Hur ska en off by - deff by se ut ?

DeletedUser

Guest
En deff-trupp som vi inte tagit upp här är katapulten.

Katapulten är den sämsta deff-truppen eftersom varje enhet tar 8 platser i farmen. Dock finns det ändå anledningar att bygga denna typ av trupp. Genom att ha några hundra katapulter i deff-byar kan man skicka katapulter när man skickar enorma mängder rens på fienden. Den fiende som då blivit rensad kommer att få enorma mängder skada på sina byar pga att katapulter dyker upp från de byar som normalt sett är deff-byar. Alltså, katapulter i deff-byarna gör att du kan dubbelanvända dina deff-byar som off-byar i vissa fall.
 

Alex

Active Member
Reaktionspoäng
1
En deff-trupp som vi inte tagit upp här är katapulten.

Katapulten är den sämsta deff-truppen eftersom varje enhet tar 8 platser i farmen. Dock finns det ändå anledningar att bygga denna typ av trupp. Genom att ha några hundra katapulter i deff-byar kan man skicka katapulter när man skickar enorma mängder rens på fienden. Den fiende som då blivit rensad kommer att få enorma mängder skada på sina byar pga att katapulter dyker upp från de byar som normalt sett är deff-byar. Alltså, katapulter i deff-byarna gör att du kan dubbelanvända dina deff-byar som off-byar i vissa fall.

Finns även två andra anledningar till att ha ett mindre antal katapulter i en def-by än att använda dem som fakes eller för att förstöra fiendebyar. Den första är att de inte är helt usla på def och i en nödsituation så kan de rekryteras bredvid spjut/svärd och TK i verkstaden och man får 3 samtidiga rekryteringar istället för bara två. Den andra är för att underlätta att taima trupp då man får en ytterliggare hastighet att leka med ifall man behöver få in trupp mellan två olika attacker istället för att stacka en by.
 

DeletedUser

Guest
Sätt er ner och räkna ihop GF, KF, BF.
Sen kan ni själva få ut den optimala deffen.

Även vilken den optimala offen är att använda när ni vet vad er motståndare har i byn.
Om det är mest yx ni ska skicka eller om det är mest lk eller mest bb.

Räkna är vägen till att nå det optimala :awsm:

Sen finns det en hel del olika strategier men det säger inte att den optimala deffen är att ha en massa katas i byn, utan det är ett bra sätt att trötta ut din fiende genom att mala sönder hans/hennes byar hela tiden. Men inte optimalt att ha som försvar.

//Black
 
Senast redigerad av en moderator:

DeletedUser

Guest
Sätt er ner och räkna ihop GF, KF, BF.
Sen kan ni själva få ut den optimala deffen.

Även vilken den optimala offen är att använda när ni vet vad er motståndare har i byn.

//Black

Går ej att räkna ut så.
För varje speciell off/deff så finns det en optimal off/deff.

Man måste gå på den som är bäst overall, och så att alla trupper blir klara samtidigt. Sen som dom sa, man måste testa i praktiken också.
 

Abel Elev 012

Member
Reaktionspoäng
0
Sätt er ner och räkna ihop GF, KF, BF.
Sen kan ni själva få ut den optimala deffen.

Även vilken den optimala offen är att använda när ni vet vad er motståndare har i byn.
Om det är mest yx ni ska skicka eller om det är mest lk eller mest bb.

Räkna är vägen till att nå det optimala :awsm:

Sen finns det en hel del olika strategier men det säger inte att den optimala deffen är att ha en massa katas i byn, utan det är ett bra sätt att trötta ut din fiende genom att mala sönder hans/hennes byar hela tiden. Men inte optimalt att ha som försvar.

//Black

men även om du tror du har det ultimata deffen kan jag kötta ner dig endå bara om jag har en konstig eller speciel uppbygnnad
 

DeletedUser

Guest
Går ej att räkna ut så.
För varje speciell off/deff så finns det en optimal off/deff.

Man måste gå på den som är bäst overall, och så att alla trupper blir klara samtidigt. Sen som dom sa, man måste testa i praktiken också.

Att räkna på vad som är bäst det går, att det är så man har sina trupper det behöver inte stämma, eftersom det som är bäst i de kriterier jag går efter är även segast att prodda:

spjut / svärd 1:1 förhållande
GF / KF / BF: 32.5/30/30
Totalt GF / KF / BF: 92,5

spjut / svärd / bågskyttar 1:1:1 förhållande
GF / KF / BF: 38.33/33.33/21.66
Totalt GF / KF / BF: 93,32

svärd / bågskyttar 1:1 förhållande
GF / KF / BF: 50/27.5/22.5
Totalt GF / KF / BF: 100

Spjut / svärd 1:1 förhållandet har lågt bra försvar för GF och
genomsnittligt försvar för allt annat.

