Angående moderation & administratör.

Status
Ej öppen för ytterligare svar.

DeletedUser

Guest
Så du menar att jag ljuger? Ja alltså jag gillar att ljuga för skojs skull eller?

3. Vi vill inte behöva svara på ytterligare tusen tickets som INTE är vädjan.

5,600 konton = 5,600 vädjans (Utöver FRÅGAN om VARFÖR)

Okej mer än jag trodde, men ändå du överdriver som fan och verkar inte alls förstå vad vi vill, nyss var det 5000 extra tickets ni skulle få besvara nu är det 1000?

De där 5600 kontona som blivit låsta, blev dom det igår eller? för annars förstår jag inte alls varför du ska dra upp hur många som blivit låsta, för det spelar ju inte nå roll, det som redan hänt kan vi inte ändra eller förbättra men i kommande tider skulle det vara nice om man kunde få få den där lilla infon om att ni varit inne på ens konto.

Om det också då skulle gå ut ett litet medelande om att admin varit inne på kontot av den o den anledningen så tar ju också det bort många av de tickets som annars skulle kommit.

Tänker inte säga nått mer här då det känns som att ni satt er i sinnet att vara så fientligt och negativt intsällda till denna ideén som möjligt.

edit*

missade ditt sista svar gaffel och tycker det låter bra att du anser det vara värt att kolla upp, let´s do it så hoppas vi det funkar klockrent :)
 
Senast redigerad av en moderator:

DeletedUser

Guest
1,) Okej mer än jag trodde, men ändå du överdriver som fan och verkar inte alls förstå vad vi vill, nyss var det 5000 extra tickets ni skulle få besvara nu är det 1000?


2,) Om det också då skulle gå ut ett litet medelande om att admin varit inne på kontot av den o den anledningen så tar ju också det bort många av de tickets som annars skulle kommit.

3,) Tänker inte säga nått mer här då det känns som att ni satt er i sinnet att vara så fientligt och negativt intsällda till denna ideén som möjligt.



1. Det är 5.600 tickets bara på affronts som är permanenta. Minst 1.000
som är "Varför har jag fått varning?" och sedan ska det bli 1.000 till
om ni ska fråga varför en viss administratör har varit inne på dess konto.


2. Det köper jag, missade helt att ni föreslagit det i denna diskussionen. Det ber jag om ursäkt för.


3. Det ber jag också om ursäkt för. Det var inte alls min mening att du skulle uppfatta
det så, men jag överreagerade när du ifrågasatte min statistik som jag kan se
och inte du. Har ingen anledning att överdriva eller ljuga, ville bara klargöra
det.
 
Senast redigerad av en moderator:

aeon

Member
Reaktionspoäng
0
Det handlar ju i förlängningen om trygghet både för spelarna och dom admins som faktiskt sköter sig. Vore kanske värt några extra tickets för att hålla "skräpet" borta??

Alla vet att det finns admins som utnyttjar systemet, måste ju bli svårare för dom att göra det om spelarna hjälper till att hålla ögonen på dom??
 

DeletedUser

Guest
Det handlar ju i förlängningen om trygghet både för spelarna och dom admins som faktiskt sköter sig. Vore kanske värt några extra tickets för att hålla "skräpet" borta??

Alla vet att det finns admins som utnyttjar systemet, måste ju bli svårare för dom att göra det om spelarna hjälper till att hålla ögonen på dom??



Är det bara jag som tycker att det är konstigt att svenska spelare vill ha det?
Tror ni inte att den debatten har varit uppe i Tyskland och England?


Ex. ( TW.se -> 56.000 spelare och inte infört.)

TW.net -> 400.000 spelare och det är inte infört där?
DS.de -> 650.000 spelare och inte infört där?
 

aeon

Member
Reaktionspoäng
0
Är det bara jag som tycker att det är konstigt att svenska spelare vill ha det?
Tror ni inte att den debatten har varit uppe i Tyskland och England?


