Angående moderation & administratör.

Status
Ej öppen för ytterligare svar.

DeletedUser

Guest
Nu skiter du dig själv i näven igen. Admins har också rättigheter här på forumet? Jag har iaf fått varning av admins... Vad kan de mer göra?




Läs mitt inlägg som den svenska det är, står INGET om deras RÄTTIGHETER.

Vad står det??? -> Jo, deras OMRÅDEN.
 

miffo123

Medlem
Reaktionspoäng
0
Jag har läst denna tråd flera gånger Gaffel, just för att inte gå allt för mycket off topic (rättare sagt ingen alls), det var någon som nämnde mods, därför kom det med i mitt inlägg.

Men om förslag inte framkommer vad ska då göras åt saken? Det måste fram förslag för att hitta en lösning, det är precis som RL på det sättet..Eller är jag ute och cyklar här med?
 

DeletedUser

Guest
Jag har läst denna tråd flera gånger Gaffel, just för att inte gå allt för mycket off topic (rättare sagt ingen alls), det var någon som nämnde mods, därför kom det med i mitt inlägg.

Men om förslag inte framkommer vad ska då göras åt saken? Det måste fram förslag för att hitta en lösning, det är precis som RL på det sättet..Eller är jag ute och cyklar här med?


Bästa sätt att få fram det vore att skriva ihopa ett helt A4 papper som beskriver och motiverar, samt argumenterar.

Någon frivillig?

Sedan kan jag föra det vidare eller åtminstone till Nino sen vidare till Germany.
 

DeletedUser

Guest
en ide ?

skapa en tråd där spelarna får ventilera sig om vad dom vill skall förbättras , detta kan även föras vidare till dom andra länderna , spelarna likt tw teamet utvecklar ju spelet till nästa generation =)

alla sätt är bra utom dom dåliga =)

sen BARA ideer till ett brev , inge annat strö skit snack , dom kan enbart raderas

alltså bara ideer och inte synpunkter på ideer
 

Alex

Active Member
Reaktionspoäng
1
Jag sa inget om VILKA pm som han läst, jag sa en lista på ATT admin har läst...

Självklart ska dom kunna läsa när en spelare är under utredning, det jag reagerar på är att dom läser privata pm helt utan orsak. Fast du kanske inte skulle reagera på om postens personal öppnade dina privata brev bara för dom kan??

Inte jämn förbart då det är lite skillnad.

1. Postlagen gäller inte för Internet utan endast för pappersbrev.
2. InnoGames äger de servrar på vilket tribalwar ligger på och de har all laglig rätt att läsa den information som lagras på dem.

Sedan får vi inte läsa mail utan att ha en orsak till det och inte heller har vi tid till det. Den enda anledning till att vi skulle gå in och läsa mail är att vi misstänker regelbrott och då skulle risken jämnt finnas att spelare som är inblandad skulle kunna börja dölja vad som har hänt ifall de får info om att vi börjar undersöka deras konto.

Misstänker ni att vi missbrukar våra rättigheter så skicka in en supportbegäran om det så tittar CM på det.
 

aeon

Member
Reaktionspoäng
0
Inte jämn förbart då det är lite skillnad.

1. Postlagen gäller inte för Internet utan endast för pappersbrev.
2. InnoGames äger de servrar på vilket tribalwar ligger på och de har all laglig rätt att läsa den information som lagras på dem.

Sedan får vi inte läsa mail utan att ha en orsak till det och inte heller har vi tid till det. Den enda anledning till att vi skulle gå in och läsa mail är att vi misstänker regelbrott och då skulle risken jämnt finnas att spelare som är inblandad skulle kunna börja dölja vad som har hänt ifall de får info om att vi börjar undersöka deras konto.

Misstänker ni att vi missbrukar våra rättigheter så skicka in en supportbegäran om det så tittar CM på det.

så istället för en enkel liten förändring är det bättre vi skickar in högvis med tickets??
 

Alex

Active Member
Reaktionspoäng
1
så istället för en enkel liten förändring är det bättre vi skickar in högvis med tickets??

Min åsikt är att ni inte ska har något att göra med när vi undersöker saker men misstänker ni läckor så ska ni självklart ta upp frågan.

Dessutom så tror jag att vi skulle få ännu mer förfrågningar om varför vi varit inne på ett konto ifall det loggas så att spelare ser det.

Men jag kan försäkra att för min del så skulle jag aldrig gå in på någons konto om ajg inte absolut måste, detta både av respekt för den spelaren samt på grund av tidsbrist. Jag utgår från att detta också gäller fär alla andra admin.
 

aeon

Member
Reaktionspoäng
0
Tror inte alls det skulle bli mer frågor, självklart så måste det skickas ut information om förändringen innan den genomförs.
 

