Ny inriktning på tribalwars...

  • Trådstartare arn av götaland
  • Start datum
Status
Ej öppen för ytterligare svar.

DeletedUser

Guest
Precis så här oklart verkar det vara som du beskriver det.
När saknar en värld aktivitet?
Vilka grunder?
Vad övervägs?

När tillväxten knappt märks någonstans. Mer och mer förvandlas till barbar. Troligtvis dominans från 1 stor stam, men där aktiviteten knappt är märkbar. Dom bara finns liksom. Inga krig skapas eller några aktiva finns. Det är "sims" aktivitet bara
Inga nya som startar kanske. Själv skulle jag aldrig börja om på en värld där det finns en stam som har total dominans. Såna världar blir inte attraktiva för nya spelare precis.

När flertalet av dessa faktorer finns tror jag att en värld kan komma ifråga på att läggas ner.
 

DeletedUser

Guest
När tillväxten knappt märks någonstans. Mer och mer förvandlas till barbar. Troligtvis dominans från 1 stor stam, men där aktiviteten knappt är märkbar. Dom bara finns liksom. Inga krig skapas eller några aktiva finns. Det är "sims" aktivitet bara
Inga nya som startar kanske. Själv skulle jag aldrig börja om på en värld där det finns en stam som har total dominans. Såna världar blir inte attraktiva för nya spelare precis.

När flertalet av dessa faktorer finns tror jag att en värld kan komma ifråga på att läggas ner.

gränser cannan gränser, frågar du 100 TW spelare eller admins när en V är inaktiv får du 100 olika svar, skulle va gött med lite substans, alla vet att de e så som du skriver men du ger inga konkreta svar.
 

DeletedUser

Guest
Men det är nog väldigt svårt att ge några konkreta svar om den saken som jag sa tidigare. Visst det finns dom där diffusa procentsatserna. Men sen är ju säkerligen bedömningen väldigt individuellt beroende på hur situationen ser ur på den aktuella världen.
 

DeletedUser

Guest
Efter att Pilis berättat lite för mig om hur dom nya reglerna funkar så kan jag bara instämma med att dom kommer inte påverka spelet positivt alls!

*Internadlingskonton får inte längre försvara sina byar eller bygga mur.
Ser inte alls vad detta är bra för, kommer bara skapa mer jobb för admins att hålla reda på. Man borde få försvara kontot så intelligent som möjligt anser jag.

*Du får inge ge bort byar utan admins tillåtelse.
Varför!? Om man nu fixat byarna själv så borde man väll själv bestämma vem som får dom? Att ge bort frontbyar till spelare på andra sidan är något flera stammar använder sig av kommer dom nu bli tvungna att fråga admin om lov varje gång? Satan vilken tjat det kommer bli!'

*Om du rensar byar åt andra och inte växer själv så kommer det vara ett regelbrott efter x antal veckor
Om en spelare nu vill agera "köttare" åt en större spelare i sin stam så borde han få göra det med! Han hjälper ju stammen och spelet heter TRIBALwars efterallt, man ska jobba i grupp.
 
Senast redigerad av en moderator:

DeletedUser

Guest
Jag har suttit och läst igenom inläggen i den här tråden, och min spontana fundering var vart tusan ni hittade alla de här reglerna som tas upp. Flertalet har jag inte hittat på den sidan jag får upp när jag trycker på länken till spelregler.

När jag tänkt en stund på det, slog det mig att hela den här diskussionen förmodligen en av anledningarna till att reglerna behövde skärpas och göras kristallklara. Vi läser samma regler och tolkar dem helt olika.

Jag kan inte hitta någonstans att man måste be admins om lov att ge bort sina byar. Jag ser däremot att man måste informera om att man tänker ge bort dem. Kan man genom att informera förhindra en ”ban under utredning” som annars kan bli resultatet om nån vänlig själ skickar en ticket om att jag bryter mot reglerna, känns det för mig som en ganska vettig investering att lägga den minut det tar att skicka in en ticket om det innan man börjar.

Att man inte får försvara internadlingsbyar känns mest som ett stort frågetecken? Varför skulle man inte få göra det? Att man däremot inte får adla tillbaka tappade byar, kan ju hänga ihop med att det där går att tänja ut i ett oändligt tidsperspektiv – hur snabbt måste jag ta tillbaka byn? Kan jag ta tillbaka byar jag tappat för flera månader sen? Det säger sig självt att det måste bli ett allt eller inget alternativ på den regeln, eftersom vi som nitiskt sitter och håller koll på reglerna annars kommer utnyttja kryphålen till max.

Att man inte får bygga upp nedslagna murar är bara det ett tecken på hur det går att böja minsta utrymme som lämnas – internadlingskonton får inte expandera. Men är det en expandering om man återställer byn i det skick den var innan anfallet som drog ner muren landade? Kontot växer ju inte, det bara återgår till samma poäng.

Jag tycker hela den här tråden visar att, och varför, reglerna måste vara strängare. Ni är alla klipska och smarta spelare, ni ser möjligheterna och kryphålen i väven av regler. Det kan inte vara helt lätt att som admin hantera spelare som lyckas konstruera nya möjligheter att ta sig runt reglerna hela tiden.

