Några frågor om reglerna

Status
Ej öppen för ytterligare svar.

DeletedUser

Guest

"Om en spelare anfaller dig på värld 1, så får du inte anfalla tillbaka på värld 6 som hämnd. 2 veckor efteråt så räknas inte detta längre som en hämnd utan som ett vanligt anfall."


Så man kan teoretisk inför v11 joina världen kolla upp vilka värdar alla spelar inom sin 15*15 spelar i. Joina dessa världar bygga 1 paladin eller 1 spjut skicka anfall mot spelaren i fråga. Så är man immun från inkommande under de kommande 2 veckorna och om man gör detta regelbundet så är fullständigt immun från alla anfall och leka sim city?


"Det är förbjudet att försöka logga in på ett konto som inte tillhör dig, eller att logga in på det över huvudtaget. Misslyckade inloggningar kommer bli bestraffade. "

Här det bara misslyckade inloggningar som blir bestraffade?


"Alla interaktioner är förbjudna tills 24 timmar efter att kontoövervakningen har avslutats. "


Så det är regelbrott när jag skickar pm till en spelare som jag har övervakat för att berätta hur det har gått?



"
Avslutande av konto:
Då du avslutar ditt konto så är det OK att dela ut dina byar bland vänner och stammar. Det finns dock en 60 % marginal man måste hålla sig till, du får inte ge en och samma spelare mer än 60 % av dina byar."


Vad händer om man bara har en by får man inte bli internadlad då?




"# En hel stam eller enskild medlem får inte spamma en annan spelare eller stam bara för att irritera."

Så man får inte skicka ett pm till alla spelare i motståndar stammen med lite diskreta hot eller krigsförklaring?




# Det är tillåtet att ge bort upp till 10 % av sina byar av taktiska skäl. Spelaren ska informera supporten om aktionen, och om detta inte görs så går det under pushning. Man får inte ge bort ytterligare byar av taktiska skäl innan samma byar eller motsvarande poäng har återtagits.


Detta medför att basher konton är förbjudna?

Vad händer om man har under 10 byar och vill ge bort för att få bättre taktiskt läge?

Vad menas med återtagits, räknas byar som tagits av fienden till denna del?




"# I de fall då en utredning pågår."


Så supporten kan fortfarande stänga av oskyldiga spelare under utredning även när utredningarna pågår några dagar?




"# Det är förbjudet att använda skript som skapar korta vägar i navigationen eller mimar snabbnavigationen som finns för premium."

Får man som premium användare skapa nya länker?

Får man som premium användare använda sig av skript för att skapa korta vägar i navigationen?






Just ja glömde den viktigaste frågan.


Räknas en drinking bird som en bot om man använder den till ett byggskript?
 
Senast redigerad av en moderator:

DeletedUser

Guest
Satt och undra om det är tillåtet att sätta skript på snabbknappar inom tribalwars. Så när jag trycker på "F1" så kommer fakeskript att köras osv.

Undrar även om det är tillåtet att som premium användar skapa egna genvägar ingame på samma sätt så att jag kan trycka på "F2" för att komma till samlingsplatsen osv.


MVH
Pilis

Adding to Pilis frågor. Kommer svar så fort jag har landat. =)
 

Haroo

Active Member
Reaktionspoäng
0
Riktigt bra frågor, har tänkt på vissa själv faktiskt, bl.a hämnd aktioner och internadling!
 

DeletedUser

Guest
"# I de fall då en utredning pågår."

Så supporten kan fortfarande stänga av oskyldiga spelare under utredning även när utredningarna pågår några dagar?



Ang detta så verkar det inte bättre. Vet att jag och mina bröder en gång blev nedstängda då dem trodde jag fuskade. Ändå hade jag skrivit upp att dem spelade. Det väldigt konstiga var dock att folk jag var kö till också blev nerstängda även fast dem bor 200 mil ifrån mig och jag aldrig vart inne på deras konto eller nåt.

Detta pågick i nästan en vecka tills jag fick han att inse att han gjort fel, blev dock bestraffad ändå och han låste aldrig upp de som jag var kö åt. Skum kille.
 

