Värld 14 m. förklaring.

DeletedUser

Guest
Kära Medlemmar.

Under de senaste veckorna, har det mer och mer uppmärksammats på Värld 14 om dess ”barbar”-bälte. Detta problem har aldrig varit så stort som det kommit att bli på Värld 14. De som utfört detta regelbrott (skapat flera konton och tagit bort konto, trots att det tar upp emot 5 dagar…) har denna gång lyckats rätt rejält och på grund av vår bristande aktion, har det motarbetats dåligt.

Jag vill därför, på hela det svenska teamets vägnar, be om ursäkt för detta.

De veckor som passerat har varit olägliga tider för en del av oss, en del åker på semester och vi har även släppt en stor uppdatering med 7.0 och nya världar till det. Angwidd som är vår administratör på Värld 14 har gjort så gott hon kunnat med tanke på omständigheterna och helgdagarna som passerat.

Vi har haft en intern diskussion om hur vi ska motarbeta detta fusk inför framtiden och även andra ämnen som begärts av spelare. Vi arbetar på nya verktyg och sätt för att förhindra dessa ”barbar”-bälten för framtiden och förbättrar vår struktur kring allt agerande.

Som de flesta har märkt, har det splittrats ut barbarbyar över hela Värld 14. Dessa är tagna ifrån ”bältet” och spridits över hela världen, slumpmässigt helt enkelt. Det syns vilka som utfört detta och vi har stängt av spelare efter bästa förmåga, detta innebär tyvärr att även oskyldiga spelare drabbas utav de regelbrott som begås.

Jag hoppas med det sagt, att ni fått lite mer kött på benen och att detta inte skall uppstå igen.

// Vänliga Hälsningar
Patrik Persson ”Gaffel”
Community Manager & TW.SE Team
 

Nino

Product Manager
Reaktionspoäng
0
Stänga eller ta bort trådar på klagomål över teamet

Då det var många trådar som skapades under de dagar vi hade allra mest problem med V14, tänker jag nu ta och förklara varför vi stänger eller tar bort trådar som har med klagomål på teamet att göra, eller som på ett eller annat sätt orsakar dålig stämning för resterande forum.

När en spelare blir avstängd och då tror att han inte gjort något fel, så är det ofta att denne går till forumet för att då spy galla över de administratörer som har varit inblandad i dess avstängning. I största fall skriver den medlemmen om hur dåligt han blivit behandlad eller hur teamet är emot honom som person för att de påstår att han fuskar. I 99.5% av alla fall så stämmer inte ett ord av vad spelaren har att säga och är till största sannolikhet bara väldigt frustrerad och arg.

Dock skapar detta problem i forumet bland andra medlemmar, eftersom de läser vad som påståtts ha hänt och börjar då agera utöver det som skrivits. Detta leder till att medlemmar som läst dessa trådar börjar uppföra sig dåligt och råkar då ut för avstängningar och varningar för att det den andre har skrivit inte alls stämmer och blir då i onödan avstängd.

Det är givetvis inte den enda anledningen, det är även omotiverade för den team-medlem som blir drabbad då det ofta inte stämmer och då blir upprörda att andra medlemmar skall ta del av sådant som inte stämmer. I längden skulle detta även skrämma andra medlemmar från att ansöka till teamet, då det skulle vara rädda för att ställa upp i den pajkastning som pågår.

Därav är detta även en Policy inom InnoGames, alla våra forum skall hållas undan denna typ av trådar. Vill man utföra ett klagomål så skall man göra det på rätt sätt, vilket är att kontakta någon i ledningsgrupper för TribalWars.se, som man då kan förklara för, varför man känner sig orättvist behandlad eller liknande. Någon kommer då att ta en extra titt eller söka om råd för att någon annan i teamet skall ta en ny titt på fallet.

Vi garanterar även att vi verkligen lyssnar till dessa klagomål och försöker alltid lägga in ett extra öga i fallet och reda ut det så bästa vår kapacitet når.

