DeletedUser
Guest
Läs vad som gäller för internadling. Kräver bättre formulering eftersom du inte nämner vem som gör vad. KÖ/KÖk/S....
Du ser? Mina förkortningar är inte som era spelare men om vi skippar dem och kör ren text blir det lättare.
Okej.
Standard försvars taktik.
1. Man får några tussen inkomande (dvs anfall, kryss i högra hörnet osv)
2. Man har inte trupper nog för att deffa (försvara, supporta osv) alla byar.
3. Så istället sätter man alla trupper i en by.
4. Man kollar in rapporter och ser vilken/vilka byar som får riktiga anfall. Vid dessa lägen rycker muren.
5. By utan mur går inte att försvara.
6. Så när anfallarna (spelare som anfaller, fienden osv) sen skickar sitt adelståg (4 adlar i efterföljande kommandon), så kan man inte deffa (försvara, supporta osv) byn i fråga.
7. istället tajmar man in en egen rens som ankommer 1 sek efter deras tåg har landat (ankomit, tagit byn osv) och rensar byn igen.
8. Sen tajmar man in egen adel som adlar tillbaka byn ifrågan.
Summering man har försvarat byn till minimala förluster.
Denna försvars taktik förbjuder ni för internadlingskonton, varför?
Det var våran standard(Första) siffra som vi satte, enkelt. Kanske höjs i framtiden till 25%.
fortfarande för låg
Det slutar med att spelare bygger muren högre i de byar som attackeras av fienden. Lika för alla.
Alla byar ska ha mur lv 20, men du verkar inte fatta att ibland finns det inte tillräckligt många aktiva spelare inom en stam för att kunna internadla ett konto snabbt nog. Finns ju inte en spelare som inte har under mur 20 i alla byar så fattar inte vart problemet ligger.
Har spelar i stammar där vi hade fler byar att internadla än byar som var ägda av aktiva spelare, att då ge fienden ett sånt övertag att man inte kan bygga upp sin mur är riktigt jobbigt.