Vvv

Status
Ej öppen för ytterligare svar.

aweponken

Member
Reaktionspoäng
0
Vad hände med VVV? Själv grundade man VVVII och fixade forum and stuff..

Slutade på V3 för ett o ett halvt år sedan när VVV låg på topp.. därefter försvann de?? :)

Ngn gammal spelare här? :)
 

DeletedUser

Guest
VVV....de svek väl allt som gick att svika, sen svek de sig själva och försvann...Vissa hävdar att de blev en WcW-stam men det är inte hela sanningen. Tw-snubben är i alla fall borta vad jag vet....
 

DeletedUser

Guest
Blev de inte någon av WCW/mergade eller nåt? Det fick jag höra i alla fall. Men jag var inte så medveten om min tw-omgivning då, och min källa kanske inte var... helt pålitlig...
 

DeletedUser

Guest
VVV anföll DC. MASH/Stribe/CAF2 anföll VVV. Större delen av VVV försvann in i nWCW-k.
 

DeletedUser

Guest
Va jag minns så va VVV aldrig en respekterad toppstam
och om jag minns rätt så klassas samtliga som en gång
tillhörde VVV som flyktingar och gömmer sig i andra
stammar idag!

Danskare

Peterinas du vet väl mer om detta?
 

DeletedUser

Guest
nWCW-K och VVV mergade. Oturligt nog skedde det precis innan en krigsförklaring från sydliga alliansen och totalt kaos uppstod vilket resulterade i krig mellan till en början det nybildade nWCW-K och ST2-MASH-STRIBE (SMS).

Sen igen flyktingar och flyktingar... Men det låter jag Danskare bedöma för han har ju bra erfarenhet i frågan ;)
 

miffo123

Medlem
Reaktionspoäng
0
Det var väll ändå bara MASH och Stribe till en början, så kom -ST2- in senare och började köra mot oss i Ma i första hand? Minns de glada och trevliga samtal jag hade med Bobow, Brightside men även Benzo bland annat då offensiverna mot Ma satte igång och pågick för fullt.

Sen att VVV var flyktingar kan man fundera över, det är en valfri tolkning från individ till individ anser jag i alla fall
 

DeletedUser

Guest
Det var väll ändå bara MASH och Stribe till en början, så kom -ST2- in senare och började köra mot oss i Ma i första hand? Minns de glada och trevliga samtal jag hade med Bobow, Brightside men även Benzo bland annat då offensiverna mot Ma satte igång och pågick för fullt.

Sen att VVV var flyktingar kan man fundera över, det är en valfri tolkning från individ till individ anser jag i alla fall

"flyktingtermen" har jag klassat såhär

om en stam har på nåt sätt upplösts (krig,konflikt etc.) och har fiender så vill fienden/andra stammar antingen två saker, rekrytera spelarna eller adla upp dem. för att inte bråk ska uppstå om vem som har rätt till spelarens byar, så kan fiendestammen skika "flykting" och får då rätt till spelarens byar att adla. om inte den stammen som tog in honom kan göra en överrenskommelse om byarna, annars kan en konflikt uppstå i framtiden. enda sättet som man kan tvätta flyktingstämpeln är att gå med i en rätt hygglig stam emellan den stammen man siktar mot och stannar några veckor där till allt har lugnat ner sig någerlunda
 
Senast redigerad av en moderator:

DeletedUser

Guest
Jag säger som jag alltid har sagt, om man kan försvara de spelare man tar in så ser jag inget fel i det. Vill den stammen som stämplar dem som flyktingar kriga ser jag inget fel med det. Det gäller att värva smart och inte ta in Kreti och Pleti.