DeletedUser

Guest
"# I de fall då en utredning pågår."

Så supporten kan fortfarande stänga av oskyldiga spelare under utredning även när utredningarna pågår några dagar?



Ang detta så verkar det inte bättre. Vet att jag och mina bröder en gång blev nedstängda då dem trodde jag fuskade. Ändå hade jag skrivit upp att dem spelade. Det väldigt konstiga var dock att folk jag var kö till också blev nerstängda även fast dem bor 200 mil ifrån mig och jag aldrig vart inne på deras konto eller nåt.

Detta pågick i nästan en vecka tills jag fick han att inse att han gjort fel, blev dock bestraffad ändå och han låste aldrig upp de som jag var kö åt. Skum kille.

Men tjena nisse.

Varför säger du det först nu och varför har du inte pratat med typ mig eller Nino då?

Har oerhört svårt att tänka mig att det tog en vecka och ni skulle vara oskyldiga? Nej det går tyvärr inte ihop.
 

DeletedUser

Guest
så hon kan du svara men inte mig :p
Nu var det inte det som jag klagar på med den regeln mer hur det kan missbrukas av admins som inte kollar upp fakta utan bara stänger av spelaren i fråga och man sen måste bevisa sin oskuld, detta tar 2-5 dagar med dessa admins. Detta gäller bara några enstaka, de flesta gör ett bra jobb. Som ett exempel fick ett gäng stamkamrater avstängda för pushning. När de råkade köra en offensiv mot ett internadels konto. För att bli frikända så skulle de skicka in en rapport på att de rensat sina byar när kontot var avstängt, gick inte så bra. En annan fråga en spelare ska sluta och ett gäng byar blir adlad. Sen ångrar han sig, får han komma tillbaka?
Mvh pilis via mobil

Det är för att du har många punkter helt enkelt.

Sen talar det nog för sig att jag vill ha perfekta admins, så missbruk finns inte på min karta.
 

DeletedUser

Guest
Det är för att du har många punkter helt enkelt.

Sen talar det nog för sig att jag vill ha perfekta admins, så missbruk finns inte på min karta.

Finns alltid folk som missbrukar det hela. Om Visa inom teamet hade blivit världs admin på någon av mina världar hade jag slutat direkt. Det finns en anledning för att jag och 95% av ninjorna förlorad all våran tillit till ticket systemet och tar våra frågor via forumet eller mail till dig. Aja detta här inget som behöver tas via forumet
 

DeletedUser

Guest

"Om en spelare anfaller dig på värld 1, så får du inte anfalla tillbaka på värld 6 som hämnd. 2 veckor efteråt så räknas inte detta längre som en hämnd utan som ett vanligt anfall."


Så man kan teoretisk inför v11 joina världen kolla upp vilka värdar alla spelar inom sin 15*15 spelar i. Joina dessa världar bygga 1 paladin eller 1 spjut skicka anfall mot spelaren i fråga. Så är man immun från inkommande under de kommande 2 veckorna och om man gör detta regelbundet så är fullständigt immun från alla anfall och leka sim city?

Öhh, nej varför skulle man bli immun på det viset?

För ligger man inom 15*15 så går det inte bevisa att de attackerar av hämnd. Det är bara nog bara vanliga farmningar.

Enda gången denna regel borde användas är väl när man blir anfallen av någon mer än 2 kontinenter bort, fast även då om era stammar är i krig så kan anfallet vara till för att hjälpa någon i stammen. Då är det inte heller en hämnd aktion.

Så svaret på din fråga är nej. Men om det nu är som du skriver så är det helt fel.

För borde inte kunna använda en regel för att skydda sig själv.
 

DeletedUser

Guest
Well det var längesen så ser ingen mening med det nu. Varför jag inte gjorde det då var snarare för att jag inte ides tjorva mer än jag gjort. + skulle ändå sluta i den världen så lite - på nivåer spelade ingen större roll.
 