Bästa hälsningar,
Nino
Produktchef för Tribal Wars
InnoGames GmbH
 

DeletedUser

Guest
Känner att jag ska gå in och erkänna att jag inte var aktiv som administratör från dag ett av värld 14. För den sjunde december så omkom tre kollegor och goda vänner till mig i en brand. Det gjorde att Keyser hastigt och lustigt ut över allt annat han har ansvar för fick ta hand om värld 14 åt mig.

Jag har även känt viss skuld över att inte haft orken till att ta itu med vissa ärenden direkt, utan försökt ta stöd av framförallt steph med att hjälpa mig. Det har gjort att vissa ärenden har tagit betydligt mycket längre tid än vad som kanske skulle ha krävts om jag engagerat mig hårdare och varit på mer om att få hjälp.

Därför ber jag nu om ursäkt till de som känt att deras ärende tagit onödigt lång tid att lösa. Det finns en jobbig bakomliggande orsak till det och nu när snart alla begravningar är klara så kommer jag att vara här och sköta mitt uppdrag på bästa möjliga sätt.
 

ruscam

Member
Reaktionspoäng
1
Huvudsaken är att ni kan erkänna era brister och problem oxå då det är ert jobb att förhindra och förebygga mot dessa fusk.

Se till att ta lärdom av detta och lansera endast nya världar när ni har tid med den extra belastning som det innebär och kanske kolla på att ha fler admins i uppstarten av en värld för att kunna kolla eventuella fusk.

Blir så onödigt mycket efterspel när det gått så lång tid.

Som sagt, se till att i framtiden skapar ni enbart världar när ni har tid att hålla koll på världen.

MVH
/Marcus
 

DeletedUser

Guest
Huvudsaken är att ni kan erkänna era brister och problem oxå då det är ert jobb att förhindra och förebygga mot dessa fusk.

Se till att ta lärdom av detta och lansera endast nya världar när ni har tid med den extra belastning som det innebär och kanske kolla på att ha fler admins i uppstarten av en värld för att kunna kolla eventuella fusk.

Blir så onödigt mycket efterspel när det gått så lång tid.

Som sagt, se till att i framtiden skapar ni enbart världar när ni har tid att hålla koll på världen.

MVH
/Marcus

Okej Cpt. Obvious.
 

ruscam

Member
Reaktionspoäng
1

Vet inte hur inblandad du varit i kontakter med admins tidigare. Tyvärr har ett stort problem varit att de inte tagit sitt jobb på sådant stort allvar som behövs för ett spel som detta skall fungera riktigt bra. Vet många som lagt ner spelandet pga admins arrogans och ointresse att ställa saker och ting till rätta.

Därav ville jag trycka lite extra på att det är bra att de går ut och ber om ursäkt för detta som skett här och erkänner sitt misstag. Men de skall även lära sig något av detta och inte bara be om ursäkt sen göra samma sak nästa gång igen.
 

DeletedUser

Guest
Inget att klaga på tycker jag, svårt att ta ut fuskar. Tråkigt att vissa tar ett spel så seriöst att man måste fuska
 

Facepalm-qvist

New Member
Reaktionspoäng
0
Är det rätt att flytta fd spelarbyar på ca 500p till spelare med 50-200p? :) Jag förstår nu att ni har haft fullt upp ;) Jag godtar ursäkten och jag ber själv om ursäkt men jag blev så frustrerad när jag såg fd spelarbyar som jag rensat, farmat och bombat försvinna :p Hoppas att ni förstår mig. Och jag är säker på att den spelaren som tog bort sitt konto INTE var gjord utav en annan spelare, utan detta var bara en helt vanlig spelare eftersom dom som gjorde accen började först om med dom och sedan satte dom på radering.

Blir det permbann på de spelarna eller får dom fortsätta? :)

Som sagt, ber om ursäkt för mitt whine, men i stridens hetta...
 