Jag lämnar öppet för tolkningar vad jag anser om att WCW-K tog in VVV-spelarna. :p
 

hampus204

Active Member
Reaktionspoäng
12
Om man kände de så var de flesta riktigt trevliga.:)
Och mergen hade snackats om länge innan, så flyktingar, nja inte riktigt, var ju lite dåligt tajmad merg^^
 

Kött e gött

Member
Reaktionspoäng
0
vad jag kommer ihåg så vart VVV en dag helt plötsligt VVVwcw (det här var några dagar efter krigsförklaringarna av CAF2, Mash och Stribe-f har jag för mig)
Men sen ändrades det tillbaka till VVV och något senare så mergade man ihop VVV med Nwcw-k

sen kan mergen mycket väl ha diskuterats innan krigsförklaringarna men vad jag kommer ihåg så skedde den efter de
 

DeletedUser

Guest
Jag är en fd. VVVare och trivdes enormt där. Detta med mergen minns jag inte riktigt bra för det var länge sedan jag slutade i V3...
 

DeletedUser

Guest
hmm jag vet med mig ganska bestämt att i den mergen som skedde så lämnades många VVV:are utanför. Det var iaf ett gäng som vi i CAF plockade byarna av...
 

DeletedUser

Guest
När Tw7130 lämnade VVV blev det mesta kaos. De var på den tiden i allians med Tjekan och DC, de hade också en IAP med Nwcw-K, Nwcwka osv. samt DDSV(?). När krig bröt ut mellan Tjekan och Wcw så gick de inte med i det kriget på Tjekans sida, utan på wcws, anledningen var enkel: Wcw var större. Efter detta så svek de även DC (det komiska är att jag varit med i båda dessa stammar när de blivit svikna. ^^). Sedan så kom MASH m.fl och gjorde rent hus på K46, 47 medans resten av VVVarna flydde in i wcw och körde internadlar-fegspel som resten av wcw. :)
 

hampus204

Active Member
Reaktionspoäng
12
När Tw7130 lämnade VVV blev det mesta kaos. De var på den tiden i allians med Tjekan och DC, de hade också en IAP med Nwcw-K, Nwcwka osv. samt DDSV(?). När krig bröt ut mellan Tjekan och Wcw så gick de inte med i det kriget på Tjekans sida, utan på wcws, anledningen var enkel: Wcw var större. Efter detta så svek de även DC (det komiska är att jag varit med i båda dessa stammar när de blivit svikna. ^^). Sedan så kom MASH m.fl och gjorde rent hus på K46, 47 medans resten av VVVarna flydde in i wcw och körde internadlar-fegspel som resten av wcw. :)

Du vet inte vad du pratar om, kan ju säga att de inte gick med WCW för att de var större;)
Så lägg av med smutskastningen av VVV och WCW.
 

DeletedUser

Guest
Är det bara jag som förstår Tjekan fullt ut?

De var mer skillade och de adlade så mycket som myntverket tillät men ändå växte fienden genom att adla barbarbyar och merga. Hur länge orkar man stå emot en sådan massiv fiende? Det hjälper inte att man är mer skillad. Spelet är konstruerat så att man förlorar ändå om man inte hänger med i merging-barbar-tåget.
 

DeletedUser

Guest
När man läser allt så är man glad att man lämnade ett fint avskedsbrev till VVV familjen och sedan begav sig av i stora vida värden ända bort till DC i mitt <3

Blev dock inte så långvarig där då någon i VVV tyckte att de byar jag kämpat för var stammens byar så där tog min lyckliga resa slut *suck*

Men känns bra att ni äntligen lyckades plocka ner VVV på jorden igen ;)
 

DeletedUser

Guest
Är det bara jag som förstår Tjekan fullt ut?

De var mer skillade och de adlade så mycket som myntverket tillät men ändå växte fienden genom att adla barbarbyar och merga. Hur länge orkar man stå emot en sådan massiv fiende? Det hjälper inte att man är mer skillad. Spelet är konstruerat så att man förlorar ändå om man inte hänger med i merging-barbar-tåget.

till viss del kan jag ju förstå sånt,det är ju tyvärr så att man dessutom kan internadla sej helt enorm utan att behöva kämpa något speciellt för det.jag personligen tycker det är riktigt boring,men flera verkar ju tycka om sitt cim city lirande.Men att jag inte lägger ner när läget inte ser så ljust ut beror ju just på att jag tycker om att kriga.Det är ju därför jag lirar detta spel.Då kan jag ju inte bara lägga av bara för att fienden är övermäktig.men detta är ju en personlig åsikt.
 
Status
Ej öppen för ytterligare svar.
Topp