Angående moderation & administratör.

Status
Ej öppen för ytterligare svar.

DeletedUser

Guest
Jag har nu raderat alla inlägg som handlat om enskilda fall med speciellt utpekade personer såväl administratörer och medlemmar utan moderation- eller administratör-status då denna tråden handlar om huruvida administratörer ska kunna eller inte kunna gå in och läsa en spelares privata post in game utan spelarens vetskap

Vid nästa tillfälle som ett enskilt fall eller person tas upp kommer poäng att delas ut, så håll er till topic, tack
 

aeon

Member
Reaktionspoäng
0
Jag förstår faktiskt inte varför inte den funktionen redan finns...

När man loggar in så söker koden igenom alla databaser efter ditt unika spelar-id. Du får tex upp vilka IP-nummer som varit inloggade på kontot.

Jag förutsätter att alla admins besök på en spelares konto loggas?? Det skulle ta max en halv dag för en erfaren kod-knackare att sätta ihop ett litet script som söker igenom admins databaser efter aktuellt spelar-id. Det går ju att ha det som IP-numren, du får klicka på en länk om du vill se vilka som tittat på ditt konto, dina pm mm mm.

Så allt prat om att det skulle vara så krävande att lägga till det är ren bullshit...
 

DeletedUser

Guest
Jag förstår faktiskt inte varför inte den funktionen redan finns...

När man loggar in så söker koden igenom alla databaser efter ditt unika spelar-id. Du får tex upp vilka IP-nummer som varit inloggade på kontot.

Jag förutsätter att alla admins besök på en spelares konto loggas?? Det skulle ta max en halv dag för en erfaren kod-knackare att sätta ihop ett litet script som söker igenom admins databaser efter aktuellt spelar-id. Det går ju att ha det som IP-numren, du får klicka på en länk om du vill se vilka som tittat på ditt konto, dina pm mm mm.

Så allt prat om att det skulle vara så krävande att lägga till det är ren bullshit...

Japp, de loggas enligt Gaffel/Nino, dock är det endast andra admins som kan läsa loggarna
Håller med, borde inte vara så svårt att låta oss se vem som har besökt ens konto?
 

Alex

Active Member
Reaktionspoäng
1
Japp, de loggas enligt Gaffel/Nino, dock är det endast andra admins som kan läsa loggarna
Håller med, borde inte vara så svårt att låta oss se vem som har besökt ens konto?

Alla inloggningar loggas ja, dock kan ni inte se när admin loggar in.

Ser ut så här i den inloggningsfil som admin kan se (inloggning på mitt konto i värld 2 som jag enbart har för att testa saker med, det spelas inget på det.)

Name Date IP Type
alex på 28.05. kl 18:12 xxx.xxx.xxx.xxx (H) normal
alex på 05.06. kl 22:10 xxx.xxx.xxx.xxx (H) admin (Alex)

Den första är en normal spelarinloggning och den andra gick jag in via admin-panelen (som endast kan ses av admin och inte av spelaren).
 

aeon

Member
Reaktionspoäng
0
jo, men det loggas väl när du tittar på en annan spelares konto via ditt admin-konto?? den loggen kan användas för att göra en lista så du ser när en admin läst dina pm
 

DeletedUser

Guest
Dem loggar inloggningar på kontot, tror inte dem loggar varje enskillt läst inlägg. Skulle ganska fort bli förbannat onödigt stora loggar. (Ursäkta ordvalet)

Gör som alla andra och ta bort post som du inte vill någon ska komma åt, och om du misstänker en "admin/moderator" or whatever ska ha varit inne på ditt konto så anmäl det till supporten så får dem ta tag i det där. Menar dem kan ju faktiskt kolla om admin har varit inne över huvudtaget.

Men sen, kanske bara jag som gör så?
 

aeon

Member
Reaktionspoäng
0
Dem loggar inloggningar på kontot, tror inte dem loggar varje enskillt läst inlägg. Skulle ganska fort bli förbannat onödigt stora loggar. (Ursäkta ordvalet)

Gör som alla andra och ta bort post som du inte vill någon ska komma åt, och om du misstänker en "admin/moderator" or whatever ska ha varit inne på ditt konto så anmäl det till supporten så får dem ta tag i det där. Menar dem kan ju faktiskt kolla om admin har varit inne över huvudtaget.