Jag vet inte hur det ser ut på alla svenska servrar, däremot har jag känslan av att det på V2 i alla fall missbrukats hej vilt. Så fort någon hittar ett kryphål eller en ursäkt och kommer undan med ett tveksamt regelbrott, utnyttjas det till max av fler spelare. Jag kan tycka det är rätt mysigt när det är på min egen sida de här fördelarna landar, men det känns mindre trivsamt när det är fiendesidan som får fördelarna. Då är det bättre att ingen kan dra nytta av några kryphål, eller några fantasifulla tolkningar, även om det innebär att jag själv också står mig slätt mot en regel som inte lämnar utrymme för att jag vill tolka den som det passar mig bäst.

Trots allt har vi spelare oss själva, och våra listiga uträkningar om hur man ska kunna komma runt reglerna, att tacka för att de blir strängare och hårdare. Men det drabbar ju inte bara mig, det slår lika hårt på mina fiender.
 

DeletedUser

Guest
Jag har suttit och läst igenom inläggen i den här tråden, och min spontana fundering var vart tusan ni hittade alla de här reglerna som tas upp. Flertalet har jag inte hittat på den sidan jag får upp när jag trycker på länken till spelregler.

När jag tänkt en stund på det, slog det mig att hela den här diskussionen förmodligen en av anledningarna till att reglerna behövde skärpas och göras kristallklara. Vi läser samma regler och tolkar dem helt olika.

Jag kan inte hitta någonstans att man måste be admins om lov att ge bort sina byar. Jag ser däremot att man måste informera om att man tänker ge bort dem. Kan man genom att informera förhindra en ”ban under utredning” som annars kan bli resultatet om nån vänlig själ skickar en ticket om att jag bryter mot reglerna, känns det för mig som en ganska vettig investering att lägga den minut det tar att skicka in en ticket om det innan man börjar.

"Konton som blir internadlade och gett klara besked på att de skall sluta får inte expandera, oavsett vad. Med denna expandering menas; Bygga upp/demolera byggnader eller rekrytera trupper."

med fel admin kan det tolkas så att ditt konto internadlas om du inte adlar byar under några veckors tid, med nivån som .ses admins har så ser jag detta som något de kommer att komma på

Jag tolkar pushningsregelerna så att man måste få ett okej innan man ge bort byar, annars kan det ses som pushning


Att man inte får försvara internadlingsbyar känns mest som ett stort frågetecken? Varför skulle man inte få göra det? Att man däremot inte får adla tillbaka tappade byar, kan ju hänga ihop med att det där går att tänja ut i ett oändligt tidsperspektiv – hur snabbt måste jag ta tillbaka byn? Kan jag ta tillbaka byar jag tappat för flera månader sen? Det säger sig självt att det måste bli ett allt eller inget alternativ på den regeln, eftersom vi som nitiskt sitter och håller koll på reglerna annars kommer utnyttja kryphålen till max.

Alla bättre spelare deffar enbart typ 10% av sina byar och sen kör retake på alla byar som förloras när man sitter med över 3000 inkomande att ta bort försvars stratergier för internadlings konton, här väl samma sak att de inte får försvara sig?

För att vara ärlig man kan enbart köa konton 60 dagar. efter denna tid punkt är det omöljigt att anfalla eller att skicka support så behövs ju inte vara några hårda regler runt detta. Du har 60 dagar på dig efter det så är kontot kört.

Att man inte får bygga upp nedslagna murar är bara det ett tecken på hur det går att böja minsta utrymme som lämnas – internadlingskonton får inte expandera. Men är det en expandering om man återställer byn i det skick den var innan anfallet som drog ner muren landade? Kontot växer ju inte, det bara återgår till samma poäng.

Ser det mer som att admins inte har kan spelet. en by som förlorar muren är död, att inte få bygga upp den igen är värdelöst.

Jag tycker hela den här tråden visar att, och varför, reglerna måste vara strängare. Ni är alla klipska och smarta spelare, ni ser möjligheterna och kryphålen i väven av regler. Det kan inte vara helt lätt att som admin hantera spelare som lyckas konstruera nya möjligheter att ta sig runt reglerna hela tiden.

Anser reglerna borde vara lösare.

Både pushing och internadlings reglerna kan egentligen tas bort, dom har ju ingen funktion mer än att göra det svårare att spela.
 

DeletedUser

Guest
"Konton som blir internadlade och gett klara besked på att de skall sluta får inte expandera, oavsett vad. Med denna expandering menas; Bygga upp/demolera byggnader eller rekrytera trupper."

med fel admin kan det tolkas så att ditt konto internadlas om du inte adlar byar under några veckors tid, med nivån som .ses admins har så ser jag detta som något de kommer att komma på

Jag tolkar pushningsregelerna så att man måste få ett okej innan man ge bort byar, annars kan det ses som pushning

Nja, jag har nog svårt att se förbi det faktum att det uttryckligen står ”Konton som blir internadlade..” vilket förutsätter att internadling påbörjats, och inte bara att du inte adlar byar. Inte heller nämns det någonstans att det krävs ett eventuellt godkännande, eller ens bekräftelse på att admin läst att du tänker ge bort dina godkända 10 %. Givetvis är tolkningarna beroende på den person som läser reglerna, vilket i sig är anledningen till att de måste lämna så lite utrymme för det som möjligt.


Alla bättre spelare deffar enbart typ 10% av sina byar och sen kör retake på alla byar som förloras när man sitter med över 3000 inkomande att ta bort försvars stratergier för internadlings konton, här väl samma sak att de inte får försvara sig?

