Taktiker ??

DeletedUser

Guest
Jag funderar skarpt på det här med olika taktiker :confused:

Kan en hel del , men det är aldrig för sent att lära sig mer , jag tänker framåt , för när v.8 stängs ner så , kanske , det startar en liknande värld igen :)

1 . Hur mycket samarbete krävs det av stammen man är med i för att lyckas som ex. här i v.8 , kan man köra som ensamvarg eller krävs det mycket samarbete ?

2. Hur mycket deff respektive off ska en spelare i min storlek ha , 70 - 30 eller vad säger ni ?

3. Var gör offtrupper största nyttan , att skicka på ex. mig som har 33 % moral eller på en spelare med 100 % moral.

4. De stora spelarna vad har de för proportioner när det gäller deff - off ?

5. Hur höja trivseln , standarden i stammen , så att alla stannar kvar , som man vill ska stanna och inte gör sig grå eller byter stam ?

6. Hur avslöjar man spioner , finns kanske ngn med mycket erfarenhet som kan lämna lite tips ? ;)

7. Hur många tycker klusterbygge är det allra bästa eller spelar det ingen större roll ?


Kom med synpunkter , mer frågor , svar , skulle vara kul om vi kan diskutera det här sakligt , jag vill lära mig mer som sagt :)
 
Senast redigerad av en moderator:

DeletedUser

Guest
Kan svara , men det blir från v9. Är dock inte lika stor som spelarna här, men 600 byar är åtminstone något.

1 . Hur mycket samarbete krävs det av stammen man är med i för att lyckas som ex. här i v.8 , kan man köra som ensamvarg eller krävs det mycket samarbete ?
Krävs en hel del samarbete för att lyckas i längden. I vissa fall går det snabbare att köra själv, men det är oftast effektivast att göra det i grupp.

2. Hur mycket deff respektive off ska en spelare i min storlek ha , 70 - 30 eller vad säger ni ?
Vet inte hur stor du är, men det är alldeles för mycket deff.

3. Var gör offtrupper största nyttan , att skicka på ex. mig som har 33 % moral eller på en spelare med 100 % moral.
Jag letar alltid efter spelare där jag har så hög moral som möjligt, självklart. Har man 33% moral anfaller trupperna med 33% av sin totala styrka, det är inget man vill göra.

4. De stora spelarna vad har de för proportioner när det gäller deff - off ?
Jag kör ~90% off, men det är i princip bara jag som gör det. De flesta ligger runt 70 - 30, I think. That is, 70% off.

5. Hur höja trivseln , standarden i stammen , så att alla stannar kvar , som man vill ska stanna och inte gör sig grå eller byter stam ?
Se till att vara #1(kanske inte poängmässigt, utan på det personliga planet), och ha kul hela tiden.

6. Hur avslöjar man spioner , finns kanske ngn med mycket erfarenhet som kan lämna lite tips ?
Uteslutningsmetoden. Tänker dock inte gå in på detalj, för det är meningen att man ska åka dit på det.

7. Hur många tycker klusterbygge är det allra bästa eller spelar det ingen större roll ?
Går inte ha riktiga kluster om man krigar sig över världen, men det är att eftertrakta imo.

Orkar inte komma med ännu mer synpunkter, men kör på. Tittar väl in här senare.
 

Ac1d

Member
Reaktionspoäng
0
Jag funderar skarpt på det här med olika taktiker :confused:

Kan en hel del , men det är aldrig för sent att lära sig mer , jag tänker framåt , för när v.8 stängs ner så , kanske , det startar en liknande värld igen :)

1 . Hur mycket samarbete krävs det av stammen man är med i för att lyckas som ex. här i v.8 , kan man köra som ensamvarg eller krävs det mycket samarbete ?

svar: krävs ganska mycket.. men som föregående talare säger, bättre ibland om man kör mindre grupper. själv har jag mer eller mindre varit jag o en till sedan start. dock händer det att resten av stammen hjälper till.

2. Hur mycket deff respektive off ska en spelare i min storlek ha , 70 - 30 eller vad säger ni ?

Svar: vad jag lärde mig i början var att man ska ha en offby på 2 deffbyar. men ju mer jag spelade insåg jag ganska snabbt att vill man växa e d kanske inte alltid det bästa allternativet.

