Angående moderation & administratör.

Status
Ej öppen för ytterligare svar.

DeletedUser

Guest
Kunde inte har sagt det bättre själv.


Uppdaterade min post

Jag är inte så bra på engelska men men

1.1 InnoGames känner ett stort ansvar för skydd av dess användare vid behandling av personuppgifter och tar detta i beaktande i alla affärsprocesser. InnoGames förbinder sig att följa de relevanta bestämmelserna om skydd av personuppgifter. Detta dataskydd som skall gälla för hela webbplatsen, men inte för sidor från andra leverantörer som det finns länkar på webbplatsen.

1.2 InnoGames skall bara få kunskap om, registrera och använda uppgifter som du vid registreringen när du använder vår webbplats. Dessa uppgifter skall behandlas konfidentiellt. Du är medveten om och härmed sitt samtycke till att dina personuppgifter kommer att samlas in, användas och lagras för att genomföra avtalet. Persondata är information om användarens personliga och faktiska omständigheter.


Där står det att innogames bara får använda uppgifter som vi ger vi registrering, inte vad vi skriver i pm eller i forumet.
dessutom ska dom behandlas konfidentiellt.

Sedan står det att innogames förbinder sej att följa relevanta bestämmelser för skydd av personuppgifter,

Då borde väll ett högre integritetsskydd vara på sin plats som nu efterfrågas.

Tycker vi kanske ska avsluta frågan för i natt, men hoppas denna viktiga fråga ska få leva vidare och resultera i ett högre integritetsskydd till spelarna.
Tycker vi är värda det.
 

DeletedUser

Guest
Lås inte.

Tycker fler personer som är intresserade ska kunna skriva sin mening.
Klockan är ju snart 3 på natten och troligtvis sover många, vilket jag ska göra nu.
 

DeletedUser

Guest
Uppdaterade min post

Jag är inte så bra på engelska men men

1.1 InnoGames känner ett stort ansvar för skydd av dess användare vid behandling av personuppgifter och tar detta i beaktande i alla affärsprocesser. InnoGames förbinder sig att följa de relevanta bestämmelserna om skydd av personuppgifter. Detta dataskydd som skall gälla för hela webbplatsen, men inte för sidor från andra leverantörer som det finns länkar på webbplatsen.

1.2 InnoGames skall bara få kunskap om, registrera och använda uppgifter som du vid registreringen när du använder vår webbplats. Dessa uppgifter skall behandlas konfidentiellt. Du är medveten om och härmed sitt samtycke till att dina personuppgifter kommer att samlas in, användas och lagras för att genomföra avtalet. Persondata är information om användarens personliga och faktiska omständigheter.


Där står det att innogames bara får använda uppgifter som vi ger vi registrering, inte vad vi skriver i pm eller i forumet.
dessutom ska dom behandlas konfidentiellt.

Sedan står det att innogames förbinder sej att följa relevanta bestämmelser för skydd av personuppgifter,

Då borde väll ett högre integritetsskydd vara på sin plats som nu efterfrågas.

Tycker vi kanske ska avsluta frågan för i natt, men hoppas denna viktiga fråga ska få leva vidare och resultera i ett högre integritetsskydd till spelarna.
Tycker vi är värda det.



Låt oss inte gå in på AGB, för det finns allt på framsidan. Jag tog en liten del
av hela sidan, så lita på mig och gå inte in på den debatten.
 

miffo123

Medlem
Reaktionspoäng
0
Jag kan hålla med om att vi som spelar är berättigade att veta vilka moderatorer som läser våra PM och varför de gör det, det är en integritetsfråga enligt mig och ni vill väll inte att en del spelare ska känna sig upprörda över att de anser sig vara kränkta?

Jag tror och hoppas att ni gör något åt detta och anser att den där omröstningen ni snackat om kanske inte vore en sådan dum idé, skicka gärna ut i de olika världarna att folk ska kolla in den tråden just för att få ett maximalt deltagande i den. Det vore ett stort framsteg i alla fall då ni admins och moderatorer haft det lite körigt nu på slutet (tänker på dessa banningar och nu det med abel)...

Så för att kunna få mer förtroende så borde ni för en gångs skull lyssna på detta och ta det till er.