För att vara ärlig man kan enbart köa konton 60 dagar. efter denna tid punkt är det omöljigt att anfalla eller att skicka support så behövs ju inte vara några hårda regler runt detta. Du har 60 dagar på dig efter det så är kontot kört.

Det går inte att generalisera på det sättet, alla spelar olika, med varierat resultat. Retakes för mig är en nödlösning, det ger fel i krigsstatistiken och det är slöseri på adelsmän om det går att slippa. Och någonstans måste det sättas ett tidsperspektiv om det ska tillåtas adling från internadlingskonton, då är det givetvis lättas att följa upp om det inte tillåts alls.

Någon 60 dagars gräns finns inte på .se, däremot finns den regeln på .net. Du kan utan att bryta mot reglerna ha KÖ på ett konto i ett år på .se.


Ser det mer som att admins inte har kan spelet. en by som förlorar muren är död, att inte få bygga upp den igen är värdelöst.

Därav frågeställningen om det verkligen klassas som en expansion av kontot när man i själva verket bara återställer byns poäng till ursprungspoängen.

Anser reglerna borde vara lösare.

Både pushing och internadlings reglerna kan egentligen tas bort, dom har ju ingen funktion mer än att göra det svårare att spela.

Som jag ser det gör de här reglerna det svårare att utnyttja systemet och fuska. Som sagt var kan jag inte uttala mig om samtliga svenska världar, men det förekommer i allra högsta grad på V2. Jag vill inte ens tänka mig ett scenario där dessa regler slopats, när det redan innan är ett enda virrvarr av konton som byter ägare och KÖ oftare än normalt folk byter underkläder.
 

DeletedUser

Guest
Någon 60 dagars gräns finns inte på .se, däremot finns den regeln på .net. Du kan utan att bryta mot reglerna ha KÖ på ett konto i ett år på .se.
Jag är ganska säker på att det är 6 månader..... För mig att jag fick upp den där varning för inte allt för länge sedan.
 

DeletedUser

Guest
Jag är ganska säker på att det är 6 månader..... För mig att jag fick upp den där varning för inte allt för länge sedan.

Möjligt det ligger som någon form av "rest" i koden från andra världar, men nån sån regel finns faktiskt inte i den svenska upplagan av regler. Kan kanske vara nåt för spelledningen att se över ;)
 

Gugroj

Member
Reaktionspoäng
2
Någon 60 dagars gräns finns inte på .se, däremot finns den regeln på .net. Du kan utan att bryta mot reglerna ha KÖ på ett konto i ett år på .se.

Liten rättelse här. Den finns inte på de äldre världarna.
Med andra ord v1 och v2 men till v3 så var det med.
 

DeletedUser

Guest
Liten rättelse här. Den finns inte på de äldre världarna.
Med andra ord v1 och v2 men till v3 så var det med.

Känns det inte en smula udda att vi har regler som inte står i reglerna? Känns lite som de förfelar hela sitt syfte om inte alla regler står med ;)
 

DeletedUser

Guest
"Om en spelare anfaller dig på värld 1, så får du inte anfalla tillbaka på värld 6 som hämnd. 2 veckor efteråt så räknas inte detta längre som en hämnd utan som ett vanligt anfall."

Så man kan teoretisk inför v11 joina världen kolla upp vilka värdar alla spelar inom sin 15*15 spelar i. Joina dessa världar bygga 1 paladin eller 1 spjut skicka anfall mot spelaren i fråga. Så är man immun från inkommande under de kommande 2 veckorna och om man gör detta regelbundet så är fullständigt immun från alla anfall och leka sim city?

Nej. Då en spelare tydligt syns att han/hon skapat ett konto just för att göra detta, är det ett regelbrott i sig.

Vi kan ju se när konton är startat och vem som börjat anfalla/provocera vem o.s.v.

Att motverka spelets syfte och att kringgå reglerna på detta vis, just för att skaffa sig immunitet, är ju självklart inte tillåtet.

Detta är en de sakerna som inte behöver stå i reglerna... => Sunt förnuft.

Sunt förnuft => Bara för att det inte står betyder inte det att det är tillåtet. Om man nu är osäker så har vi ju faktiskt en rätt så smidig lösning för just sådana frågor. Det är som vissa vet, tänkt att man ska fråga administratörerna vid sådana problem. Vissa jagar fuskar, andra inte. Det är inte ett krav som jag har men är man en hängiven administratör så kan ni ju räkna med en hel del vädjan ofrån spelare som inte alltid har klart för sig, och eftersom även vi kan göra fel så förklarar vi hur och varför det har uppstått.


"Det är förbjudet att försöka logga in på ett konto som inte tillhör dig, eller att logga in på det över huvudtaget. Misslyckade inloggningar kommer bli bestraffade. "

Är det bara misslyckade inloggningar som blir bestraffade?

Ja då det inte är tillåtet att försöka knäcka någons lösenord.

I 90% av alla "misslyckade" inloggningar så är det personer som försöker knäcka andras lösenord och i och med detta så kan spelarna rapportera sina misstankar och vi bearbetar fallet utifrån det vi kan. (Dvs administratörerna för den respektive världen bl.a. Om fallet inte går hela vägen till mig och mina Assisterande CMs såklart...)