3. Var gör offtrupper största nyttan , att skicka på ex. mig som har 33 % moral eller på en spelare med 100 % moral.

svar: alltid bättre med högmoral.. fast bygger motståndaren som en kratta så gör det inget ;) (inga namn nämda)

4. De stora spelarna vad har de för proportioner när det gäller deff - off ?

svar: haha.. tja vad sa trashcan han hade väll 1-200 deff byar resten off o han hade lite över 7k byar ^^


5. Hur höja trivseln , standarden i stammen , så att alla stannar kvar , som man vill ska stanna och inte gör sig grå eller byter stam ?

Svar: alltid ha kul, det är alltid A o O när man spelar.

6. Hur avslöjar man spioner , finns kanske ngn med mycket erfarenhet som kan lämna lite tips ? ;)

svar: kolla vem som sitter som kö ibland ;)

7. Hur många tycker klusterbygge är det allra bästa eller spelar det ingen större roll ?

svar: går det så varför inte. bättre om man har byar tätt intill.. o inte som jag då ^^


Kom med synpunkter , mer frågor , svar , skulle vara kul om vi kan diskutera det här sakligt , jag vill lära mig mer som sagt :)


synpunkter.. tycker du har deffat dig bra som det e än så länge.. verkar inte som våra attacker har gett så mycket mot dig. dock har jag ej sett några rapporter. annars... bygg trupper som tusan haha
 

DeletedUser

Guest
Kan ge dig ett defftips:

Undvik att låta dina trupper dö. Defftrupper är inte till för att deffa ut nukes. Ducka, ducka, ducka, ducka. Deffa enbart ut enstaka adelsmän. Deffar du nukes tar dina trupper förr eller senare slut.
 

DeletedUser

Guest
Kan ge dig ett defftips:

Undvik att låta dina trupper dö. Defftrupper är inte till för att deffa ut nukes. Ducka, ducka, ducka, ducka. Deffa enbart ut enstaka adelsmän. Deffar du nukes tar dina trupper förr eller senare slut.
Mjo jag vet , men det har både för-och nackdelar , duckar jag så får jag krossad mur , offen som hälsar på återvänder oskadda och kan hälsa på igen :(

Deffar jag så dör ju offen och jag slipper påhälsning av den offbyn på ett bra tag .

Så vilket är bäst i slutändan , med min moral på 33 % , kanske bäst ( ducka ) för de med 100 % moral eller är jag ute och cyklar nu :confused:
 

DeletedUser

Guest
Ja, du slipper besök från den offbyn. Men om du möter 20 miljoner i poäng, så motsvarar det ungefär 2k byar. Utav dessa 2k byar så är kanske 1,5k offbyar(antagligen mer, men w/e). Ja, du slår ut EN offby. Då finns det 1499 kvar ;)

Jag tycker du ska satsa på att ducka, och bara plocka adelsmän.
 

-Vendetta-

Medlem
Reaktionspoäng
0
Kan ge dig ett defftips:

Undvik att låta dina trupper dö. Defftrupper är inte till för att deffa ut nukes. Ducka, ducka, ducka, ducka. Deffa enbart ut enstaka adelsmän. Deffar du nukes tar dina trupper förr eller senare slut.

Det där är ju dock ett helt värdelöst tips om man ser generellt sett. Men visst, har du 5 mille och möter en spelare med 20 mille så stämmer det väl hyffsat, men som sagt, generellt sett är det inte alls sant.
 

DeletedUser

Guest
Det där är ju dock ett helt värdelöst tips om man ser generellt sett. Men visst, har du 5 mille och möter en spelare med 20 mille så stämmer det väl hyffsat, men som sagt, generellt sett är det inte alls sant.

Som jag förstått det är det här en rätt liten kille, kontomässigt sett. Jag skulle aldrig börja deffa ut nukes om jag var i ett sådant underläge, gör det inte ens i nuläget. Som sagt, med 90% off kommer man inte så långt om man ska börja deffa ut inkommande. Duckar allt och snipar adels, funkar finemang, om man har tiden.
 

-Vendetta-

Medlem
Reaktionspoäng
0
Som jag förstått det är det här en rätt liten kille, kontomässigt sett. Jag skulle aldrig börja deffa ut nukes om jag var i ett sådant underläge, gör det inte ens i nuläget. Som sagt, med 90% off kommer man inte så långt om man ska börja deffa ut inkommande. Duckar allt och snipar adels, funkar finemang, om man har tiden.

