Tw-film

Bunnystyle

Member
Reaktionspoäng
0
dvs en häftig strid hur det går te, både för den deffensiva och offensiva sidan...kan ni göra 3d spel nu kan ni göra en häftig film :D Hade vatt najs att få se på en 10-15 minuters film hur en strid går till i tw! Vet inte hur jag skall formulera det bättre, det e inget förslag för att förbättra tribalwars, men ett förslag för att visualisera meningen med tw :awsm:
 

crille011

Member
Reaktionspoäng
4
Speltrailer kallas det, tror det funnits liknande förslag:thinking:

Bra idé iaf, kan vara ett bra sätt att göra reklam på ex. tv eller youtube..

De har jag också tänkt på :D ''Gilla knapp''
like.png
 

crille011

Member
Reaktionspoäng
4
Trailer e förhands titt på på ett spel...och tror nog ingen orkar med en tw reklam på tv som e 10-15 minuter lång som inte e intresserad?

Så lång behöver den ju inte vara, man gör ju en trailer och en "teaser-trailer". Men där tror jag du fått det hela lite om bakfoten, trailers är ju visserligen till för att förhandsvisa spelet men jag har då knappt sett nån trailer på PC där trailer är som själva spelet är.

Exempel:

Teaser trailer, Empire total war

Hur Empire Total War egentligen ser ut

Ser du skillnaden? Detta är bara ett exempel, otaliga spel gör på detta vis.. De trailers du tänker på är troligen gameplays. även om de också brukar vara en sorts trailer för produkter.
 

Bunnystyle

Member
Reaktionspoäng
0
Men nu menar jag en strid både på det deffensiva och offensiva sidan, visst, om det e som du säger så kan vi ha en 45 sek speedad version hur det går te :thinking:

en trailer...teaser trailer....menar ingenting som skall ha som uppgift att endast fixa nya spelare till tw....menar en film som man kan se på hur det går te...när trupperna strider mot varandra bakom murarna, kanske adelsmännen sitter i hk'et och planerar något...jag vettifn, men det e en stor skillnad mellan trailer och detta.

samt nej, trailer är en förhandstitt på spelet, teaser's är själva gameplay'et elr vice-versa.
 

crille011

Member
Reaktionspoäng
4
jaha, så du menar alltså en film (animation) där man visar själva byarna, för oss spelare?
 

crille011

Member
Reaktionspoäng
4
Patal om Trailers, sa har vi nu en Trailer för The-West som är ett av vara spel. http://www.youtube.com/watch?v=wZvdQomi5n0

Funka väl men jag skulle då inte vilja ha något liknande denna till tw. För övrigt blir man rädd av rösten som pratar:)

Tänk lite mer på repliker som "slåss tillsammans med tusentals andra spelare" erövra byar, expandera ditt imperium och dominera världar tillsammans med din stam" och sen massa liknande, utalat med lite basröst och sen anpassar man en animering av spelet utefter teaser replikerna. Lite dramatisk musik och ett avalutande när man ser lite korta överblickar av en by undrr anfall där brinnande klot och pilar flyger över muren och en kula träffar ex. Hq och några bågskyttar rammlar över kanten, sen ser ma. Hur yxor kommer släpandes på murbräckor och spjuten/svärden samlas in bakom porten:)

Typ så ska en teaser se ut:)
 
Topp