Denna regel är även till för att få de som använder flera konton att försvinna så att vi kan nå vårat mål med 100% fair play. Väldigt simpel regel som säger sitt anser jag, men här bör nog tilläggas följdfrågor för att klargöra vad det är man vill ha svar på. Som ni kanske vet så ska ju reglerna vara självklara för oss administratörer, men om man ser det från spelares synvinkel, som upptäcker femtioelva tolkningar som andra gör bara för att "retas"... ja då är det oss man vänder sig till för att få en hundraprocentig källa.

Vi (Administratörer) är till för att leda er genom regeltolkningarnasvärld!


"Alla interaktioner är förbjudna tills 24 timmar efter att kontoövervakningen har avslutats. "

Så det är regelbrott när jag skickar pm till en spelare som jag har övervakat för att berätta hur det har gått?

Nej. Läs om den, där står svaret på din fråga.

...Medan en spelare kontoövervakar åt en annan spelare, så får inga interaktioner => (anfall, leveranser, assistans, koordinerade anfall)...

Klargörande svar: PM är helt okej.


"Avslutande av konto:
Då du avslutar ditt konto så är det OK att dela ut dina byar bland vänner och stammar. Det finns dock en 60 % marginal man måste hålla sig till, du får inte ge en och samma spelare mer än 60 % av dina byar."


Vad händer om man bara har en by får man inte bli internadlad då?

Självklart får man det, liten nypa salt här pågar och töser.

Man ska få ge bort sin by även om man bara har en by, annars måste man genomgå en process som inte är särskilt rolig.
(Förutsättning att spelaren ifråga är lat som tusan, eftersom det sparar oss administratörer tid om man gör den...)

En by spelare => Måste spela vidare för att adla en liten barbarby. Sedan är det lugnt... Ehm.

Känns rätt hårt att slänga upp en paragrafryttare i ansiktet på en sådan liten spelare.


"# En hel stam eller enskild medlem får inte spamma en annan spelare eller stam bara för att irritera."

Så man får inte skicka ett pm till alla spelare i motståndar stammen med lite diskreta hot eller krigsförklaring?

Hot plus krigsförklaring är ju inte direkt att irritera, ett hots syfte är att skapa rädsla, inte irritation.

Spam = meddelande som skickas intensivt 3-5 gånger minst med exakt samma text.

Klargörande svar: Det är fullt tillåtet att hota och skriva krigsförklaring till en annan spelare eller stam.


# Det är tillåtet att ge bort upp till 10 % av sina byar av taktiska skäl. Spelaren ska informera supporten om aktionen, och om detta inte görs så går det under pushning. Man får inte ge bort ytterligare byar av taktiska skäl innan samma byar eller motsvarande poäng har återtagits.

1. Detta medför att basher konton är förbjudna?

2. Vad händer om man har under 10 byar och vill ge bort för att få bättre taktiskt läge?

3.
Vad menas med återtagits, räknas byar som tagits av fienden till denna del?

1. Somliga kallar det "basher", somliga kallar dem "torped"-konton så det beror ju på om det syftas som samma sak. Men!

Ja, det beror på hur dem används. Ett konto får inte ge bort byar av taktiska skäl utan att ha avslutat det s.k "draget".

Ett konto som ligger i fronten, smäller på fienden. Sedan adlar resten utav stammen byar utav "Basher/Torped"-kontot.
På detta sätt hålls "Basher/Torped"-kontot litet och smidigt. Är lättspelat och får inga moralproblem.


OM man skiftar byar på detta vis så gynnas man enormt. Detta skall vara möjligt att kunna utnyttja men inte på det vis att man ger och tar till höger och vänster med byar, det är ens revir och stammen ska samarbeta för att hålla den kvar bl.a.

Även här. NOTERA!

Väldigt simpel regel som säger sitt anser jag, men här bör nog tilläggas följdfrågor för att klargöra vad det är man vill ha svar på. Bör även rekommendera att olika scenarion som läggs fram för att lättare kunna förklara sin fråga är uppskattat.

Blir oerhört luddigt ifall man ställer en fråga med uttryck som endast en väldigt erfaren spelare vet och kan.

Jag som inte spelar aktivt, har dock, hade inte den blekaste aning om vad ett "Basher/Torped"-konto var tills någon dag sedan. Jag kräver inte det, varken från mina administratörer eller mig själv då man kan komma på dem mest underliga uttrycken/förkortningarna, och det hoppas jag att ni alla förstår.

2. Vad är 10% av 9? 0.9... Är det en hel by? Nej...

Paragrafryttareskalan: 10p!

Men nej det får man ju inte eftersom man inte kan ge bort 10% av ett sammanlagt byantal under 10 stycken.

3. Exempel: Jag ger bort 5 byar(~10.000p/st) i taktiska skäl => 50.000p skall då tas tillbaka ELLER samma byar.

50.000p skall då tas = Fiendebyar, stambyar(Internadling...) det som inte kringgår regler eller bryter dem.

...ELLER samma byar = Oavsett vad, samma byar kommer alltid att vara samma byar.


"# I de fall då en utredning pågår."

Så supporten kan fortfarande stänga av oskyldiga spelare under utredning även när utredningarna pågår några dagar?

Ja, det är ju inte helt omöjligt att oskyldiga personer blir drabbade för något någon annan orsakar.

Därför är det ju rekommenderat att man går lugnt och stadigt fram till supporten och frågar vad som står på.

