The Federation vs TYT

Status
Ej öppen för ytterligare svar.

DeletedUser

Guest
Fina stats, vi har en del att jobba på. Ska se vad vi kan fixa fram, för än är vi inte borta från kartan. ^_^
 

DeletedUser

Guest
Nä,ni ligger kvar där utslagna och uppenbarligen ochså bannade efter allt mitt slit att slå ut Rokas byar
 

DeletedUser

Guest
Jadu, lite offtopic men vi får se hur det blir där. I'm working on it, och nej - Innogames. Jag går inte ut och klagar på forumet som ni ber oss att avstå från i avstängningen. Jag bara konstaterar faktum. :awsm:
 

DeletedUser

Guest
Skulle gärna villja veta vad den s.k federationen tänkt göra nu när Stam nr 2 , dvs Y sjunker ?


Blir det en massa fredserbjudande från de mindre ?

Går ni ihopa till en stam i den mån ni får plats ?

Blir det en massa stamlösa spelare i Y land som kastar sej över alla gråbyar som snart ploppar upp ?

Hur länge orkar ormkungen stå i sitt försvarsläge utan att göra något framåt ?

Där har ni lite o fundera på gott folk, och om ni undrar vad ja själv tänker göra så kan ja bara säga en sak

KÖTTA MASKAR
 

DeletedUser

Guest
:awsm:
Skulle gärna villja veta vad den s.k federationen tänkt göra nu när Stam nr 2 , dvs Y sjunker ?


Blir det en massa fredserbjudande från de mindre ?

Går ni ihopa till en stam i den mån ni får plats ?

Blir det en massa stamlösa spelare i Y land som kastar sej över alla gråbyar som snart ploppar upp ?

Hur länge orkar ormkungen stå i sitt försvarsläge utan att göra något framåt ?

Där har ni lite o fundera på gott folk, och om ni undrar vad ja själv tänker göra så kan ja bara säga en sak

KÖTTA MASKAR

Coolt! Vilken är den nya stammen som du kallar MASKAR?
 

Fymig

Member
Reaktionspoäng
0
:awsm:

Coolt! Vilken är den nya stammen som du kallar MASKAR?

Inte så svårt allt lista ut eller? :confused:

Men alla kan köra på deras taktik, plocka alla barb och bygg upp...ta inte över någon fiendeby i orådet...bättre att plocka barb...var väl det ända man hörde ifrån ledningen?

Någon som kan bekräfta? :thinking:
 

DeletedUser

Guest
Inte så svårt allt lista ut eller? :confused:

Men alla kan köra på deras taktik, plocka alla barb och bygg upp...ta inte över någon fiendeby i orådet...bättre att plocka barb...var väl det ända man hörde ifrån ledningen?

Någon som kan bekräfta? :thinking:

Senast jag kollade så tar vi alla byar som vi har sett i den delen, Burna, röda eller grå, spelar det någon roll?
 

Fymig

Member
Reaktionspoäng
0
Senast jag kollade så tar vi alla byar som vi har sett i den delen, Burna, röda eller grå, spelar det någon roll?

Jo, men för de som var med i Snakes ifrån början (jag var med då) så det de att det var nästan prio 1 på att ta barb.
Gång på gång kom jag ideér om att rensa upp i vårt område och ta de större spelarna, men icke...ist tog vi barb och lät andra spelare växa.
Spelar inte på v12 något nu, saker och ting kan ju förändras, men vad händer när TYT vänder alla sina yxor mot Snakes?
Tyckte inte om Snakes startspel men vet ju inte hur de är nu...alla barbs är väl plockade nu så blir väl svårt att fortsätta med det nu? :sneaky:
Ser gärna TYT och TNW som vinnare här...vi hade ju trotts allt en chans att stoppa de i början men folk var inte tillräckligt snabbtänkta och nu ser vi grymma spelare i toppen som förtjänar att ligga där de ligger =)
 

Officer Kling

New Member
Reaktionspoäng
0
Tnw lär som sagt aldrig vinna, antagligen förlorade de mot snakes och y eller så vinner de och förlorar senare mot tyt.
 

Toobo

New Member
Reaktionspoäng
0
Snakes lär inte heller vinna, antingen förlorar dem mot TYT och TNW, eller så förlorar dom mot TYT och TNW:awsm:
 

DeletedUser

Guest
Jo, men för de som var med i Snakes ifrån början (jag var med då) så det de att det var nästan prio 1 på att ta barb.
Gång på gång kom jag ideér om att rensa upp i vårt område och ta de större spelarna, men icke...ist tog vi barb och lät andra spelare växa.
Spelar inte på v12 något nu, saker och ting kan ju förändras, men vad händer när TYT vänder alla sina yxor mot Snakes?
Tyckte inte om Snakes startspel men vet ju inte hur de är nu...alla barbs är väl plockade nu så blir väl svårt att fortsätta med det nu? :sneaky:
Ser gärna TYT och TNW som vinnare här...vi hade ju trotts allt en chans att stoppa de i början men folk var inte tillräckligt snabbtänkta och nu ser vi grymma spelare i toppen som förtjänar att ligga där de ligger =)

Det är ju ändå ganska så bra att ha ett bra fäste, detta gör ju det svårare för fienden att ta sig in i "klumpen" genom att ta barb byar.:p
 

danj

New Member
Reaktionspoäng
0
Skuffet

Å ta barbarerbyer er aldri en god ide

flere grunner til dette

1. De vokser til 2k-3k max uten academi og bygges opp helt elendig

2. Spiller byer er 3 ganger bedre bygd(ser også bedre ut på twstats)

3. ingen byer å farme, greit at denne verden er rask men er alltid lurt å farme!