Om inte annat kan ni skapa en ny policy om att admins måste skriva ett brev till en och förklara varför de läst vissa PM och vilka PM de läst, om nu det blir för mycket för teknikerna på innogames att göra om de ska implantera detta i själva spelet, sätt då så admins har ett krav på sig att redovisa för spelare de läst PM och sånt hos att de gjort det. Det är "fair-play" i alla fall.

/Miffo123
 

DeletedUser

Guest
Till och börja med; kabben, om jag har läst och förstått det rätt så har du ren fakta och info om att admins har läst och missbrukat systemet för att få tag på pm för att vidarebefordra.

Dessutom säger du att du dock inte vill nämna vilka det handlar om. Måste fråga, hur tror du att vi ska tro på dig när du säger så? Och vore väl bättre om du i sådant fall avslöjade detta, så denna admin tas hand om?

Kan ha förstått det helt fel, flumläste igenom dessa 5 sidor.

I alla fall, kan hålla med om att detta vore ett bra tillskott, även om jag faktiskt litar på de admins som finns. Den ända händelse som jag har överhuvudtaget hört talas om som berör detta ämne är ic3princ3 historien.

Men du får gärna lyfta fram andra dylika missbruk, det vore bra.
 

DeletedUser

Guest
Dessutom säger du att du dock inte vill nämna vilka det handlar om. Måste fråga, hur tror du att vi ska tro på dig när du säger så? Och vore väl bättre om du i sådant fall avslöjade detta, så denna admin tas hand om?

Gör han detta så lär tråden låsas, enskilda fall får ju inte tas upp .. ? ^^
 

Gugroj

Member
Reaktionspoäng
2
Jaja, men i sådant fall skickade skiten till någon i ledningen. Det kan dom ju inte ignorera :)

Som sagt, han bör naturligtvis skriva till någon ledningen och berätta vad han vet.

Man kan inte sitta och gnälla på att det ska införas en funktion så att spelare ska se när en administratör varit inne på ens konto och läst ens PMs samtidigt som man vet om en administratör som missbrukat sinna rättigheter men vägrar säga det.

Bästa är väl ändå att försöka hålla teamet städat och bara ha med folk som utan riktig anledning inte läser folks PMs och stamforum?
Kanske låta Gaffel och andra i ledningen ta och kontrollera sånt istället för att i forumet diskutera om någon funktion som kommer vara svår att få till och som de tyska utvecklarna med största sannolikhet kommer slänga i papperskorgen.
 

DeletedUser

Guest
Bästa är väl ändå att försöka hålla teamet städat och bara ha med folk som utan riktig anledning inte läser folks PMs och stamforum?
Kanske låta Gaffel och andra i ledningen ta och kontrollera sånt istället för att i forumet diskutera om någon funktion som kommer vara svår att få till och som de tyska utvecklarna med största sannolikhet kommer slänga i papperskorgen.

Men det är väll just detta denna funktion skulle hjälpa till med? Att låta vanliga spelare hjälpa ledningen att kontrollera just ledningen.

Quis custodiet ipsos custodes? (Vem vaktar väktaren?)

Vad sedan tyskarna tycker kan jag inte svara för, men om de får det hela presenterat för sig på ett bra sätt så kanske de gör något :)
 

DeletedUser

Guest
Som sagt, han bör naturligtvis skriva till någon ledningen och berätta vad han vet.

Man kan inte sitta och gnälla på att det ska införas en funktion så att spelare ska se när en administratör varit inne på ens konto och läst ens PMs samtidigt som man vet om en administratör som missbrukat sinna rättigheter men vägrar säga det.

Bästa är väl ändå att försöka hålla teamet städat och bara ha med folk som utan riktig anledning inte läser folks PMs och stamforum?
Kanske låta Gaffel och andra i ledningen ta och kontrollera sånt istället för att i forumet diskutera om någon funktion som kommer vara svår att få till och som de tyska utvecklarna med största sannolikhet kommer slänga i papperskorgen.

Vad i h-vete gör en admin i stamforumet?
Den har inte med det/dem att göra (enligt crew själva) och ska hålla sig borta.
Ansvariga och i slutändan lagligt belastningsansvariga, enligt crew (inkluderat CM) på .se, för stamforumet är Kontoägare i stammen med forum-rättigheter, inte admins som skuggloggar in.
 

