Hjälp med ett Farmskript!

DeletedUser

Guest
Tjena! Tänkte bara höra om någon kan hjälpa mig med en grej i ett farmskript jag har.

Här är skriptet:

javascript:coords='KOORDINATER';var%20doc=document;if(window.frames.length>0)doc=window.main.document;url=document.URL;if(url.indexOf('screen=place')==-1)alert('This%20script%20needs%20to%20be%20run%20from%20the%20rally%20point');coords=coords.split("%20");index=Math.round(Math.random()*(coords.length-1));coords=coords[index];coords=coords.split("|");doc.forms[0].x.value=coords[0];doc.forms[0].y.value=coords[1];insertUnit(doc.forms[0].light,4);insertUnit(doc.forms[0].spy,0);;end();


Skriptet funkar utmärkt i sig. Men jag vill inte ha så det skickar ut till slumpmässiga byar i skriptet, utan att det skickar ut i tur och ordning. Jag tror man ska ändra något i dett området "Math.round(Math.random()" men jag är inte säker.

Finns det någon skripkunnig där ute som kan förklara hur jag får skriptet att skicka ut till byarna i tur och ordning som koordinaterna är inskriva i skriptet?
Just nu skrivs det bara in slumpmässiga koordinater från skriptet i samlingsplatsen när jag använder skriptet.

Mvh
 

DeletedUser

Guest
Räcker det inte att köra ett vanligt fakescript som farmscript?
Ska titta på detta inatt ;)
 

DeletedUser

Guest
Jag har testat detta nu ikväll, det fungerar för mig:

Källkod:
javascript:sp=0;sw=0;ax=0;scout=0;lc=0;hv=0;cat=0;ra=0;coords='dina koordinater';var%20doc=document;if(window.frames.length>0)doc=window.main.document;url=document.URL;if(url.indexOf('screen=place')==-1)alert('This%20script%20needs%20to%20be%20run%20from%20the%20rally%20point');coords=coords.split("%20");index=0;farmcookie=document.cookie.match('(^|;) ?farm=([^;]*)(;|$)');if(farmcookie!=null)index=parseInt(farmcookie[2]);if(index>=coords.length)alert('last village');if(index>=coords.length)index=0;coords=coords[index];coords=coords.split("|");index=index+1;cookie_date=new%20Date(2199,11,11);document.cookie ="farm="+index+";expires="+cookie_date.toGMTString ();doc.forms[0].x.value=coords[0];doc.forms[0].y.value=coords[1];insertUnit(doc.forms[0].spear,sp);insertUnit(doc.forms[0].sword,sw);insertUnit(doc.forms[0].axe,ax);insertUnit(doc.forms[0].spy,scout);insertUnit(doc.forms[0].light,lc);insertUnit(doc.forms[0].heavy,hv);insertUnit(doc.forms[0].ram,ra);insertUnit(doc.forms[0].catapult,cat);end();

Just nu är det nollat vad det gäller trupper och koordinater. Men det fixar du säkert
 

DeletedUser

Guest
Jag har testat detta nu ikväll, det fungerar för mig:

javascript:sp=0;sw=0;ax=0;scout=0;lc=0;hv=0;cat=0;ra=0;coords='dina koordinater';var%20doc=document;if(window.frames.length>0)doc=window.main.document;url=document.URL;if(url.indexOf('screen=place')==-1)alert('This%20script%20needs%20to%20be%20run%20from%20the%20rally%20point');coords=coords.split("%20");index=0;farmcookie=document.cookie.match('(^|;) ?farm=([^;]*)(;|$)');if(farmcookie!=null)index=parseInt(farmcookie[2]);if(index>=coords.length)alert('last village');if(index>=coords.length)index=0;coords=coords[index];coords=coords.split("|");index=index+1;cookie_date=new%20Date(2199,11,11);document.cookie ="farm="+index+";expires="+cookie_date.toGMTString ();doc.forms[0].x.value=coords[0];doc.forms[0].y.value=coords[1];insertUnit(doc.forms[0].spear,sp);insertUnit(doc.forms[0].sword,sw);insertUnit(doc.forms[0].axe,ax);insertUnit(doc.forms[0].spy,scout);insertUnit(doc.forms[0].light,lc);insertUnit(doc.forms[0].heavy,hv);insertUnit(doc.forms[0].ram,ra);insertUnit(doc.forms[0].catapult,cat);end();

Just nu är det nollat vad det gäller trupper och koordinater. Men det fixar du säkert

funkar inte för mig :S
 

DeletedUser

Guest
Intressant - jag fick det inte heller att fungera när jag kopierade det från forumet. Och jag ser ingen uppenbar skillnad mot den som jag har fått att fungera (samma skript - fast innan inklistring i forumet...

Ska undersöka det lite till - fast orkar inte just nu
 

DeletedUser

Guest
Testa med att använda bbkoden för kod, jag la in den runt Sixtens script?
 

DeletedUser

Guest
Testa med att använda bbkoden för kod, jag la in den runt Sixtens script?

Ja man måste ha det inom
Källkod:
 ifall man ska kopiera det direkt från forumet och in i snabbmenyn.


[quote="Sixten99, post: 510796"]Jag har testat detta nu ikväll, det fungerar för mig:

[code]javascript:sp=0;sw=0;ax=0;scout=0;lc=0;hv=0;cat=0;ra=0;coords='dina koordinater';var%20doc=document;if(window.frames.length>0)doc=window.main.document;url=document.URL;if(url.indexOf('screen=place')==-1)alert('This%20script%20needs%20to%20be%20run%20from%20the%20rally%20point');coords=coords.split("%20");index=0;farmcookie=document.cookie.match('(^|;) ?farm=([^;]*)(;|$)');if(farmcookie!=null)index=parseInt(farmcookie[2]);if(index>=coords.length)alert('last village');if(index>=coords.length)index=0;coords=coords[index];coords=coords.split("|");index=index+1;cookie_date=new%20Date(2199,11,11);document.cookie ="farm="+index+";expires="+cookie_date.toGMTString ();doc.forms[0].x.value=coords[0];doc.forms[0].y.value=coords[1];insertUnit(doc.forms[0].spear,sp);insertUnit(doc.forms[0].sword,sw);insertUnit(doc.forms[0].axe,ax);insertUnit(doc.forms[0].spy,scout);insertUnit(doc.forms[0].light,lc);insertUnit(doc.forms[0].heavy,hv);insertUnit(doc.forms[0].ram,ra);insertUnit(doc.forms[0].catapult,cat);end();

Just nu är det nollat vad det gäller trupper och koordinater. Men det fixar du säkert[/QUOTE]

Tackar för övrigt för detta. :)
 
Topp