Angående stängningar

Haroo

Active Member
Reaktionspoäng
0
Om en stam leder världen så slutar man bara växa när man har 50% av kartan, sätter 1 konto som kö för hela stammen, alla delar lösenordet för det kontot, å loggar in 1 gång i veckan på alla kökonton
= Dem grå:as inte, så dem leder fortf. servern, men kommer aldrig till 60% = servern stängs inte

Låt oss också tillägga att det inte finns något prem på något konto ifråga. När det gått 119 dagar så avslutar man KÖn och loggar in en gång varannan vecka.
Håller ni servern igång då eller stänger ni den iaf?
 

Haroo

Active Member
Reaktionspoäng
0
Såg att jag stavade fel i Topic så att inte någon moralpolis (läs FJ) behöver påpeka det.
Ska självklart vara "stängningar".
 

DeletedUser

Guest
Om en stam leder världen så slutar man bara växa när man har 50% av kartan, sätter 1 konto som kö för hela stammen, alla delar lösenordet för det kontot, å loggar in 1 gång i veckan på alla kökonton
= Dem grå:as inte, så dem leder fortf. servern, men kommer aldrig till 60% = servern stängs inte

Låt oss också tillägga att det inte finns något prem på något konto ifråga. När det gått 119 dagar så avslutar man KÖn och loggar in en gång varannan vecka.
Håller ni servern igång då eller stänger ni den iaf?

Låter totally awsm! Do it ffs.

Men jo, det vore faktiskt ganska intressant att veta hur ni i teamet skulle hantera detta.
 

Brightside

Member
Reaktionspoäng
0
Om en stam leder världen så slutar man bara växa när man har 50% av kartan, sätter 1 konto som kö för hela stammen, alla delar lösenordet för det kontot, å loggar in 1 gång i veckan på alla kökonton
= Dem grå:as inte, så dem leder fortf. servern, men kommer aldrig till 60% = servern stängs inte

Låt oss också tillägga att det inte finns något prem på något konto ifråga. När det gått 119 dagar så avslutar man KÖn och loggar in en gång varannan vecka.
Håller ni servern igång då eller stänger ni den iaf?

Ok, inte för att vara petig eller förstöra ditt exempel, men tror du inte att någon annan på världen adlar något från dessa konton och växer ifrån? :)
 

Wwhjip

Member
Reaktionspoäng
0
Visst gör de det. Men om dem nu skulle se det så kanman ju skicka 10 offbyar på varje by och se vad den anra stammen gör:D Sen punga ut lite adels:D
 

Haroo

Active Member
Reaktionspoäng
0
Ok, inte för att vara petig eller förstöra ditt exempel, men tror du inte att någon annan på världen adlar något från dessa konton och växer ifrån? :)

Jo. Såklart kan det ske, men när man har 50 % av världen i sin ägo så brukar motståndet vara borta sen en tid tillbaka. Men jo.. du har rätt. Om var användare går in på kökontot ~ en gång per vecka bör tågen bli bortdeffade, om man orkar dvs.
 

DeletedUser

Guest
Ser dock inte anledningen till varför en stam skulle göra så här?
Känns ju lite onödigt efter man har kämpat ihop 50% av världen för att sen sätta KÖ på allt.

Sen gissar jag även att resten av världen anar lite ugglor i mossan om rank 1 stammen inte växer mer och får för sig att undersöka saken närmare:p
 

DeletedUser

Guest
Fan vilka urusla svar från mods såhär långt (nu har ni ingenting att säga till om, jag vet, men era svar är lika idiotiska ändå)

1. Det finns inte en snöbolls chans i helvetet att någon mindre stam skulle rubba 50%-dominansstammen ändå, för när denna myra spottar på goliath & hans 30 kökonton, så börjar bara alla lira igen, kp'ar myrorna till jupiter utan att behöva adla byarna, och chillaxar i några veckor igen. Växer inte i byantal, håller alla konkurrenter på mattan, å vips, done deal.

2. Frågan var inte varför man skulle göra såhär, eller vad några urusla fiender skulle ha för svar på tal. Frågan löd vad INNOGAMES gör med SERVERN, om en stam hypotetiskt "låser" världen från officiell stängning, men samtidigt håller samtliga hot om 1a plats nere, utan att betala prem överhuvudtaget. Istället för att undvika frågan i sig och hitta potentiella kryphål - Svara på frågan eller stfu.