Att bemöta oss med:
" - Är ni helt efterblivna? Jag ligger för i helvete i krig och skulle adla... Se nu till att låsa upp mig illa kvikt."


Vi är inte dumma som inte förstår en frustration över ett farthinder... Så snälla, notera att vi gör det för eran skull. Inte våran, om vi gör fel så är det inte mer med det än att vi lär oss och ber om ursäkt för misstaget. Reklamationer tas ju med mig om nu "enskilda fall" skulle dyka upp trots trådens syfte...

Om man har premium och blir avstängd så får man inte tillbaka sina förlorade premiumdagar eller poäng.


"# Det är förbjudet att använda skript som skapar korta vägar i navigationen eller mimar snabbnavigationen som finns för premium."

1. Får man som premium användare skapa nya länkar?

2. Får man som premium användare använda sig av skript för att skapa korta vägar i navigationen?

1. Ja om det nu skapar "korta vägar" i navigationen så är det emot reglerna. Eller om dem mimar funktioner som premium erbjuder, det spelar ingen roll om man betalar eller ej, det är lika för alla. (Bör ju tilläggas att detta kommer att ses över när tiden är över, har planer för skriptavdelningen.)

2. Nej. Oavsett om du betalar eller ej så är det vägar som skall skrivas som förslag om dem är användbara så att alla spelare kan eventuellt i framtiden ta del utav dessa förkortade vägar, skript kan man ju sätta i snabbmenyn men att göra förkortade navigationsvägar är som sagt inte tillåtet.


Räknas en "drinking bird" som en bot om man använder den till ett byggskript?

Nej den jobbar ju automatiskt.

Botar, webbläsar-add-ons och andra program som spelar spelet automatiskt är förbjudna.


pilis sa:
För att vara ärlig man kan enbart köa konton 60 dagar. efter denna tid punkt är det omöljigt att anfalla eller att skicka support så behövs ju inte vara några hårda regler runt detta. Du har 60 dagar på dig efter det så är kontot kört.
SuperNova sa:
Någon 60 dagars gräns finns inte på .se, däremot finns den regeln på .net. Du kan utan att bryta mot reglerna ha KÖ på ett konto i ett år på .se.
trashcan73 sa:
Jag är ganska säker på att det är 6 månader..... För mig att jag fick upp den där varning för inte allt för länge sedan.

Ni har alla tre både rätt och fel här.

Det är inte en regel. Efter 60 dagars kontoövervakande av ett och samma konto, inom en 120 dagarsperiod, så blockeras kontot som övervakas från kommandon som: Trupp och Handel.

Detta är en blockering som vi har för att man inte ska kunna utnyttja ett konto som en spelare har lämnat , till någon som eventuellt missbrukar KÖ-funktionerna. Därför har man 60 dagar på sig att internadla kontot eller hitta en ny(utomstående) ägare.

Först nu har vi upptäckt att detta inte är aktiverat på värld 1 och värld 2 bland annat, och det kommer att väcka mycket uppror nu när vi, genom denna upptäckt, kommer att aktivera funktionen. Just för att förhindra spelare som missbrukar den så kallade konstanta KÖ-möjligheten...
 

DeletedUser

Guest
Ja då det inte är tillåtet att försöka knäcka någons lösenord.

I 90% av alla "misslyckade" inloggningar så är det personer som försöker knäcka andras lösenord och i och med detta så kan spelarna rapportera sina misstankar och vi bearbetar fallet utifrån det vi kan. (Dvs administratörerna för den respektive världen bl.a. Om fallet inte går hela vägen till mig och mina Assisterande CMs såklart...)

Så om jag får reda på nån annans lösenord så får man logga in, intressant att veta.


Vi (Administratörer) är till för att leda er genom regeltolkningarnasvärld!

Vad gör man om 90% av admins är noobs och vad en admin säger på en värld inte gäller på någon annan ska man fråga dig?

1. Somliga kallar det "basher", somliga kallar dem "torped"-konton så det beror ju på om det syftas som samma sak. Men!

Ja, det beror på hur dem används. Ett konto får inte ge bort byar av taktiska skäl utan att ha avslutat det s.k "draget".

Ett konto som ligger i fronten, smäller på fienden. Sedan adlar resten utav stammen byar utav "Basher/Torped"-kontot.
På detta sätt hålls "Basher/Torped"-kontot litet och smidigt. Är lättspelat och får inga moralproblem.


OM man skiftar byar på detta vis så gynnas man enormt. Detta skall vara möjligt att kunna utnyttja men inte på det vis att man ger och tar till höger och vänster med byar, det är ens revir och stammen ska samarbeta för att hålla den kvar bl.a.

Här syns en skillnad hur vi två ser på spelet. Personligen sätter jag stammen främst alla byar inom stammen tillhör stammen och spelare lånar dom enbart av stammen.

Att stammen inte får använda byarna på sättet som är mest gynsam för den är bara fel. Stammen har ansträngt sig för att ge erövra byrarna att sen du och dina vänner ska bestämma hur stammen ska använda dessa byar är fel.

Vart går gränsen för vad troped/basher konton får göra och inte göra?

Även här. NOTERA!

Väldigt simpel regel som säger sitt anser jag, men här bör nog tilläggas följdfrågor för att klargöra vad det är man vill ha svar på. Bör även rekommendera att olika scenarion som läggs fram för att lättare kunna förklara sin fråga är uppskattat.