Ex. ( TW.se -> 56.000 spelare och inte infört.)

TW.net -> 400.000 spelare och det är inte infört där?
DS.de -> 650.000 spelare och inte infört där?

Kan ju bero på att det hänt saker på .se som inte hänt på .net och .de kanske??

Hade jag varit admin hade jag känt det som en trygghet med en sån funktion. Då kan ingen komma med anklagelser utan grund, för det står tydligt vem som varit inne på kontot och när...
 

DeletedUser

Guest
Kan ju bero på att det hänt saker på .se som inte hänt på .net och .de kanske??

Hade jag varit admin hade jag känt det som en trygghet med en sån funktion. Då kan ingen komma med anklagelser utan grund, för det står tydligt vem som varit inne på kontot och när...




Ja det kanske stämmer, svenskar är kanske mer lömska än man trodde. :p


Frågan är vem som ska föra ämnet vidare?? Jag vågar inte ta på mig det om
jag får en tidspress, saker som denna kan ta en bra tid innan det går igenom.
 

DeletedUser

Guest
Kan ju bero på att det hänt saker på .se som inte hänt på .net och .de kanske??

Hade jag varit admin hade jag känt det som en trygghet med en sån funktion. Då kan ingen komma med anklagelser utan grund, för det står tydligt vem som varit inne på kontot och när...

Jag skulle nog tro att det beror på om den stora "intergtitet på internet"-debatten som blåste upp i april, då den handlar mycket om "storebror ser dig". För vi är väl det enda landet som det har blivit så stort i? =P
 

DeletedUser

Guest
allt handlar väl om att vi spelare ska känna oss trygga och veta vilka som rotar i ens konto ?

Vi är betalande kunder som hjälper till ekonomiskt att driva .SE , vad händer om alla slutar köpa prem tex ?

kan lätt ploppa upp en popup om vem som varit och rotat och varför

vi har ju haft en incident där nån knäckte ett admin konto och ställde till en massa , kanske mycket hade kunnat förhindrats om en popup fanns redan då?

har funnits en i TW teamet som misskötte sig , vad säger att det inte händer igen ?
 

miffo123

Medlem
Reaktionspoäng
0
Frågan är vem som ska föra ämnet vidare?? Jag vågar inte ta på mig det om
jag får en tidspress, saker som denna kan ta en bra tid innan det går igenom.

Kan vi inte ha så då att admins får skriva ett brev eller något till den drabbade spelaren om varför de läst och att de läst (enbart här i .se)??
Då spelar den där tidspressen ingen roll ärligt talat, för det är bara bra att de tar tid på sig och kollar igenom allt noga innan de tar sina beslut...

För vi på .se måste ju kunna få ta några beslut själva om policy och dylikt, eller är det diktatur från Tyskland?

My point of view:)
 

DeletedUser

Guest
Kan vi inte ha så då att admins får skriva ett brev eller något till den drabbade spelaren om varför de läst och att de läst (enbart här i .se)??



Jo men hur exakt ska de gå till? Vi kan ju inte skriva PM till spelaren via
Admintool, och göra det i anteckningar är kanske inte heller så lämpligt...


Förstår hur du menar, men hur ska vi kunna meddela spelaren? Det grubblar jag på...
 

DeletedUser

Guest
Jo men hur exakt ska de gå till? Vi kan ju inte skriva PM till spelaren via
Admintool, och göra det i anteckningar är kanske inte heller så lämpligt...


Förstår hur du menar, men hur ska vi kunna meddela spelaren? Det grubblar jag på...

I nuläget vore det lättast att den admin skickar ett pm
 

DeletedUser

Guest
I nuläget vore det lättast att den admin skickar ett pm



Det är just det vi inte kan tyvärr. Vi kan skicka tickets... hmm...

