40 medlemar vf inte mer

Status
Ej öppen för ytterligare svar.

DeletedUser

Guest
varför tycker eliterna att det är dumt att ha mer än 40 medlemar eller en systerstam???? Fattar inte desto mer desto bättre:cool:
 

DeletedUser

Guest
  • Större risk för spioner
  • Svårt att hålla koll på alla medlemmar
  • Rörigt
  • Ingen sammanhållning
  • Man känner knappt hälften av medlemmarna
  • Större risk att någon utsatt inte får hjälp (pga s.k åskådarmentalitet, "om ingen annan hjälper så behöver inte jag hjälpa heller")
  • Kvalitet före kvantitet

Ger du mig lite tid kan jag säkert komma på fler punkter.
 

DeletedUser

Guest
joo men vi säger att man har en stam med 40 medlemar sen 40 i sin systerstam ? det är inte överdrivit många att hålla koll på. Men om en inte får hjälp asså jag mennar att välja dem bästa av 2 olika kontineter skulle inte det då gå ??
 

DeletedUser

Guest
Att ha max antal medlemmar i stam föder bara familjestammar :rolleyes: , jag har gärna en stam med mer än 40 spelare. Men för att svara på frågan, alla har olika åsikter och orsaker på att vilka ha lite spelare. Men dom flesta antar jag tycker det är för att det är lättare att hålla koll på , mindre spam på forumet och inga mass invite stammar :p
 

DeletedUser

Guest
joo men då säger du bara att du inte tar med mer. Inte svårare än det.
 

DeletedUser

Guest
Min åsikt är att det blir så extremt mycket bättre sammanhållning om det är små stammar. Mycket roligare. Men om man nu vill starta en systerstam så kan man göra det, men jag har aldrig varit med om att det går bra för stammar som har några tiotal familjestammar ;)
 

Tronicooz

Member
Reaktionspoäng
1
jag gillar att vara under 20 medlemmar, inte helt bra alltid, men otroligt mkt roligare att vara ett tajt gäng med få medlemmar, spelar bara för o ha kul :p inte för att få en stor stam som överlever 100% säkert pga massa allianser och skit :)
 

DeletedUser

Guest
Det sköna med lågt medlemsantal är ju att slippa alla merges. Inte familjestammar osv.. Det kommer ju ändå.
 

DeletedUser

Guest
40 medlemmar är ju tok mycket.. Ta en 15-20 hyperaktiva ninjor så ska vi se hur din bjuda-in-jätte-många-coola-människor familjestam klarar sig mot dom..

Det är väldigt lätt att förklara.. Frågan är om de är lätt för dig att förstå.

För att bli bra i detta stam krävs egentligen bara aktivitet. 20 aktiva spelare är farligare än 60 spelare där det finns 20 aktiva 40st lala runt och logga in i brist på annat spelare..
 
Reaktionspoäng
0
15-20 medlemmar är min personliga favorit, blir då en tajt liten stam där alla känner alla, risken för spioneri minskar drastiskt, om man sedan handplockat medlemmarna så är det minimal risk för dödkött, aldrig bra att ha inaktiva konton/ spelare som är rädda för incs i krigstider.

Premades blir i längden oftast tråkiga, då är det roligare att starta med kanske 4 spelare, kolla omgivningarna och successivt rekrytera lovande spelare, har visat sig vara ett fungerande koncept på tidigare världar.

Riskerna med stammar som ser ut så här är förstås förlusterna av att spelare slutar, räcker med att 1 spelare tröttnar och det märks av i stammen.

Att vinna en värld har aldrig varit något som lockat mig, då roligare att köra på en mer "crash and burn" taktik.
 

DeletedUser

Guest
Titta bara på vad som hände mer TKOTRT på v2 :eek:

Berodde lite på att delar av ledningen slutade. (tänker på mig själv - innan jag förstod bättre :p)

Det är också ett exempel på hur bra en familjestam kan lyckas. TKOTRT fanns med på v2 en väldigt lång period och var en stor stam. Oavsett kvalitén på merparten spelarna så hade TKOTRT en hel del duktiga lirare som gjorde stammen bra. Innan TKOTRT mötte sin överman i Bringt (tror jag det var?), så hade stammen krigat ner och krigat bort en del stammar, vissa tillsammans med andra stammar, och vissa själv.

Stammen hade kanske lyckats bättre om man gjort som ville några månader innan jag inte ville spela i sådan stam längre, dvs att plocka ut de bästa 40-50 lirarna, och sen kicka bort resten och nobla upp dem. Det höll stammen på med, dock inte alls så fort som jag ville.

Men 95% av fallen så faller familjestammar väldigt fort, eller är otroligt dåliga. Enda gången en familjestam kan lyckas är när den styrs av en mycket kompetent ledning som styr stammen med järnhand.

Nu när man vet och kan bättre, så förstår man hur mycket bättre det är med en tight stam, där alla spelare kan lira och alla känner varandra.
 

DeletedUser

Guest
dom hade väl 6 systerstammar? ^^

Ett tag ända upp till 5 ordentliga stammar (TKOTRT, TKOTR2, TKOTR3, TKOTR4 och TKOTR5) där TKOTRT var huvudstammen. Men vi hade också 3 eller 4 tempel stammar som var våra akademier, dock födde stammarna inte många bra spelare och skrotades relativt fort.

Så under en tidsperiod på några månader hade TKOTRT 8-9 stammar.

Successivt arbetade TKOTRT med, efter bland annat ultimatum från en hel del av de duktiga lirarna som hotade med att lämna om det inte blev färre medlemmar, att skaffa just färre medlemmar.

Under sina "glansdagar" hade TKOTRT "bara" två andra stammar med sig, av det som från början varit 8-9 st. Då många slutat och många hade kickats/skrotats.
 

Basse

Member
Reaktionspoäng
0
Berodde lite på att delar av ledningen slutade. (tänker på mig själv - innan jag förstod bättre :p)

Det är också ett exempel på hur bra en familjestam kan lyckas. TKOTRT fanns med på v2 en väldigt lång period och var en stor stam. Oavsett kvalitén på merparten spelarna så hade TKOTRT en hel del duktiga lirare som gjorde stammen bra. Innan TKOTRT mötte sin överman i Bringt (tror jag det var?), så hade stammen krigat ner och krigat bort en del stammar, vissa tillsammans med andra stammar, och vissa själv.

Där ser du, TKOTRT, 200 medlemmar(?) mot BringT 20(?). Kvalitet före Kvantitet
 

Danney

Active Member
Reaktionspoäng
0
Och nu återgår vi till Topic (inget mer om TKOTRT / Bringt etc) innan korten börjar delas ut tack.
 

DeletedUser

Guest
Och nu återgår vi till Topic (inget mer om TKOTRT / Bringt etc) innan korten börjar delas ut tack.

Ber om ursäkt Danney, ville endast påpeka att man faktiskt kan lyckas bra, eller halvbra (beror på hur man vill se det), om man har en familjestam. Dock kräver det att medlemmarna verkligen kämpar för stammen och att den har en kompetent ledning. Jag och Basse tar det via PM :)

Däremot skulle jag aldrig mer sätta min fot i en familjestam av orsaken att jag personligen tycker att stammar med för många medlemmar bidrar till för många åsikter och en splittring i stammen. Och av samma anledningar som Captain Awesome redan nämnt.
 

Haroo

Active Member
Reaktionspoäng
0
De enda 2 familjestammarna som jag kan se har lyckats är Stribe @ v3 och T*ON @ v5 :) Det finns säkert flera familjestammar men inte vad jag kan komma på
 
Status
Ej öppen för ytterligare svar.
Topp