DeletedUser

Guest
2. Detta är standard för företaget InnoGames att administratörer ska
kunna logga in på spelares konton för att kontrollera buggar m.m.

kolla buggar på spelares konton ? finns det olika buggar för olika konton ? troddet det låg på servern /databasen och inte hos enskild spelare

men men man lär sig nå nytt varje dag =)
 

DeletedUser

Guest
kolla buggar på spelares konton ? finns det olika buggar för olika konton ? troddet det låg på servern /databasen och inte hos enskild spelare

men men man lär sig nå nytt varje dag =)

Även om jag förstår att en sådan standard låter oroväckande, är trots allt just det syftet ett gott sådant, eller? En bugg behöver inte alltid vara server relaterad, folks webbläsare kan krångla också - Om det krånglar till den nivå att en spelare direkt störs av buggen, tar man oftast upp det med admins. Då måste admins kunna se efter så att buggen inte är deras servers problem, right? Just den punkten kan jag inte klaga på.
 

Gugroj

Member
Reaktionspoäng
2
kolla buggar på spelares konton ? finns det olika buggar för olika konton ? troddet det låg på servern /databasen och inte hos enskild spelare

men men man lär sig nå nytt varje dag =)

Om man får en buggrapport från en spelare så är det väl väldigt lämpligt att logga in på den spelarens konto och testa samma sak.
Sen kan man avgöra om det är en bugg, om det är inställningarna på världen som gör det eller att felet kanske ligger hos användaren.
 
Senast redigerad av en moderator:

DeletedUser

Guest
tänkt om de är ett par som sitter och har post sex så kommer ni in och läser de? det är ju lite dumt.
 

DeletedUser

Guest
tänkt om de är ett par som sitter och har post sex så kommer ni in och läser de? det är ju lite dumt.

samma om man sitter och utbyter personuppgifter som namn , telefon nummer,adresser vilket går under PUL lagen
(person uppgift lagen)
 

DeletedUser

Guest
Ska det vara så svårt att implementera i spelet, tex genom en popup som talar om när och vilken som har varit inloggad på ens konto och läst.

Tycker det lät vettigt, kanske den admin som loggade in på ens konto också måste skriva en anledning/kommentar till varför han gjorde det isåfall?
Skulle höja min tillit till admins väldigt mycket om det infördes.
 

DeletedUser

Guest
Tycker det lät vettigt, kanske den admin som loggade in på ens konto också måste skriva en anledning/kommentar till varför han gjorde det isåfall?
Skulle höja min tillit till admins väldigt mycket om det infördes.

kan bara hålla med där =)
 

DeletedUser

Guest
Miffo sa något som jag ser som en bra lösning som varken kräver programmering eller särskilt mycket tid.

Om inte annat kan ni skapa en ny policy om att admins måste skriva ett brev till en och förklara varför de läst vissa PM och vilka PM de läst, om nu det blir för mycket för teknikerna på innogames att göra om de ska implantera detta i själva spelet, sätt då så admins har ett krav på sig att redovisa för spelare de läst PM och sånt hos att de gjort det. Det är "fair-play" i alla fall.

Vore ju inte särskilt svårt att bara skriva typ

"Hej
Jag har kollat igenom några av dina pm pga att du är misstänkt för kränkningar."

Då vet man som spelare att en admin har kollat ens pm och varför.
 

RedFire

Member
Reaktionspoäng
2
Om ni är så rädda för privata saker irl så kanske ni inte ska ta det via PM på tw. ta det i telefon med personen eller så finns msn.

Det är inte bara TW som admin har tillgång att läsa allt som skrivs, även andra chattsidor som hamsterpaj, lunarstorm osv... Det man tror är privat kan ägaren till sidan komma åt. Det underlättar vid kränkningar och annat...

Det är svårt att hålla privata saker i internet, man kan hacka sig in. Hände på bdb förut...

Jag förstår att folk har något emot att andra läser sina privata saker, men då känns det som inte de litar på andra.
 
Senast ändrad:
Status
Ej öppen för ytterligare svar.
Topp