DeletedUser

Guest
Finns alltid folk som missbrukar det hela. Om Visa inom teamet hade blivit världs admin på någon av mina världar hade jag slutat direkt. Det finns en anledning för att jag och 95% av ninjorna förlorad all våran tillit till ticket systemet och tar våra frågor via forumet eller mail till dig. Aja detta här inget som behöver tas via forumet

Håller inte med dig där men som du säger vi kan ta det en annan gång.

Jag tänkte slänga ihop ett svar på dina frågor efter juldagen, lite tajt med tid här.

God jul gott folk!
 

DeletedUser

Guest
Öhh, nej varför skulle man bli immun på det viset?

För ligger man inom 15*15 så går det inte bevisa att de attackerar av hämnd. Det är bara nog bara vanliga farmningar.

Enda gången denna regel borde användas är väl när man blir anfallen av någon mer än 2 kontinenter bort, fast även då om era stammar är i krig så kan anfallet vara till för att hjälpa någon i stammen. Då är det inte heller en hämnd aktion.

Så svaret på din fråga är nej. Men om det nu är som du skriver så är det helt fel.

För borde inte kunna använda en regel för att skydda sig själv.


Läs regeln och hur den beskriver det hela.

Här förbjudet att anfalla nån som anfallit dig dom senaste 2 veckorna på en annan vecka. Spelar ingen roll om det beror på farmning eller kirgsföring. här utryckligen förbjudet att farma en spelare som ligger inom din 15*15 om han anfallit dig dom senaste 2 veckorna på en annan värld.



Förrästen när jag ändå här inne på det har jag märkt hur följande taktik används mot spelare som spelar fler än en värld.

2 eller fler stammar som spelar på olika världar snackar ihop sig och startar en offensiv mot spelaren i fråga på ett gäng olika världar samtidigt för att kunna adla upp han lätt. Att sätta 2000-5000 anfall på 2+ värdlar ser iaf jag som att man anfaller över flera världar men teamet verkar anse det är en bra taktik?


mvh
Pilis på mitt mobil konto.
 

DeletedUser

Guest
Sätter tråd som viktig tills jag har samlat ihop all fakta till mitt svar. =)

Svar kommer. Ej glömt.
 

DeletedUser

Guest
skript trupper, resuser

hej jag undrar om det finns nått script som gör så man får mer trupper eller resurser?
om det e lagligt då.
 

aeon

Member
Reaktionspoäng
0
På tal om aggression över världarna...

infok.gif


Hur tänkte dom då?? :confused:
 

MacBengt

Member
Reaktionspoäng
0
Det blir ju lite dumt att ni skriver/har skrivit, praktiskt taget, att om man har någon fiende som du helt enkelt inte klarar av kan du ju bara attackera honom på den nya världen.

Medans en spelare i FD. VÄV som skickade 1 yx på en spelare i v9 blev bannad för att han attackera honom i v5 också. Dock hade han som blev attackerad fejknick i v9 så det var omöjligt att veta. Tycker den regeln är riktigt dum allmänt. Den borde tas bort om jag skulle få bestämma.

Det blir bara orättvisa straff beroende på vilken värld det har inträffat.
 

DeletedUser

Guest
Det blir ju lite dumt att ni skriver/har skrivit, praktiskt taget, att om man har någon fiende som du helt enkelt inte klarar av kan du ju bara attackera honom på den nya världen.

Medans en spelare i FD. VÄV som skickade 1 yx på en spelare i v9 blev bannad för att han attackera honom i v5 också. Dock hade han som blev attackerad fejknick i v9 så det var omöjligt att veta. Tycker den regeln är riktigt dum allmänt. Den borde tas bort om jag skulle få bestämma.

Det blir bara orättvisa straff beroende på vilken värld det har inträffat.


Det är stor skillnad på att klarar av och HAR klarat av... Lägg märke till tidsformen.

En spelare som VARIT för stark för dig innebär att man inte KLARAT av spelaren i fråga.

Spelaren/Spelarna ÄR för starka, OM man spelar på världen, förstår du?
 
Status
Ej öppen för ytterligare svar.
Topp