Blir oerhört luddigt ifall man ställer en fråga med uttryck som endast en väldigt erfaren spelare vet och kan.

Jag som inte spelar aktivt, har dock, hade inte den blekaste aning om vad ett "Basher/Torped"-konto var tills någon dag sedan. Jag kräver inte det, varken från mina administratörer eller mig själv då man kan komma på dem mest underliga uttrycken/förkortningarna, och det hoppas jag att ni alla förstår.

Jo vet att du inte kräver det, med tanke på att admins inte behöver veta vad tåg är för någoting. Men man tycker lite basic kunskaper vad olika saker kallas så man inte får bans/varningar för detta borde väl vara ett krav. Iaf en ordlista för teamet?


Men nej det får man ju inte eftersom man inte kan ge bort 10% av ett sammanlagt byantal under 10 stycken.

3. Exempel: Jag ger bort 5 byar(~10.000p/st) i taktiska skäl => 50.000p skall då tas tillbaka ELLER samma byar.

50.000p skall då tas = Fiendebyar, stambyar(Internadling...) det som inte kringgår regler eller bryter dem.

...ELLER samma byar = Oavsett vad, samma byar kommer alltid att vara samma byar.

Varför räknas poäng när man tar tillbaka byar och enbart byar när man ger bort?
Känns som ett medvetet kryphål när man kattar ner sina byar för att ge bort dom.

Varför 10 % seriöst, den gränsen ligger verkligen för lågt, 60 % är mer rimligt.
Kan nämna flera fall där vi har tagit mer än 10 % byar via sånt där för att rädda en spelare kvar på världen så att han inte slutar, fattar inte varför det kommer nya regler för att få folk att sluta.

Ja, det är ju inte helt omöjligt att oskyldiga personer blir drabbade för något någon annan orsakar.

Därför är det ju rekommenderat att man går lugnt och stadigt fram till supporten och frågar vad som står på.

Att bemöta oss med:
" - Är ni helt efterblivna? Jag ligger för i helvete i krig och skulle adla... Se nu till att låsa upp mig illa kvikt."


Vi är inte dumma som inte förstår en frustration över ett farthinder... Så snälla, notera att vi gör det för eran skull. Inte våran, om vi gör fel så är det inte mer med det än att vi lär oss och ber om ursäkt för misstaget. Reklamationer tas ju med mig om nu "enskilda fall" skulle dyka upp trots trådens syfte...

Om man har premium och blir avstängd så får man inte tillbaka sina förlorade premiumdagar eller poäng.

Så ni kan stänga av oskyldiga personer utan bevis och även ta premiumdagar av dom?

1. Ja om det nu skapar "korta vägar" i navigationen så är det emot reglerna. Eller om dem mimar funktioner som premium erbjuder, det spelar ingen roll om man betalar eller ej, det är lika för alla. (Bör ju tilläggas att detta kommer att ses över när tiden är över, har planer för skriptavdelningen.)

2. Nej. Oavsett om du betalar eller ej så är det vägar som skall skrivas som förslag om dem är användbara så att alla spelare kan eventuellt i framtiden ta del utav dessa förkortade vägar, skript kan man ju sätta i snabbmenyn men att göra förkortade navigationsvägar är som sagt inte tillåtet.

Så att göra egna länkar i tribalwars är förbjudet det med, om jag fattar dina texter rätt. Du vet att större delen av alla tw spelare bryter mot reglerna för tillfället?

Förklara hur en kemifågel jobbar på ditt tangentbord så ska vi ta oss en titt på det. :awsm:

Captain_awesome har gjort ett fint litet byggskript men att köra detta skript kräver massvis med musklick, så vill ha den där kemifågelen att trycka ner musknappen åt mig, ses det som en bot?

Fick iden från simssons, borde fungera men vill ha tillåtelse först

Ni har alla tre både rätt och fel här.

Det är inte en regel. Efter 60 dagars kontoövervakande av ett och samma konto, inom en 120 dagarsperiod, så blockeras kontot som övervakas från kommandon som: Trupp och Handel.

Detta är en blockering som vi har för att man inte ska kunna utnyttja ett konto som en spelare har lämnat , till någon som eventuellt missbrukar KÖ-funktionerna. Därför har man 60 dagar på sig att internadla kontot eller hitta en ny(utomstående) ägare.

Först nu har vi upptäckt att detta inte är aktiverat på värld 1 och värld 2 bland annat, och det kommer att väcka mycket uppror nu när vi, genom denna upptäckt, kommer att aktivera funktionen. Just för att förhindra spelare som missbrukar den så kallade konstanta KÖ-möjligheten...

Varför behövs regeln att internadlingskonton inte får bygga byggnader och trupper om ens möljighet ändå tas bort efter 60 dagar?
 

DeletedUser

Guest
Spam = meddelande som skickas intensivt 3-5 gånger minst med samma text.

Du menar till en spelare va, tillåtet att skicka till hela stammen?

Klargörande svar: Det är fullt tillåtet att hota och skriva krigsförklaring till en annan spelare eller stam.

får man skicka masspm som typ:

pm 1: Hej
pm 2: vi
pm 3: förklarar
pm 4: krig
pm 5: osv

köra på detta sätt mot en stam som jag ser det är det tillåtet?
 
Senast redigerad av en moderator:

DeletedUser

Guest
arn av götaland sa:
Så om jag får reda på nån annans lösenord så får man logga in, intressant att veta.