Bra fråga Haroo, hade förmodligen exponerat ekonomiska intressen, misstänker att regler för "lategame mass-kö" hade uppfunnits out of the clear blue sky.
 

Haroo

Active Member
Reaktionspoäng
0
Fan vilka urusla svar från mods såhär långt (nu har ni ingenting att säga till om, jag vet, men era svar är lika idiotiska ändå)

1. Det finns inte en snöbolls chans i helvetet att någon mindre stam skulle rubba 50%-dominansstammen ändå, för när denna myra spottar på goliath & hans 30 kökonton, så börjar bara alla lira igen, kp'ar myrorna till jupiter utan att behöva adla byarna, och chillaxar i några veckor igen. Växer inte i byantal, håller alla konkurrenter på mattan, å vips, done deal.

2. Frågan var inte varför man skulle göra såhär, eller vad några urusla fiender skulle ha för svar på tal. Frågan löd vad INNOGAMES gör med SERVERN, om en stam hypotetiskt "låser" världen från officiell stängning, men samtidigt håller samtliga hot om 1a plats nere, utan att betala prem överhuvudtaget. Istället för att undvika frågan i sig och hitta potentiella kryphål - Svara på frågan eller stfu.

Bra fråga Haroo, hade förmodligen exponerat ekonomiska intressen, misstänker att regler för "lategame mass-kö" hade uppfunnits out of the clear blue sky.

yes.gif
 

EhnEn

Active Member
Reaktionspoäng
0
Har jag förstått dig rätt haroo om att alla i stammen loggar in på kö kontot? om så så är det självklart vad som händer. Om det dock bara en är stackare som sitter kö för hela stammen i 119 dar och bara deffar så vette fan vad som skulle hända, mycket intressant men jag kan tyvärr inte ge ett svar på det då jag inte har en aning.

§1) En spelare - Ett konto

Varje spelare får endast ha ett konto på varje spelvärld (bortsett från kontoövervakning §4). Att dela sitt lösenord med andra spelare, som redan har ett konto på den gällande världen, är förbjudet.
 
Senast ändrad:

xouz

Member
Reaktionspoäng
0
Om vi säger att de inte delar lösenordet utan bara en stackare sitter kö för alla stam medlemmar under denna tid? På så sätt inga regelbrott?
 

DeletedUser

Guest
saken är ju den att CO spelade har ju alltid varit tillåtet på tw.se så då ser jag inte vart det skulle vara ett hinder?
 

Haroo

Active Member
Reaktionspoäng
0
saken är ju den att CO spelade har ju alltid varit tillåtet på tw.se så då ser jag inte vart det skulle vara ett hinder?

Precis min synpunkt också. Spelarna slutar ju teoretiskt sätt också på sina konton och hoppar istället in som en "co" på kö-kontot.
 

EhnEn

Active Member
Reaktionspoäng
0
Att co spela är okej men att co spela på ett konto och fortfarande ha möjligheten att spela på ett annat konto (hänvisar till "Att dela sitt lösenord med andra spelare, som redan har ett konto på den gällande världen, är förbjudet.") är inte okej. Så just den punkten ska det inte vara några bekymmer på.

Dock finns ju möjligheten att en spelare sitter kö konstant eller att man plockar in spelare som inte har ett aktivt (här går kö konton in) konto på världen som co spelare. Vad som händer då är intressant och något som jag inte har en blekast aning om men jag gissar på att inget kommer att hända.
 

eggeh

Active Member
Reaktionspoäng
26
Ni behöver inte krångla till det med köade ens. Alla kan logga in på sina konton som vanligt, men stammen har adlingsförbud. Detta är en hypotetisk fråga, sluta försöka vrida på hans frågeställning, tack. Både kajan och haroo har ställt frågan klart och tydligt, förstår ni inte poängen så marchera till närmaste lekplats och tryck ner huvudet i sanden, a lá struts.
 

EhnEn

Active Member
Reaktionspoäng
0
Tycker jag svarade ganska klart och tydligt att jag inte har en aning om vad som händer om samma situation uppstår fast under andra kriterier (som inte är ett direkt regelbrott).

Tror inte det kommer komma (eller för den delen finns) ett konkret svar förens situationen uppstår och problemet blir aktuellt, men vi kan ju vänta och se om någon som vet vill svara.
 

DeletedUser

Guest
Är det inte ett regelbrott kan ingen i teamet göra något då det skulle vara moraliskt fel att inte följa regelboken och istället hitta på regler efterhand.
 
Topp