DeletedUser

Guest
Min åsikt är att ni inte ska har något att göra med när vi undersöker saker men misstänker ni läckor så ska ni självklart ta upp frågan.

Dessutom så tror jag att vi skulle få ännu mer förfrågningar om varför vi varit inne på ett konto ifall det loggas så att spelare ser det.

Men jag kan försäkra att för min del så skulle jag aldrig gå in på någons konto om ajg inte absolut måste, detta både av respekt för den spelaren samt på grund av tidsbrist. Jag utgår från att detta också gäller fär alla andra admin.

men, hmm.
Om man nu får en "tagg" på inloggningar där det står att admin varit inne på ens konto och kikat och det inte föreligger en ticket så finns ju iaf en anledning till att få veta varför. Detta sätter ju en viss ömsesidig kontroll på nåt vis mellan spelare & admin ?!?!

Är du med på resonemanget?

Detta med att servrarna ägs av diverse företag.
Hmm, ett företag står för mitt email konto, dvs min internet leverantör.
Dock ger det inte dem rätten och gå in och titta och läsa mina e-mails.

Nu vet jag inte hur det är med tysk lag, men jag utgår ifrån att dom har lagar kring sekretess ?!?!
 

DeletedUser

Guest
Detta med att servrarna ägs av diverse företag.
Hmm, ett företag står för mitt email konto, dvs min internet leverantör.
Dock ger det inte dem rätten och gå in och titta och läsa mina e-mails.

Jag är inte helt säker ang detta, så spanka mig om jag har fel, men beror inte detta helt på användarvillkoren ?
Om Innogames går ut öppet med att de vill ha rätten att läsa allting som skrivs osv, och det godkänns av spelarna, så har de ju helt klart lagen på sin sida.
Men jag vet inte hur det funkar med msn osv , eller ens om jag har rätt =)
 

DeletedUser

Guest
Min åsikt är att ni inte ska har något att göra med när vi undersöker saker men misstänker ni läckor så ska ni självklart ta upp frågan.

Dessutom så tror jag att vi skulle få ännu mer förfrågningar om varför vi varit inne på ett konto ifall det loggas så att spelare ser det.

Men jag kan försäkra att för min del så skulle jag aldrig gå in på någons konto om ajg inte absolut måste, detta både av respekt för den spelaren samt på grund av tidsbrist. Jag utgår från att detta också gäller fär alla andra admin.

Det finns vissa speciella fall där detta vore tacksamt, då bla jag råkat ut för vad som sagts varit buggar (att IGM-konversation försvinner på 2 konton samtidigt men inga andra IGM för någon annan spelare överhuvudtaget).
När man, som spelare, kan känna att admin/managers gått in och rotat runt i saker de inte har med att göra, eller att den informationen gått vidare till tredjepart som inte är involverad eller t.o.m. kan anses vara personligt involverade.
 

Alex

Active Member
Reaktionspoäng
1
Det finns vissa speciella fall där detta vore tacksamt, då bla jag råkat ut för vad som sagts varit buggar (att IGM-konversation försvinner på 2 konton samtidigt men inga andra IGM för någon annan spelare överhuvudtaget).
När man, som spelare, kan känna att admin/managers gått in och rotat runt i saker de inte har med att göra, eller att den informationen gått vidare till tredjepart som inte är involverad eller t.o.m. kan anses vara personligt involverade.

I sådana fall när det finns misstankar om att admin missbrukar sina rättigheter så kontakta CM.
 

DeletedUser

Guest
Gaffel, jag kan slå hål i hans teori tror jag. En Admin för en värld sköter denna värld och kan väl där med radera ut det mest alltså kan nog en Admin om han nu skulle läsa någons PM även ta bort denna info.

Sedan det kan säkert förekomma att Admin kan fuska för hjälpa sina vänner (Säger inte att det har hänt) men tror ingen skulle ha orken eller lusten att riskera att förlora sin roll i TW crew för att hjälpa sin vän. Tänk på att Nino finns där uppe med =)

Allt som en admin/manager gör loggas och kan ses av Nino.

Det sistnämnda finns det redan goda grunder att tro att det skett, men
den spelaren som fick information av admin (informationen var enbart känd av 4 st, ingen av dessa spridde informationen vidare) är inte kvar längre, enligt dens egna utsago.
Adminen är dock kvar och det skall ha tagits upp via tickets. Jag kan annars ombesörja att det sker - var så säker.
Jag tycker nämligen inte om att få skrivet till mig på MSN om vilka fejknick jag har av spelare som inte ska ha den informationen och verkligen inte kan få den lagligt.
 

DeletedUser

Guest
Amen

Bra och saklig debatt.
Nu börjar tom administratörer och moderatorer förstå mitt resonemang.