Men sen, kanske bara jag som gör så?

jag har inte pratat om loggning för varje läst pm...

och på vilket sätt skulle det hjälpa om jag skickar in en ticket och den som varit inne på kontot får ta hand om det?? dessutom ska jag kunna spara mina privata pm om jag vill, ska inte behöva radera allt bara för att "storebror ser"
 

DeletedUser

Guest
jo, men det loggas väl när du tittar på en annan spelares konto via ditt admin-konto?? den loggen kan användas för att göra en lista så du ser när en admin läst dina pm

jag har inte pratat om loggning för varje läst pm...

och på vilket sätt skulle det hjälpa om jag skickar in en ticket och den som varit inne på kontot får ta hand om det?? dessutom ska jag kunna spara mina privata pm om jag vill, ska inte behöva radera allt bara för att "storebror ser"

Hur har du tänkt ta fram en lista vilka PM han läst om du inte loggar det? Sen klart storebror ser, det är därför dem är Admins/moderator. Dem hade inte haft behörigheten att göra det om dem inte ansågs betrodda att gräva i det. Inget annorlunda från något annat spel.

Och om det skulle vara så att det är berörd admin som varit inne varför inte bara ta det till Community Managern, eftersom det är hans jobb att ta hand om sådana saker OM det nu är denna som tillsatt Admins/Moderatorer.
 

aeon

Member
Reaktionspoäng
0
Jag sa inget om VILKA pm som han läst, jag sa en lista på ATT admin har läst...

Självklart ska dom kunna läsa när en spelare är under utredning, det jag reagerar på är att dom läser privata pm helt utan orsak. Fast du kanske inte skulle reagera på om postens personal öppnade dina privata brev bara för dom kan??
 

DeletedUser

Guest
Skillnaden där är ju att det finns lagar om hantering om brev och att post personal inte är administratörer. Det är ju ungefär som om polisen skulle slå till och konfiskera brev och läsa.

Spelet är dessignat så att dem kan kolla PM, på grund av olika regelbrott som kan ske. Alltså får man ju finna sig i att inget i detta spelet är privat.

och sen vad skulle det hjälpa om du fick reda att en admin läst? Gör du en ticket då? För att som du säger komma till samma admin? Finns säkert redan en moderator logg som håller koll på vad för ändringar och bus dem hittar på bara det att det inte rör oss.

Säger som jag sagt hela tiden om du känner dig så utsatt så anmäl det, funkar inte det anmäl det högre i hierarkin du ska se att de antagligen har bättre koll än du tror.
 

DeletedUser

Guest
Skillnaden där är ju att det finns lagar om hantering om brev och att post personal inte är administratörer. Det är ju ungefär som om polisen skulle slå till och konfiskera brev och läsa.

Spelet är dessignat så att dem kan kolla PM, på grund av olika regelbrott som kan ske. Alltså får man ju finna sig i att inget i detta spelet är privat.

och sen vad skulle det hjälpa om du fick reda att en admin läst? Gör du en ticket då? För att som du säger komma till samma admin? Finns säkert redan en moderator logg som håller koll på vad för ändringar och bus dem hittar på bara det att det inte rör oss.

Säger som jag sagt hela tiden om du känner dig så utsatt så anmäl det, funkar inte det anmäl det högre i hierarkin du ska se att de antagligen har bättre koll än du tror.

Jag skulle känna mig säkrare samt lita på mer på våra admins, då jag skulle veta att de inte loggar in på mitt konto utan anledning
 

DeletedUser

Guest
klart som f*n att det ger tillit om man har möjligheten att se när dom loggar in på mitt konto!!! då går det inte smyga runt och kika lite som man känner för, då syns det.



Du tror inte att många kommer skicka in support begärans som säger följande:



"Varför??? Varför var en administratör/namn inne på mitt konto????? "


50,000 spelare = Ger oss ca 5,000 tickets(minst) att besvara bara pga den frågan.



Sådant kommer ju spammas av spelare om det går igenom. Sånt har inte vi
tid att svara på, då vi prioriterar andra saker. Är man misstänkt, så ska
vi kunna kolla spelare utan att de hugger en för "intrigitets brott" m.m.

I min värld så ska inte ens spel förknippas med ordet intrigitet.
 