Det stämmer inte, om du möter en duktig spelare, men det är verkligen att föredra om du har 10% deff haha
 

DeletedUser

Guest
Det stämmer inte, om du möter en duktig spelare, men det är verkligen att föredra om du har 10% deff haha

Med det antalet deffbyar jag har så räcker det i två dagar om jag skulle ställa upp och deffspela genom att döda den anfallande spelarens trupper. Sen står jag utan deff, och vad gör jag då ?
Det är lite dit jag vill komma, då jag tror att nattsländan har ett liknande antal deffbyar. Vet iofs inte ens hur stort kontot är, men det låter itne som om det är sådär fantastiska stora mängder vi pratar om.
 

-Vendetta-

Medlem
Reaktionspoäng
0
Med det antalet deffbyar jag har så räcker det i två dagar om jag skulle ställa upp och deffspela genom att döda den anfallande spelarens trupper. Sen står jag utan deff, och vad gör jag då ?
Det är lite dit jag vill komma, då jag tror att nattsländan har ett liknande antal deffbyar. Vet iofs inte ens hur stort kontot är, men det låter itne som om det är sådär fantastiska stora mängder vi pratar om.

Fast jag är ganska säker på att Nattsländan pratar om att spela en kommande värld, och vill ha taktiker inför det. Då kanske man inte ska få det att låta som att det generellt sätt är bäst att ducka, ducka, ducka och snipa. För det stämmer ju inte, det beror ju till 100% på hur mycket deff man har och hur man har den placerad på kartan.
 

DeletedUser

Guest
You win ^^

Tänkte mest på nuvarande situationen.
Ja, där har du rätt. Det mesta handlar väl om att göra det bästa utav situationen, egentligen.
 

-Vendetta-

Medlem
Reaktionspoäng
0
Yay jag vann!

nej men som du säger, man får spela efter hur man lagt upp sitt konto. Det är ju så sjukt personligt och det beror så mycket på hur världen ser ut också. Jag skulle t.ex. aldrig köra 90% off på v11 med tanke på mitt läge. Men hade jag haft ditt läge på v9 hade jag säkert kunnat göra det. Så ah, det finns så mycket grejer som spelar in.
 

oAlexander

Member
Reaktionspoäng
0
Kan ge dig ett defftips:

Undvik att låta dina trupper dö. Defftrupper är inte till för att deffa ut nukes. Ducka, ducka, ducka, ducka. Deffa enbart ut enstaka adelsmän. Deffar du nukes tar dina trupper förr eller senare slut.

ska man inte ducka de 3 första attackerna om man vet att det är 4 adelsattacker?
 

DeletedUser

Guest
tror dom flesta av dom top 20 spelarna kör 95% off om inte närmare 100%, finns ingen mening att köra deff på v8 som de ser ut just nu
 

siemlo

Member
Reaktionspoäng
4
tror dom flesta av dom top 20 spelarna kör 95% off om inte närmare 100%, finns ingen mening att köra deff på v8 som de ser ut just nu


Jag tror 99%:D
Man måste ju bara ha en full katas by med paladin och katas vapnet:D


Ja det e ju ingen idé nästan att köra med deff nu, eller ja för de spelare över 7 mille finns det inte så mycket som hotar dem 1 o 1...
 

DeletedUser

Guest
Jag tror 99%:D
Man måste ju bara ha en full katas by med paladin och katas vapnet:D


Ja det e ju ingen idé nästan att köra med deff nu, eller ja för de spelare över 7 mille finns det inte så mycket som hotar dem 1 o 1...

Jo, jag och 740Fors muhaha :D
 

DeletedUser

Guest
Kan ge dig ett defftips:

Undvik att låta dina trupper dö. Defftrupper är inte till för att deffa ut nukes. Ducka, ducka, ducka, ducka. Deffa enbart ut enstaka adelsmän. Deffar du nukes tar dina trupper förr eller senare slut.
Okay , men om vi nu tar v.8 som ex. :confused:
Här skickas det en hel offby med varje adelsgubbe , för de stora spelarna har ju hur många byar som helst att ösa ifrån .
Hur länge räcker min deff då , muren nere och så snipa adeln som kommer med full offby , 4 såna kommer :rolleyes:

Det är ju inte riktigt så i andra världar , där kommer rens och adel ibland från samma by , kanske ett förrens strax före , beror på hur vältajmat det är , som man då alltså duckar för och möter adeln/adlarna. :)
 
Topp