Och som Bertil skriver så finns flera indicier och riktiga bevis för att något är snett bland dom som har rättigheter i spelet.

Jag hoppas på ny version i spelet å det snaraste, då kan jag tänka mej spela igen.
 

EhnEn

Active Member
Reaktionspoäng
0
Till att börja med kan jag medela att denna tråd faktiskt var ganska intressant att läsa.

Vad gäller av läsning av privata meddelande så kan man ju lätt se att nästan alla som har skrivit här inne är 100% mot allt som kan ha med FRA att göra. alla små pm man sitter och skriver till nån vän går ju igenom statens lilla rensning och om du har skrivit nått riktigt kul kanske nån läser det ;) ( ironi, Dator som sköter allt med FRA men ni ser min poäng).

kan ärligt talat inte förstå varför en sån här sak (att det står när en admin har varit inne) skulle hjälpa till med? "det du inte vet lider du inte av". självklart ska inte admins gå in och leka som dom vill. men va fan om det är en misstanke om att en person bottar eller använder olagliga skripts så ska väll adminen kunna gå in och se efter och sen eventuellt diskutera med en annan admin eller cm om av som ska göras utan att spelaren få reda på att han/hon är misstänkt för olaga skripts och för att inte bli avstängd göra en jä*la sen av det hela ( och ja folk kommer ställa till enorma scener båda på forumet och via tickets) i stället för att bara besluta om vad som ska göras och underäta spelaren när beslut har fattas.

om man nu är helt oskyldig och en admin är in på ens konto och undersöker nått eller rent av snokar, ja vem f*n bryr sig? är man oskyldig har man inget att dölja. privata meddelanden är inget man som admin skulle lägga nått intresse i att sitta och lusläsa för nöjes skull ( Det är vuxna människor vi pratar om här). Att sen adminen skulle sprida vidare information till en 3je part som inte ha nått med saken att göra är väll upp till varje admin att se till att det inte sker. Om det nu skulle ske kan man ju diskutera lite i vilken storlek denna information va för den som tog i mot det. Menar att vad bryr sig den 3je parten om ifall spelaren har rosa som favoritfärg? Säger inte att adminen har gjort rätt eller att han inte ska bli straffad. Men det kan ju ha varit så att han rent av snubblade över några pms han var tvungen att läsa igenom då det kunde förekomma personliga påhopp. I detta fall kanske det räcker med en ursäkt till den drabbade. Medians om det rör sig om viktiga saker som den 3je parten kan dra nytta av kanske det ska till ett hårdare straff.

ja det har hänt incidenter inom teamet men snälla nån, vi är människor som sitter här bakom skärmen och försöker se till att alla som vill njuta av detta spel får en så bra tid som möjligt. Det kommer alltid finnas dom som tycker att ett beslut är fel fattat vad det än handla om. det kommer aldrig gå att få alla nöjda. bara ta en titt i den stammen ni spelar i ska ni nog hitta det det finns delade meningar om det mesta.

personligen skulle jag bara bli oroligare om det helt plötsligt ploppade upp en ruta där det står att "humm humm har varit inne på dit konto den ...... då du är misstänkt för ..... //humm humm". nej tack, är man oskyldig kommer ju inget att hända, är man skyldig till ett regelbrott får man stå för det och ta smällen som en vuxen människa. att det sen skulle kunna komma ett pm (eller liknande) från den admin som var inne som meddelar att man är oskyldig när allt är klart vore dock inte så dumt enligt mig.

//EhnEn

Edit:

Kom på att det va skrivit om avlysning och så vidare, nästan alla länder har nån form av "secret service" och även om nu inte landet har det så avlyssnar och buggar nästan alla länder i hela världen sina medborgare (mer eller mindre).

Sverige skiljer sig lite då vi har en lag nu (FRA) som gör att staten har rätt att avlyssna och bugga misstänkta personer. dom flest lände har ingen sån här lag utan det är en frihet som staten i det landet tar sig.
 
Senast ändrad:

DeletedUser

Guest
Om ni tänker er in i admins plats så enkel Ett mail eller pm mellan två spelare kan vissligen fälla en spelare och han bli bannad men det är väldigt många ggr så som spelare har blivigt av med sin ban tack vare admins kan se vad som är skrivet. Flera spelare har blivigt av med sina banns och fortsatt spela tack vare att admins kan se det de kan. Fördelarna både för admins och spelare att deras bestraffningar blir mer rättvisa. Nackdelarna är Admins kan missbruka detta och läsa sådant som inte har med deras arbete att göra utan läser det för skojs skull och för att spionera vilket bertil tog upp i något inlägg.
 
Status
Ej öppen för ytterligare svar.
Topp