Torsk

Member
Reaktionspoäng
0
Men då kan det ju komma upp en ruta där det står vem som har vart inne och varför
 

DeletedUser

Guest
Du tror inte att många kommer skicka in support begärans som säger följande:



"Varför??? Varför var en administratör/namn inne på mitt konto????? "


50,000 spelare = Ger oss ca 5,000 tickets(minst) att besvara bara pga den frågan.



Sådant kommer ju spammas av spelare om det går igenom. Sånt har inte vi
tid att svara på, då vi prioriterar andra saker. Är man misstänkt, så ska
vi kunna kolla spelare utan att de hugger en för "intrigitets brott" m.m.

I min värld så ska inte ens spel förknippas med ordet intrigitet.

Så du menar att ni varit inne på 5000 konton och läst?? skulle inte tro det va, de enda som har en anledning att fråga är väl folk ni är inne o kollar pga misstänkt regelbrott, och det är knappast 5000 lirare som är det.

Varför är ni så anti mot att folk vill känna sig trygga? Att det skulle vara svårt att tillämpa låter som ren bs då det redan finns loggar som håller koll på saken, fast som just nu bara syns av admin.
 

miffo123

Medlem
Reaktionspoäng
0
Så du menar att ni varit inne på 5000 konton och läst?? skulle inte tro det va, de enda som har en anledning att fråga är väl folk ni är inne o kollar pga misstänkt regelbrott, och det är knappast 5000 lirare som är det.

Ju längre denna diskussion går desto mer får i alla fall jag känslan (säkert fler än mig) av att admins missbrukar sin makt, som Nallekalle sa så är det knappast troligt att det är 5k spelare som är misstänkta för regelbrott...Så det får en att reagera lite på hur pass mycket ni verkar utnyttja maktmissbruk.
 

DeletedUser

Guest
Så du menar att ni varit inne på 5000 konton och läst?? skulle inte tro det va, de enda som har en anledning att fråga är väl folk ni är inne o kollar pga misstänkt regelbrott, och det är knappast 5000 lirare som är det.

Varför är ni så anti mot att folk vill känna sig trygga? Att det skulle vara svårt att tillämpa låter som ren bs då det redan finns loggar som håller koll på saken, fast som just nu bara syns av admin.



Så du menar att jag ljuger? Ja alltså jag gillar att ljuga för skojs skull eller?


Räkna själv istället. 700 gånger 8 världar = 5600

700 konton stängs av pga affronts. (Kränkningar, personliga påhopp)

Ren fakta. (Dessa är permanent avstängda pga in-game messages.)


1. Dessa rapporteras så att vi ibland får gå in på konton för att få oss en
uppfattning om hela konversationen.

2. Vissa affronts rapporteras via support systemet.

3. Vi vill inte behöva svara på ytterligare tusen tickets som INTE är vädjan.

5,600 konton = 5,600 vädjans (Utöver FRÅGAN om VARFÖR)
 

DeletedUser

Guest
Så du menar att jag ljuger? Ja alltså jag gillar att ljuga för skojs skull eller?


Räkna själv istället. 700 gånger 8 världar = 5600

700 konton stängs av pga affronts. (Kränkningar, personliga påhopp)

Ren fakta. (Dessa är permanent avstängda pga in-game messages.)


1. Dessa rapporteras så att vi ibland får gå in på konton för att få oss en
uppfattning om hela konversationen.

2. Vissa affronts rapporteras via support systemet.

3. Vi vill inte behöva svara på ytterligare tusen tickets som INTE är vädjan.

5,600 konton = 5,600 vädjans (Utöver FRÅGAN om VARFÖR)

Men då kan det ju komma upp en ruta där det står vem som har vart inne och varför

Precis det som jag, norkan och några till har sagt, den admin som loggar skriver in en anledning VARJE gång han/hon loggar in på ens konto. Skulle ju garanterat ta bort minst 90% av dessa tickets som frågar varför
 

DeletedUser

Guest
Precis det som jag, norkan och några till har sagt, den admin som loggar skriver in en anledning VARJE gång han/hon loggar in på ens konto. Skulle ju garanterat ta bort minst 90% av dessa tickets som frågar varför



Ja det var, ursäkta ordvalet, fan i mig en bra ide.


Det kan jag köpa faktiskt.
 
Status
Ej öppen för ytterligare svar.
Topp