Fel. Det är i förutsättningar att man INTE fått reda på ett kontos lösenord.

Det är förbjudet att försöka logga in på ett konto som inte tillhör dig, eller att logga in på det över huvudtaget.

Misslyckade som du tolkar, är ett tillägg till den punkten i helhet till paragrafen.


arn av götaland sa:
Vad gör man om 90% av admins är noobs och vad en admin säger på en värld inte gäller på någon annan ska man fråga dig?

Ja precis. OM! en administratör, under min vägledning som ledare säger så, ja då är dem inte på rätt plats eller behöver en tillrättavisning åtminstone. Simpelt.


arn av götaland sa:
Här syns en skillnad hur vi två ser på spelet. Personligen sätter jag stammen främst alla byar inom stammen tillhör stammen och spelare lånar dom enbart av stammen.

Att stammen inte får använda byarna på sättet som är mest gynsam för den är bara fel. Stammen har ansträngt sig för att ge erövra byrarna att sen du och dina vänner ska bestämma hur stammen ska använda dessa byar är fel.

Vart går gränsen för vad troped/basher konton får göra och inte göra?

Fel. Om stammen är i centrum så kan vi slänga alla reglerna i soptunnan direkt.

När reglerna fokuseras på stammen och inte spelarna så förekommer pushning m.m. Reglerna är till för spelare så att det kan spelas på lättast möjliga sätt. Bara för att en stam säger att en spelare gör si och så i gynnade vägar betyder inte det att han inte utför någon pushning eller något regelbrott i sig. Det handlar om att göra ett spel rättvist och simpelt, inte att göra ett spel tillämpat för en lagbok.

Dessa spelare "påstår" att dem kör "basher" för stammens bästa, men skickar tonvis med resurser för att pusha andra... Kryphålen här är oändliga så därför eliminerar vi dem lättast möjligt för att spara oss en massa onödig tid.

Scenarion här kommer i drös så den kommer inte att ändas.


arn av götaland sa:
Jo vet att du inte kräver det, med tanke på att admins inte behöver veta vad tåg är för någoting. Men man tycker lite basic kunskaper vad olika saker kallas så man inte får bans/varningar för detta borde väl vara ett krav. Iaf en ordlista för teamet?

Nej, det behövs inte. Det är något de lär sig med tiden i supportsystemet. Praktik, praktik och praktik, inte teori.

Jag spelar inte men kan betydligt mycket fler uttryck än vad folk tror och vet, tillräckligt för att göra mitt jobb felfritt.

Jag m.fl vet => Vi lär ut. Det är inget krav som sagt eftersom vi lär varandra efter erfarenhet.


arn av götaland sa:
Varför räknas poäng när man tar tillbaka byar och enbart byar när man ger bort?
Känns som ett medvetet kryphål när man kattar ner sina byar för att ge bort dom.

Varför 10 % seriöst, den gränsen ligger verkligen för lågt, 60 % är mer rimligt.
Kan nämna flera fall där vi har tagit mer än 10 % byar via sånt där för att rädda en spelare kvar på världen så att han inte slutar, fattar inte varför det kommer nya regler för att få folk att sluta.

Kattar man ner sina byar får man ju skylla sig själv, det är inget du tjänar på.

Exempel: Jag ger bort 5 byar(~1.000 - 10.000p/st, beroende på hur och om jag "kattar" ner dem.) I taktiska skäl => 5.000 - 50.000p skall då tas tillbaka ELLER samma byar.

5.000 - 50.000p skall då tas = Fiendebyar, stambyar(Internadling...) det som inte kringgår regler eller bryter dem.

Förändrar inte antalet poäng som skall återtas, det ska vara likvärdigt till de byar man ger bort helt enkelt.


arn av götaland sa:
Så ni kan stänga av oskyldiga personer utan bevis och även ta premiumdagar av dom?

Ja, vi kan men får inte. Det är min uppgift att se till att varje avstängning är rättfärdigad. Utan bevis stänger vi inte av spelare, men som jag skrev tidigare. Det har skett och då har det inte gjorts medvetet för att sabotera utan för att förhindra ett misstänkt regelbrott, som mot sina odds visade sig vara felaktigt trots allt.



arn av götaland sa:
Så att göra egna länkar i tribalwars är förbjudet det med, om jag fattar dina texter rätt. Du vet att större delen av alla tw spelare bryter mot reglerna för tillfället?

Om så är fallet så förbjuder vi alla skript och tillämpar de som .net har? Anar missnöjen....

.net har en lista på vilka skript som är tillåtna, ska vi göra samma sak?


arn av götaland sa:
Captain_awesome har gjort ett fint litet byggskript men att köra detta skript kräver massvis med musklick, så vill ha den där kemifågelen att trycka ner musknappen åt mig, ses det som en bot?

Fick iden från simssons, borde fungera men vill ha tillåtelse först

Nej det är inte tillåtet då den jobbar automatiskt som sagt.


arn av götaland sa:
Varför behövs regeln att internadlingskonton inte får bygga byggnader och trupper om ens möljighet ändå tas bort efter 60 dagar?

Enkelt. För att dessa konton INNAN det gått 60 dagar, som faktiskt har KÖ inte ska kunna använda dem till egen vinning.
 

DeletedUser

Guest
Lite andra frågor.

på tribalwars finns det två försvars taktiker som man främst använder.