Spjut / svärd / båskyttar 1:1:1 förhållandet har bra försvar för GF, bra försvar för KF och genomsnittligt försvar för BF.

Svärd / bågskyttar 1:1 förhållandet har bra försvar för GF och genomsnittligt försvar för både KF och BF. Men märker att KF är högre än BF.

Är inte detta mycket enklare och tydligare än att köra ett par hundra
simuleringar? Jag lovar er att det kommer att bli än mer uppenbart om man läser mitt avsnitt om offensiv redovisning.

Jag skulle föreslå att vi skulle välja det ultimata försvars förhållandet baserat på 2 kriterier:
1. Totalt GF / KF / BF.
2. Bybo / prestanda förhållandet i anfallande enheter.

Om vi bygger våra beslut enbart på den totala GF / KF / BF,
Så vinner svärd / bågskytte 1:1 förhållandet.

Är ett utdrag ur en guide, då jag inte orkade skriva det själv. :)

//Black
 
Senast redigerad av en moderator:

DeletedUser

Guest
är det inte bättre om man blandar sina deff byar mycket jobbigare att göra men mera effektivt att ha några full TK byar några blandade byar och ta lite förslag på byarnas trupper härifrån och därifrån och varje varje bra förslag till en deff by så har man många olika kombinationer och anfallaren måste bytta off trupper för varje by och så kan du deffa från byar i närheten också.

en sak som jag har läst mig i denna tråd är att katas är bra i att anfalla och spjut ,TK och katas är bra att bygga upp i en deff by som har blivit rensad när man ligger i krig.
 

-Vendetta-

Medlem
Reaktionspoäng
0
Black, enligt din guide skulle svärd + bågar vara bästa försvar, right? Det är det ju verkligen inte. Jag går rakt igenom det med en bb-offby.
Det handlar om spelstil. Är du hårt defensiv och ganska inaktiv så gäller det att ha tung def som jag kallar det. Det är typ 7k spjut, 7k svärd, 7k bågar eller 10k spjut/svärd beroende på inställningar på världen.

Men är du väldigt aktiv och gillar att flytta trupper mycket är spjut + bågar + TK bättre, och i krig spjut + TK + kattas.

Och som off gäller det att vara varierad och anpassa dig efter fienden. En offby går såpass fort att bygga upp att du lätt kan ändra scriptet när som helst när du märker att fienden börjar bygga andra sorters trupper eller helt enkelt från början hade en annan uppbyggnad än du trodde.

Men en bra grund är väl; 6000 yx, 2000 lätta, 1000 bb, 300 rams, 4 kattas. Late-game kan du dra ner till 5500 yxor och 400 rams istället. Detta är en bra grund eftersom att allt blir klart nästan exakt samtidigt och tar ca 16 dagar med 1 speed.
 

DeletedUser

Guest
är det inte bättre om man blandar sina deff byar mycket jobbigare att göra men mera effektivt att ha några full TK byar några blandade byar och ta lite förslag på byarnas trupper härifrån och därifrån och varje varje bra förslag till en deff by så har man många olika kombinationer och anfallaren måste bytta off trupper för varje by och så kan du deffa från byar i närheten också.

en sak som jag har läst mig i denna tråd är att katas är bra i att anfalla och spjut ,TK och katas är bra att bygga upp i en deff by som har blivit rensad när man ligger i krig.

Absolut, det bästa är ju att ha lite variation på byarna.

Men som du säger så är det enormt jobbigt. När du då måste ha flera grupper, eller köra dom olika variatonerna för hand.
 

DeletedUser

Guest
Men jag har 5000 LK i en by xD


det e ju bra det med xD


I Deff använder jag mkt svärd..


Kan 15000 svärd och lite spjut kanskee

av resten av farmen.
 

DeletedUser

Guest
Absolut, det bästa är ju att ha lite variation på byarna.

Men som du säger så är det enormt jobbigt. När du då måste ha flera grupper, eller köra dom olika variatonerna för hand.

Om man behöver bygga ruskigt bra deff snabbt och man har överflöd av råvaror så är pilskyttar och tk bäst :)
 

DeletedUser

Guest
för att ha en off by måste man ha off trupper de vet jag iaf.


såhär tror jag är bra 6300 yx 2500lk 600bb 280 mb 5 catas
 
Topp