Det är i alla fall nästa steg efter att den funktionen har kommit, att ni
kan se vem som är inloggade på era konton vid gällande tidpunkter.
 

miffo123

Medlem
Reaktionspoäng
0
Jo men hur exakt ska de gå till? Vi kan ju inte skriva PM till spelaren via
Admintool, och göra det i anteckningar är kanske inte heller så lämpligt...


Förstår hur du menar, men hur ska vi kunna meddela spelaren? Det grubblar jag på...

Gå via e-mailen i sådana fall, för den lär ni kunna se om ni vill, eller hur är det med den biten?
 

DeletedUser

Guest
Gå via e-mailen i sådana fall, för den lär ni kunna se om ni vill, eller hur är det med den biten?



Många fejkar dessa, men jag är nästan säker på vad som är lättast.

"Send ticket", vi kan skicka tickets till er så att det kommer "reminder" i eran inkorg. (post)


Detta är som sagt steg 2.

Steg 1 => Införa funktionen att se inloggningar av admins på ens konto.


Rent logiskt så ska de ju gå till så, men tekniskt vet jag inte. Det är inte mitt
område, så det får de som jobbar i Tyskland fixa. :p
 

miffo123

Medlem
Reaktionspoäng
0
Många fejkar dessa, men jag är nästan säker på vad som är lättast.

"Send ticket", vi kan skicka tickets till er så att det kommer "reminder" i eran inkorg. (post)


Detta är som sagt steg 2.

Steg 1 => Införa funktionen att se inloggningar av admins på ens konto.


Rent logiskt så ska de ju gå till så, men tekniskt vet jag inte. Det är inte mitt
område, så det får de som jobbar i Tyskland fixa. :p

Menar du posten in-game då? För i sånna fall vore det ju toppen om ni kunde sånt...

Varför ska det där vara steg 1, rent logiskt måste ju detta med att skicka "tickets" till oss vara Steg 1 då det andra skulle ta tid att behandlas, eller misstolkade jag allt?

/Miffo123
 

DeletedUser

Guest
Menar du posten in-game då? För i sånna fall vore det ju toppen om ni kunde sånt...

Varför ska det där vara steg 1, rent logiskt måste ju detta med att skicka "tickets" till oss vara Steg 1 då det andra skulle ta tid att behandlas, eller misstolkade jag allt?

/Miffo123



Om ni inte kan se att vi varit inne så lägger vi ju inte ner energi på att informera det.

Det tar för mycket fokus ifrån själva arbetet om det är 4 stycken konton som
man ska checka ifall någon kränkning har förekommit. Tänk dig den proceduren
ständigt om det kommer in överträdelser som kräver att vi måste logga in
på era konton, då läggs det för mycket energi på att informera än att kolla regelbrott.

Hela den processen skulle inte jag som administratör inte vilja gå igenom, tyvärr. Jag gillar
det jag gör och fått mycket bra respons på mitt arbete, men inte ens jag skulle vilja gå
igenom den proceduren.
 

miffo123

Medlem
Reaktionspoäng
0
Gaffel, Vill du överhuvudtaget göra något åt det här med att spelare känner sig illa/felaktigt behandlade av admins/mods? Anledningen till min fråga är för att du verkar hela tiden hitta på nya ursäkter och säger att allt är jobbigt och så...

Vänd istället på steken och försök se det ur båda synvinklarna, vi spelare vill ändra på detta då det verkar som om det är maktmissbruk från admins (alltså inte så bra), ni i admin gänget verkar inte vara intresserade alls av att ta emot kritik och kommer hela tiden med nya ursäkter till saker som vi spelare tar upp och tycker är fel.

Som sagt så verkar spelarnas och admins intressen krocka rätt så rejält i denna fråga och då vi spelare hela tiden kommer på alternativa lösningar till detta och ni avfärdar dem, försök komma på något sätt som kan få oss spelare att känna oss bättre behandlande av admins.

Eller så kan ni lika gärna låsa denna tråd så vi slipper tala om ett ämne där bara vi spelare verkar vara villiga att lyssna och ta del av varandra.

