Bra deff by

Status
Ej öppen för ytterligare svar.

DeletedUser

Guest
Som jag har förstått det, så ser ju ens Deff byar alla inte likadana ut. Rätta mig om jag har fel, men en typisk Def by brukar väl bestå av Svärd/Bågmän?

Jag satt nämligen och lekte lite i simulatorn och fick fram resultatet att Spjut/Bågmän skyddade bättre mot ett Yx/LK anfall än vad Svärd/Bågmän gjorde >_>.

Frågan är då: Vilket av dem är bäst? Personliga åsikter uppskattas.

också, kan någon vara vänlig och lägga upp en drös bra Def/Off byar tips?
 

farbror joakim

Active Member
Reaktionspoäng
0
Allt är bra mot olika saker så ha lite blandat mellan dina olika byar så brukar det lössa sig utav sig själv sen när dom behövs användas...
 

-Vendetta-

Medlem
Reaktionspoäng
0
Allt är bra mot olika saker så ha lite blandat mellan dina olika byar så brukar det lössa sig utav sig själv sen när dom behövs användas...

Personligen kör jag ganska lite spjut i mina deff byar.

Mitt script ser ut ungefär såhär: 2000 spjut, 7000 svärd, 7000 bågar, 800 TK.
På ett ungefär.

Spjuten tar LK, svärden tar yxor och bågarna tar både yxor och svärd =)

TK har jag för att kunna skicka snabb deff om det behövs..
 

Exoclyps

Member
Reaktionspoäng
0
Jag hatar svärd, sega att bygga, sega att skicka. TK klarar av samma jobb som svärden, inte lika effektivt dock.

Men testa att byta ut svärden mot TK. Byn blir klar så mycket snabbare. I krig om du kan bygga byn på 2/3 utav tiden, tror det är mer värt det i längden. Samt mer TK skadar aldrig IMO :p
 

DeletedUser

Guest
Sedan kan den byn snappt deffa upp dina andra efterssom pallan finns i den :)
 

DeletedUser

Guest
Hur sen snabbaste deff byn ut?

Alltså i krig och man e under hårt tryck, hur ska man fördela enheterna för att snabbast få deffen?

Utgå från världar utan båge o sånt:)
 

Conrad75

Member
Reaktionspoäng
0
9600 spjut 1950 Tk då blir det färdigt i princip samtidigt och Går nästan lika fort som en off by att bygga
 
Status
Ej öppen för ytterligare svar.
Topp