4. Andre stammer/spillere i området klarer å vokse uten problemer, kanskje lager de en ny stamme som tar stammen som kun adler barbarerbyer, hvis alle stammene adlet barbarerbyer untatt en ville den stammen som adler spillere komme lengst helt klart(byene de tar vil være mye mer kampdyktige)

Er nok flere grunner, men kort sagt er alle som kun adler barbarerbyer hører til tribalhugs! Noobs bruker ofte å ta en barbererby som deres første by, og erfarne tar ut alle spillerne som kan være en trussel...

Et lite hint om barbarerbyer og byer sjenerelt: ALDRI ADLE NOENTING SOM ER MINDRE ENN 1000 I POENG, dette er minstekrav og er fortsatt dårlig, anbefales kun å adle byer du vet at det finnes academi i!

SnakeS dere burde slutte å adle 26-200 poengs byer, jeg gråter over hvor latterlig det er!!!
Bonusby (409|402) K44 71 Barbarby sketaful [Snakes] 2011-02-08 23:01:05
Yuma (430|386) K34 50 Barbarby blenderhof [Snakes] 2011-02-08 06:44:55
Yuma (425|390) K34 127 Barbarby blenderhof [Snakes] 2011-02-08 05:33:51
Barbarby (447|378) K34 53 Barbarby Kreia [Snakes] 2011-02-07 13:18:40
Barbarby (472|373) K34 74 Barbarby Tobie [Snakes] 2011-02-06 20:31:57

blenderhof er et godt eksempel på en spiller som adler feil...
Poeng - 9.975
Byer - 7
Koordinater - Poäng
423|399 - 300
423|398 - 688
429|394 - 6.586
422|396 - 513
422|393 - 1.458
425|390 - 277
430|386 - 153

jeg sier ikke mer, men jeg er skuffet... jeg sier ikke at dere ikke kan kjempe eller forsvare, bare at dere adler helt feile byer!

Sier at dere at dere har adlet få barbarerbyer!? ikke vits å si noe, dere har adlet av tnw / tnw-a fordi dere ikke hatt noe annet valg + at dere nesten ikke har noen barbererbyer å adle igjen!
 

Fymig

Member
Reaktionspoäng
0
Det är ju ändå ganska så bra att ha ett bra fäste, detta gör ju det svårare för fienden att ta sig in i "klumpen" genom att ta barb byar.:p

Jo, men då får man väl se till att ta de senare när adlarna börjar rulla på?
När jag spelade fick man ju knappt gå på andra spelare utan det vara bara riktat mot barb. Men som den store ledare de har måste de ju vara Snakes som vinner med tanken på hur mycket rätt han sa han hade.

Det hände inte bara en gång att jag försökte ändra strategin i stammen och det var heller inte bara jag som var på om att lägga om det.

Nu sitter Snakes där med ett tätt kluster (vilket jag inte säger är dåligt) och säkerligen en hel del deff...men TYT och TNW lär ju även ha off så de räcker att bomba bort det som finns på det lilla område de har.

Förstår Spiders tanken med det hela och tyckte det var riktigt bra, men upplägget var lite fel.
 

DeletedUser

Guest
Å ta barbarerbyer er aldri en god ide

flere grunner til dette

1. De vokser til 2k-3k max uten academi og bygges opp helt elendig

2. Spiller byer er 3 ganger bedre bygd(ser også bedre ut på twstats)

3. ingen byer å farme, greit at denne verden er rask men er alltid lurt å farme!

4. Andre stammer/spillere i området klarer å vokse uten problemer, kanskje lager de en ny stamme som tar stammen som kun adler barbarerbyer, hvis alle stammene adlet barbarerbyer untatt en ville den stammen som adler spillere komme lengst helt klart(byene de tar vil være mye mer kampdyktige)

Er nok flere grunner, men kort sagt er alle som kun adler barbarerbyer hører til tribalhugs! Noobs bruker ofte å ta en barbererby som deres første by, og erfarne tar ut alle spillerne som kan være en trussel...

Et lite hint om barbarerbyer og byer sjenerelt: ALDRI ADLE NOENTING SOM ER MINDRE ENN 1000 I POENG, dette er minstekrav og er fortsatt dårlig, anbefales kun å adle byer du vet at det finnes academi i!