/Miffo123
 

DeletedUser

Guest
1.) Gaffel, Vill du överhuvudtaget göra något åt det här med att spelare känner sig illa/felaktigt behandlade av admins/mods? Anledningen till min fråga är för att du verkar hela tiden hitta på nya ursäkter och säger att allt är jobbigt och så...

Vänd istället på steken och försök se det ur båda synvinklarna, vi spelare vill ändra på detta då det verkar som om det är maktmissbruk från admins (alltså inte så bra), ni i admin gänget verkar inte vara intresserade alls av att ta emot kritik och kommer hela tiden med nya ursäkter till saker som vi spelare tar upp och tycker är fel.

Som sagt så verkar spelarnas och admins intressen krocka rätt så rejält i denna fråga och då vi spelare hela tiden kommer på alternativa lösningar till detta och ni avfärdar dem, försök komma på något sätt som kan få oss spelare att känna oss bättre behandlande av admins.

2.) Eller så kan ni lika gärna låsa denna tråd så vi slipper tala om ett ämne där bara vi spelare verkar vara villiga att lyssna och ta del av varandra.

/Miffo123


1. Tror du att det är vi, som sitter i denna ledningen som styr spelets teknik?


Du har inte läst mina inlägg och förstår inte hur sådana här saker går till. Jag
svarar på era argument med fullaste allvar och håller mig hellre till realism än
att sitta och kläcka ur mig tusen olika förslag som "bör" finnas.


1. Ett sätt för spelare att se administratörer. -> Funktion in-game.
2. Denna funktion måste skapas. -> Tekniker i Tyskland
3. Teknikerna måste informera. -> Vem gör detta?

Här har du det konkreta problemet, jag kommer inte med ursäkter. Jag
förklarar hur situationen uppfattas från en opartisk administratör i ledningen.



2. Skillnaden mellan administratör och moderator

Moderator = En som håller FORUMET rent och under kontroll.


Administratör = En som håller SPELET rent och under kontroll.


Tycker du att moderatorerna är för hårda så prata med dom? Prata med Alex?

(Denna punkten har inte med ämnet att göra vilket som)
 

DeletedUser

Guest
1.
2. Skillnaden mellan administratör och moderator

Moderator = En som håller FORUMET rent och under kontroll.


Administratör = En som håller SPELET rent och under kontroll.

Nu skiter du dig själv i näven igen. Admins har också rättigheter här på forumet? Jag har iaf fått varning av admins... Vad kan de mer göra?
 

DeletedUser

Guest
Jag får väl ta tillfället i akt och vara den som informerar lite om admin-tools (inte ovanligt att jag gör det).

All post och rapporter (alla sorters) sparas, det enda en spelare kan göra är att mjukradera dom (antingen via Ta bort eller Filter), dom ligger fortfarande kvar på servern, de hårdraderas ej.
Dessa är synbara av admins som har rättigheter att se dessa.

Om en admin är skugginloggad och läser post/rapporter är det precis som när en övervakare eller spelare gör det, ikonen för nya brev/rapporter försvinner om den delen öppnas, vilket gör att en spelare kan se att någon varit inne på kontot
Detta har hänt ett par ggr med min vetskap och mitt godkännande att just denna admin fått vara inne med mitt konto under just den angivna tiden för att utredda just den specifika bit som tagits upp.

Men ett tillägg från utvecklarnas sida att det visas i Inloggningar
12 06 09 20:13 Admin (istället för IP)
vore nog inte så svårt att göra

Edit: Detta förslag tar man lättast och översätter snabbt till engelska/tyska och pekar Nino på, det är lättaste sättet att få igenom förändringar, att upplysa Nino om dessa, vars uppgift är att ta upp de som verkar vara bra och blir en vidareutveckling av spelet med utvecklarna, detta gör Nino titt som tätt.
 
Senast redigerad av en moderator:
Status
Ej öppen för ytterligare svar.
Topp