snakes hade kunnat vara riktigt farliga. Snakes blev täta men fick ingen mark utåt.

Önskar alla spelare i Snakes lycka till och även ledningen :)

Snygga banner har du i alla fall. :) Lycka till själv med ditt spelande.
 

DeletedUser

Guest
tråkigt! Men en liten gnutta förståeligt.

Ni kämpa i en ganska brant uppförsbacke och det krävs en hel del tid! Som inte alla har att lägga tyvärr.

Kanske ses vi på nån ny värld, tills dess tackar jag för v12 tiden!.


/disturbia
 

DeletedUser

Guest
Adjö Snakes!

Är ledsen spider... Ville verkligen att den här världen skulle ha ett lite bättre slut för er:( Hade ju endel vänner hos er... och nu med Y som försvinner så tappar jag många till... Men önsker lycka till och hoppas att ni skapar en stam på kommande värld och kommer till "the big final". Till skyllnad från dom andra har jag haft mina vänner hos er som har tyckt att ni har varit bra ledare m.m. Dom flästa har blivit adlade eller slutat men får väl önska dig och AnakinS lycka till i framtiden, både irl och på TW!

Vi två har ju grälat endel osv, men hoppas du förlåter mig. Vill ju att vi avslutar detta som bra spelare.

// Iron
 

DeletedUser

Guest
Lycka till med erat fortsatta spelande på andra världar och tack för en god fight.
 

Kräksjukan

Member
Reaktionspoäng
0
JA, jag tycker iaf att Snake som sista stammen ifrån "The Federation" har gjort ett relativt bra jobb emot en stam och spelare som är såå mycket större. Bra gjort till er. Men egentligen så vet jag inte så mycket mer än allmänt om Snake.
 

DeletedUser

Guest
Får tacka samtliga ledare i snakes för den tiden jag fick utav er, även om det enbart handlade om ett krig så är jag glad över att få haft med er att göra, ni är kompitenta och vettiga spelare som jag stor gillar.

Att Snakes skulle lägga ner var en tids fråga då stam efter stam la ner och ingen vill/orkar kriga emot TYT, det vart vårt fall.

Så spelare som pratar om dåligt ledarskap i Snakes ska ta och kolla upp hur dem har det i sin egen stam innan dem börjar kasta smuts i forumet.

Väll spelat, hälsa AnnakiS

Mvh f.d Evil
 

DeletedUser

Guest
Folk snackar om att ha en annan strategi. Det kan fungera om man inte mergar sönder en värld och vill få ett snabbt avslut. Vilket också TNW snart blir varse. Tråkigt för alla andra, men klart taktiskt rätt. Inget fel med det. Nu har vi jobbat mot både TNW och TYT och haft 15% kapacitet mot dessa den sista tiden, vilket alla förstår inte fungerar i längden. Sen om man är bitter på att vi slutar, så skulle man funderat vad man själv kunnat åstadkomma för att förhindra att världen snart är slut.
Nu väntar endgame för er andra inom någon eller några månader. De som tjänar mest på att vi gör grått är TYT då deras byinnehav på världen växer ytterligare.
Iron hammer: Det är lugnt, krigsspel ska ha en hetsig inramning och inte som här på forumet. Man skulle kunna tro att vi är med i en knypplingsförening om man ser på de regler som finns här. Tur man får skriva av sig via PM.

Lycka till alla och kör hårt. Det är det enda ni kan göra innan världen stängs. ;)
 

Fymig

Member
Reaktionspoäng
0
Lycka till Spider. Synd att TYT blev så starka i början bara =/
Federationen var bra...men den kom lite försent?
Hur som helst så är Snakes ett galet skönt gäng med go aktivitet och allt man kan önska. Sen är alla spelare olika och det är väl det enda som skiljer spelarna i stammen :)

Nihar gjort ett fantastikst jobb och precis som du säger så är det inte vidare roligt att spela när man vet att man förr eller senare ändå kommer att sjunka till bott. Ska inte påstå att ni inte hade chansen men att ni hade ett ganska stort underläge storleksmässigt vilket gjorde att ni blev lite mer som en bromskloss och för TYT blev ni en leksak ist för att bara gå och plocka upp alla "döda" stammar och de gråbyar som finns på kartan^^

Lycka till nu både i spelet (om du nu fortsätter) och IRL :)

Alla TYTspelare som kommer att kasta skit på spider kan lägga ner direkt. Hade det vart en jämna värld med en lång livstid och härliga krig hade Spider vart den ledare som gått vinnande ur krigen och förhoppningsvis vinnande utav världen.

Personligen tycker jag att vinna en värld genom mergning är riktigt tråkigt...visst, en taktik som funkar om man bara vill vinna en värld...men snälla...man vill väl ändå göra sig förtjänt utav den vunna världen?
Trodde detta var ett spel där poängen är att man ska kriga?

Kan även här ge svar på varför tribalwars har så få medlemmar...nya spelare kommer in på världar där de inte har en chans att kunna görna någonting då det mergas till vinns redan innan det gått ett år.
Vart ser ni utmaningen om att spela när man vet att man är ett bra gäng som kommer att vinna världen?

Aja, nu skiter vi i detta och gratulerar TYT till "tråk"vinsten och tackar Snakes för deras fina arbete de gjort och deras vilja att försöka rädda världen.

Gillar er skarpt både killar och tjejer i Snakes :)
 

AnakinS

New Member
Reaktionspoäng
0
Ist för att spamma en annan tråd så får jag här passa på att tacka alla spelare som jag på ett eller annat sätt kommit i kontakt med, varesig ni varit fiende eller stammedlem så är dom flesta av er ganska trevliga personer, alla har ni ju på erat egna sätt påverkat mig och förmodligen lärt mig någonting, för även gamla hundar kan lära sig nya trix!

Men som så många andra spelare tidigare, så finns det en värld utanför TW som jag inte har sett dom senaste åren, dax att utforska och se vad som finns bortanför skärmen! och varför då inte passa på nu när det känns som just denna värden ändå börjar se relativt avgord ut, saker kan alltid hända, men jag tänker inte sitta och vänta på mirakel.
Jag vet redan nu att om bara några få dagar sitter man med abstinensen efter TW igen, återstår att se om jag lyckas stå imot denna gång, om inte så ser jag fram imot att få ännu fler trevliga vänner här på TW på framtida världar som medspelare och motståndare.

Jag önskar samtliga spelare här på v12 en riktigt bra fortsättning, och må lojaliteterna vara med er i byarna så kanske vi ses i någon annan värld i framtiden!


Mvh AnakinS
 

DeletedUser

Guest
Personligen tycker jag att vinna en värld genom mergning är riktigt tråkigt...visst, en taktik som funkar om man bara vill vinna en värld...men snälla...man vill väl ändå göra sig förtjänt utav den vunna världen?
Trodde detta var ett spel där poängen är att man ska kriga?

Detta e lite bull****

När 2 relativt stora stammar mergar på en värld o alla fiender bara sitter o tittar på kan inte utgången bli nån annan än vad vi nu ser.

Vad skulle federationen gjort åt saken då ?

JO, de skulle självklart mergat de oxå för att hålla jämna steg på världens utveckling, inte bara sitta glo o sen klaga.

Så att de nu blivit så här på v12 är faktiskt federationens eget fel.

V12 är långt ifrån död, de kommer fortfarande hända en hel del roliga saker e ja säker på.
 
Status
Ej öppen för ytterligare svar.
Topp