DeletedUser

Guest
Jag såg en annan kille klagga över att ni flyttar barbsen då några fick vänta länge på att trupperna skulle komma hem.

Detta kallade han bestrafning fast han inte har fuskat. Visst så kan man se det. Men faktum är att han, fast han inte har fuskat tagit del av fusket i ca en månad och då tycker jag inte det är något förskräckligt att han får vänta 40 h på trupperna.
 

Facepalm-qvist

New Member
Reaktionspoäng
0
Jag var en av dom som fick vänta så länge :p Tolkade svaret som om att jag skulle klaga på dom som fuskade...
 

DeletedUser

Guest
jo men tyvärr så har du haft fördel av Wizard's framfuskade bälte. De har alla spelare som igger där bältet var från starten. Oavsätt om de var menat lr ej så har alla ni haft nytta av de fusket
 

Haroo

Active Member
Reaktionspoäng
0
Jag såg en annan kille klagga över att ni flyttar barbsen då några fick vänta länge på att trupperna skulle komma hem.

Detta kallade han bestrafning fast han inte har fuskat. Visst så kan man se det. Men faktum är att han, fast han inte har fuskat tagit del av fusket i ca en månad och då tycker jag inte det är något förskräckligt att han får vänta 40 h på trupperna.

Så det är hans fel att han fick den startpositionen?
 

DeletedUser

Guest
Det är inte hans fel! vad är det ni inte fattar i att han har legat i det sk. barbarbältet och kunnat farma i detta överflöd. Nu får han bara så många barbarer som alla andra har, no big deal längre? Eller vill ni fortsätta att ha övertaget medans bara wizards blir flyttade? Det låter ju rättvist.
 

Haroo

Active Member
Reaktionspoäng
0
Det är inte hans fel! vad är det ni inte fattar i att han har legat i det sk. barbarbältet och kunnat farma i detta överflöd. Nu får han bara så många barbarer som alla andra har, no big deal längre? Eller vill ni fortsätta att ha övertaget medans bara wizards blir flyttade? Det låter ju rättvist.

Det är lite grovt att säga att man tagit del av fusket anywayz.
 

Facepalm-qvist

New Member
Reaktionspoäng
0
Dom flyttade fortfarande fd spelarbyar som jag rensat och fått att sluta spela som dom anser "ingick" i barbarbältet trots att spelarna som gjorde bb bältet gjorde accen, började om och sedan satte dom på radering. Så dom bara flyttade lite random byar. Jag vet vad vi snackar om men det jag menar är att om han påstar att det bältet är "framrensat" så kan lika gärna bältet i NordÖst vara framrensat, spelarna började om för att dom inte fick en bra startposition och sedan så blev dom farmade och satte sina konton på radering. IP'n på dom som gjort kontona är likadana eftersom hela deras släkt spelar + att dom hade en massa vänner där på besök. Dom glömde dock bort att sätta på delad internetanslutning.
 

DeletedUser

Guest
Dom flyttade fortfarande fd spelarbyar som jag rensat och fått att sluta spela som dom anser "ingick" i barbarbältet trots att spelarna som gjorde bb bältet gjorde accen, började om och sedan satte dom på radering. Så dom bara flyttade lite random byar.

Att teamet flyttat bort byar som du rensat och farmat är oväsentligt då du, precis som så många andra, redan dragit nytta av detta fusket. Du har fått en mycket lättare start än du egentligen skulle haft om alla höll sig till reglerna och du borde istället tacka för chansen att få dra nytta av regelbrottet såpass länge utan att bli bannad själv.

Jag tycker trots viss inaktivitet att teamet har skött sig bra angående ärendet och speciellt vill jag lyfta upp deras insats med just den här tråden som ger alla en betydligt klarare bild över situationen. Ni har lärt er av era misstag antar jag.
 
Topp