1. Att deffa upp en by och döda inkomande trupper.

2. Att timma in rens+adlar direkt efter adeltåget lander.

Varför är bara ena av dessa försvars taktiker tillåtna på konton som blir internadlade?

Läs vad som gäller för internadling. Kräver bättre formulering eftersom du inte nämner vem som gör vad. KÖ/KÖk/S....

Du ser? Mina förkortningar är inte som era spelare men om vi skippar dem och kör ren text blir det lättare.



Andra frågan är om 10 % regeln.

Varför får man inte ge bort mer än 10% av byarna. 10% är får låg lagt limit kommer få folk att vilja sluta mer än att fortsätta spela.

EX front spelare som har 100 byar alla vid gränsen under krig kommer detta konto ta enormt mycket stryck och kommer för eller sennare börja på lessna. Att då kunna adla upp 50-60 byar av honom inom stammen så att han kommer ner i antal och slipper de mest utsatta byarna för att han på detta viss kommer att fortsätta spela. Har jag alltid kört med men helt plötlsigt så vill Teamet att alla såna är spelare ska sluta med hjälp av de nya reglerna.

Det var våran standard(Första) siffra som vi satte, enkelt. Kanske höjs i framtiden till 25%.


Tredje frågan

Kan du ge någon som helst motivering varför man inte ska få bygga Murar i internadlingsbyar?

Det slutar med att spelare bygger muren högre i de byar som attackeras av fienden. Lika för alla.
 

DeletedUser

Guest
Ja precis. OM! en administratör, under min vägledning som ledare säger så, ja då är dem inte på rätt plats eller behöver en tillrättavisning åtminstone. Simpelt.

Så att man fått tillåtelse att använda greasemonkey gäller på alla världar eller inte?

Fel. Om stammen är i centrum så kan vi slänga alla reglerna i soptunnan direkt.

När reglerna fokuseras på stammen och inte spelarna så förekommer pushning m.m. Reglerna är till för spelare så att det kan spelas på lättast möjliga sätt. Bara för att en stam säger att en spelare gör si och så i gynnade vägar betyder inte det att han inte utför någon pushning eller något regelbrott i sig. Det handlar om att göra ett spel rättvist och simpelt, inte att göra ett spel tillämpat för en lagbok.

Jag har spelat i stammen där vi gett bort byar huller och buller för att optimera stammens framfötter, att nu bli tvungen att kontroll räkna precis antal poäng jag fått och antal jag gett bort inför varje by bytte och adling är riktigt jobbigt.

Känns som dessa regler enbart är till för att hjälpa familje stammar samtidigt som du struntar i mindre tajta stammar

Om så är fallet så förbjuder vi alla skript och tillämpar de som .net har? Anar missnöjen....

.net har en lista på vilka skript som är tillåtna, ska vi göra samma sak?

FEL

Dom har ingen lista med tillåtna skript, de som finns på forumet är enbart de skripten som skaparna av skripten har velat gett ut.
Finns många fler som har blivit tillåtna över tickets och kör på så sätt, jag kör iaf på detta vis inom .se också. Admins håller skripts som skickas via ticket hemliga.

Enkelt. För att dessa konton INNAN det gått 60 dagar, som faktiskt har KÖ inte ska kunna använda dem till egen vinning.

Detta finns det ju redan en regel mot inom kö reglerna så ger ju inget bra svar på frågan?
 

DeletedUser

Guest
arn av götaland sa:
Så att man fått tillåtelse att använda greasemonkey gäller på alla världar eller inte?

Det står tydligt i reglerna. Läs här.

.... Greasemonkeyskripts får inte användas.

Står tydligt nog.


arn av götaland sa:
Jag har spelat i stammen där vi gett bort byar huller och buller för att optimera stammens framfötter, att nu bli tvungen att kontroll räkna precis antal poäng jag fått och antal jag gett bort inför varje by bytte och adling är riktigt jobbigt.

Känns som dessa regler enbart är till för att hjälpa familje stammar samtidigt som du struntar i mindre tajta stammar.

Helt klart din personliga åsikt och den delar jag inte. Passar oss/samt andra bäst. Vi slipper hålla den kollen nu när det är upp till spelarna själva, samt att det underlättar vårat jobb då spelare klagade på att just det var för luddigt.


arn av götaland sa:
Dom har ingen lista med tillåtna skript, de som finns på forumet är enbart de skripten som skaparna av skripten har velat gett ut.
Finns många fler som har blivit tillåtna över tickets och kör på så sätt, jag kör iaf på detta vis inom .se också. Admins håller skripts som skickas via ticket hemliga.


If you are not sure if a script or tool is allowed you should always ask the support team first. In addition to this, we keep this thread updated with all legal quick bar scripts. If you have a script that doesn't appear here, you must submit a ticket for approval or ask in the scripts forum before installing it.

Behöver jag översätta?

"we keep this thread updated with all legal quick bar scripts" = "Vi förbehåller denna uppdaterade tråd med alla tillåtna skript."

Säger sitt. Står i deras regler, klart och tydligt.


arn av götaland sa:
Detta finns det ju redan en regel mot inom kö reglerna så ger ju inget bra svar på frågan?

Otydlig igen... Din fråga från början var otydlig, så man fick gissa sig fram med svaret...
 
Status
Ej öppen för ytterligare svar.
Topp