SnakeS dere burde slutte å adle 26-200 poengs byer, jeg gråter over hvor latterlig det er!!!
Bonusby (409|402) K44 71 Barbarby sketaful [Snakes] 2011-02-08 23:01:05
Yuma (430|386) K34 50 Barbarby blenderhof [Snakes] 2011-02-08 06:44:55
Yuma (425|390) K34 127 Barbarby blenderhof [Snakes] 2011-02-08 05:33:51
Barbarby (447|378) K34 53 Barbarby Kreia [Snakes] 2011-02-07 13:18:40
Barbarby (472|373) K34 74 Barbarby Tobie [Snakes] 2011-02-06 20:31:57

blenderhof er et godt eksempel på en spiller som adler feil...
Poeng - 9.975
Byer - 7
Koordinater - Poäng
423|399 - 300
423|398 - 688
429|394 - 6.586
422|396 - 513
422|393 - 1.458
425|390 - 277
430|386 - 153

jeg sier ikke mer, men jeg er skuffet... jeg sier ikke at dere ikke kan kjempe eller forsvare, bare at dere adler helt feile byer!

Sier at dere at dere har adlet få barbarerbyer!? ikke vits å si noe, dere har adlet av tnw / tnw-a fordi dere ikke hatt noe annet valg + at dere nesten ikke har noen barbererbyer å adle igjen!

Jag förstod inget av vad som står där tyvärr.
Vi får se vem som står som vinnare i slutändan. Fast om man kollar på TYT´s front mot Snakes och TWN så är det inte särskilt mycket barb byar. De kanske bara har försvunnit?!:awsm:
 

Fymig

Member
Reaktionspoäng
0
Jag förstod inget av vad som står där tyvärr.
Vi får se vem som står som vinnare i slutändan. Fast om man kollar på TYT´s front mot Snakes och TWN så är det inte särskilt mycket barb byar. De kanske bara har försvunnit?!:awsm:

Jo, Snakes är väl det troligtvis som tagit de? :sneaky:
 

danj

New Member
Reaktionspoäng
0
Jag förstod inget av vad som står där tyvärr.
Vi får se vem som står som vinnare i slutändan. Fast om man kollar på TYT´s front mot Snakes och TWN så är det inte särskilt mycket barb byar. De kanske bara har försvunnit?!:awsm:

Her er en oversettelse ;)

Med barbarerbyer är aldrig en bra idé

flera skäl till detta

1. De växer till 2k-3k max utan akademi och byggt upp ganska eländiga

2. Spelare städer är tre gånger bättre byggd (också ser bättre ut twstats)

3. inga städer till farma, okej att den här världen är snabb, men är alltid en bra idé att farma!

4. Andra stammar / aktörer inom området kan växa utan problem, kanske de gör en ny stam som tar bestånd bara Adler barbarerbyer, om alla stammar utom en adlad barbarerbyer skulle anstränga Adler spelare att komma så långt klart (de städer de tar kommer att vara mycket mer bekämpa kapabel)

Är troligen flera orsaker, men kort sagt, allt som är bara Adler barbarerbyer tillhör tribalhugs! Noobs använder ofta för att ta en barbererby som första stad, och erfarna tar ut alla spelare som kan vara ett hot ...

En fingervisning om barbarerbyer och städer sjenerelt: ALDRIG ADLE vissa saker som är mindre än 1000 poäng jag, är detta det minsta och är fortfarande dålig, rekommenderas endast för ADLE städer du vet att det finns akademier i!

Orm skall du sluta ADLE 26-200 punkt städer, jag gråter över hur löjligt det är!
Bonusby (409 | 402) K44 71 Barbarby sketaful [] 2011/02/08 23:01:05
Yuma (430|386) K34 50 Barbarby blenderhof [SnakeS] 2011/02/08 06:44:55
Yuma (425|390) K34 127 Barbarby blenderhof [SnakeS] 2011/02/08 05:33:51
Barbarby (447|378) K34 53 Barbarby Kreia [SnakeS] 2011/02/07 13:18:40
Barbarby (472|373) K34 74 Barbarby Tobi [SnakeS] 2011/02/06 20:31:57

blenderhof är ett bra exempel på en spelare som Adlar fel ...
Punkterna - 9975
Städer - 7
Koordinater - POÄNG
423 | 399 - 300
423 | 398 - 688
429 | 394 - 6586
422 | 396 - 513
422 | 393 - 1458
425 | 390 - 277
430 | 386 - 153

Jag säger inte mer, men jag är besviken ... Jag säger inte att du inte kan slåss eller försvara, bara att du helt misslyckas Adler städer!

som säger att du att du har adlad få barbarerbyer!? ingen idé att säga något, du har adlades av tnw / tnw-A för att du hade något annat val + att du nästan inte har några barbererbyer att ADLE igen

Google translate verkar vara så illa i svenska D:
 

DeletedUser

Guest
oki DanJ..

Du får mitt konto, sen vill jag se att du adlar sönder TYT med de få byar jag har.., och eftersom du är så duktig så kan du ju börja att köra på söderåsen som har 140 byar mer och kan utmanövera mig genom att bara deffa upp dem till max.. men det är väll inga problem du som är Tw kung ..
 
Status
Ej öppen för ytterligare svar.
Topp