Billigare adlar

vill ni ha billigare adlar i V4 ?

  • JA, Ge oss fler adlar

    Röster: 99 72,3%
  • Nej, jag vill inte kunna vinna spelet förens om 6 år

    Röster: 38 27,7%

  • Totalt antal röstare
    137

DeletedUser

Guest
En omröstning på forumet kommer inte ge ut något, finns tillfälle att ha en omröstning ING, skriv ett brev till Gaffel där ni har stora spelare som skriver ner sin anteckning på så kan ni nog få en snabbare omröstning istället för att klaga här.

Gaffel är den enda lösningen på erat problem oavsett hur mycket gnäll ni har i forumet.
 

DeletedUser

Guest
Förstår inte vad ni klagar över egentligen, ni har packet värld = hur mycket adlar som helst ... bara adla så får ni 3 nya adlar direkt, mynt världar har det lite jobbigare.

HUr full är du då??? HAr adlat en by för ca 5 min sen. INte fick jag 3 nya adlar då
 

DeletedUser

Guest
Det är jo om byn har akademin nivå 3 så kan man utbilda 3 nya om jag inte har missuppfattat allt?

när du tar en by med akademi lvl 3 KAN du utbilda 3 nya adels OM du har lagringar.
Ex på mitt konto Du kan fortfarande utbilda: 2625 , men det spelar ingen roll i detta skede av världen utan det handlar mest om i starten då man tjänar på att ta en by med akademi för att du då slipper uppgradera akademien för att kunna producera en adel om du har lagringar.

Jag har akademier till 2625 adels, men knappast lagringar till det.
 

unkas

Member
Reaktionspoäng
0
Det är jo om byn har akademin nivå 3 så kan man utbilda 3 nya om jag inte har missuppfattat allt?
om det är som V8, då kan det hända att alal adlar är "upptagna" d.v.s. om du tar av en annan spelare, som har använt 1 adel o adlat en anann by med den, är den adeln "upptagen" och amn kan göra max 2 adlar i byn, om du tar en ny by med samma by som den "upptagna" adeln redan är i, har du max 1 adel i den byn.

hoppas jag inte gjorde nått komplicerat nu...
 

DeletedUser

Guest
om det är som V8, då kan det hända att alal adlar är "upptagna" d.v.s. om du tar av en annan spelare, som har använt 1 adel o adlat en anann by med den, är den adeln "upptagen" och amn kan göra max 2 adlar i byn, om du tar en ny by med samma by som den "upptagna" adeln redan är i, har du max 1 adel i den byn.

hoppas jag inte gjorde nått komplicerat nu...

V8 och V4 har inte likadant. Så v8 har inget med saken att göra :p

Ett paket motsvarar ett mynt. Mynt har fördel imo, då man kan döda sin adelsman och rekrytera den på annat ställe, vilket inte går att göra med paket. Där den tränas första gången, där stannar den.

Vi har kontaktat Gaffel. Tro inte att vi är så korkade att vi endast skriver här.
 

DeletedUser

Guest
när du tar en by med akademi lvl 3 KAN du utbilda 3 nya adels OM du har lagringar.
Ex på mitt konto Du kan fortfarande utbilda: 2625 , men det spelar ingen roll i detta skede av världen utan det handlar mest om i starten då man tjänar på att ta en by med akademi för att du då slipper uppgradera akademien för att kunna producera en adel om du har lagringar.

Jag har akademier till 2625 adels, men knappast lagringar till det.

Kom på det i efterhand, var mest frustrerad över alla sådana här trådar som finns, men ska inte gå ut över er, hoppas ni får ut något med genom denna omröstning så ska jag gå och sätta mig i ett hörn och se elak ut medans jag petar på mina dvärgar.
 

DeletedUser

Guest
Kommer en undersökning (förundersökning) när Värld 2 är avklarad.
 

farbror joakim

Active Member
Reaktionspoäng
0
när du tar en by med akademi lvl 3 KAN du utbilda 3 nya adels OM du har lagringar.
Ex på mitt konto Du kan fortfarande utbilda: 2625 , men det spelar ingen roll i detta skede av världen utan det handlar mest om i starten då man tjänar på att ta en by med akademi för att du då slipper uppgradera akademien för att kunna producera en adel om du har lagringar.

Jag har akademier till 2625 adels, men knappast lagringar till det.

Fast som på v5 där Snövi.T spelar måste man fixa både mynten (lagringarna) + själva priset för adelsmanen.. Det sliper man här på v4 :) Här behöver vi enbart betala lagringarna. Och inte en extra kostnad för att få fram själva adelsmanen...
 

DeletedUser

Guest
Fast som på v5 där Snövi.T spelar måste man fixa både mynten (lagringarna) + själva priset för adelsmanen.. Det sliper man här på v4 :) Här behöver vi enbart betala lagringarna. Och inte en extra kostnad för att få fram själva adelsmanen...

Ni har däremot andra fördelar. T.ex. så kan ni förflytta en felplacerad adelsman genom att ta död på den. Det kan man inte på v4. Där är den fast i byn den tränades i. Jag betalar gärna en extra summa för att rekrytera en adelsman om jag hade kunnat få chansen att flytta alla felplacerade adelsmän till fronten.

Vet inte riktigt hur det är med mynt, men ni behåller väl alla mynt? Om det är så borde det vara vara betydligt billigare för er om ni förlorar en adelsman man t.ex. glömt ducka med, eller som förlorades när man var offline, dvs som står i byn som försvarare. Då kan ni bara rekrytera om den för den extra lilla kostnaden? Det är kanske likadant om ni råkar dubbeladla? Har ingen aning om det är så, aldrig spelat på myntvärldar tillräckligt länge för att kunna se sådant, men de man sett prata på skype har sagt att man får behålla mynten och eftersom att det är så när man kan förlytta adelsmannen så borde det vara likadant på detta hållet. Bryr mig egentligen inte heller om var det är billigare med adelsmännen. Det enda jag vill är att få billigare adelsmän till v4!
 

DeletedUser

Guest
Jag vet ju inte hur det går till men tycker att det borde ta max 1 dag o bestämma vad som ska hända och vilket datum, så vad är det som tar sådan tid? Ser ingen anledning till att inte ge v6 och v4 sitt end-game den här veckan och om det inte är aktuellt vill jag veta varför!
 

DeletedUser

Guest
Jo, lite info hur långt processen har gått, hur prioriterat ärendet är samt nån tidsplan när förändringen planeras att införas. Det är basic change management ala ITIL (http://sv.wikipedia.org/wiki/ITIL) och Innogames jobbar förhoppningsvis efter denna princip.

/Jonke
 
Topp